Veteranen

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Thunderdome
Lid
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

afgelopen zaterdag:D
wij hadden de scoutcar
Jens
biertje?
E.T
Lid

Bericht door E.T »

in mijn omgeving en familie BARST het van de veteranen, allemaal Molukse KNILL soldaten, Molukse APRMS soldaten. We hebben het niet zovaak over de oorlog..dan worden die oude mannen zo boos op Nederland :lol:
Laatst gewijzigd door E.T op 01 okt 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

En terecht boos E.T, volkomen terecht!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Reca
Lid

Bericht door Reca »

ja inderdaad harro, het is gewoon een duidelijk voorbeeld van een nog steeds oningeloste belofte IK bedoel er mag op zijn minst IETS als dank worden gegeven.(tenminste zo denk ik erover)
mvg
Rémy
----
Thunderdome
Lid
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

Ik vind dat de Nederlandse REGERING zeer grote fouten heeft begaan ivm N-I maar ik vind dat er VEEL te weinig eerbied is voor de mannen die daar gevochten hebben. De nederlandse maatschappij kijkt hun aan alsof het hun schuld is(net zoals in srebrenica). De mannen daar moesten ook gewoon hun plicht doen en de meeste wisten nog niet eens es(omdat de regering hun dat zo vertelde) dat het een land op zich was.
biertje?
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Het ergste is de situatie van de Molukken, beloftes zijn er om na te komen en niet om gelijk weg te vluchten als het te moeilijk wordt. En nóg geeft Indonesië ons de schuld van de corruptie en armoede die er anno 2005 is!
Ik heb er geen kracht meer voor
E.T
Lid

Bericht door E.T »

ff offtopic:

Indonesie is dit jaar uitgeroepen tot corrupste land ter wereld (door zakenmensen). Dit ligt niet aan Nederland, maar aan de regering in Jakarta. Deze 'regering' wordt in feite geleid door hoge officieren.
Het grootste gedeelte van ontwikkelingshulp verdwijnt ook in de zakken van deze officieren denk aan de ontwikkelingshulp voor atjeh!
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Bericht door Oberschütze »

Man van het 23.SS-Freiw.Pz.Gren.Div. 'Nederland' is nog niet helemaal zeker maar heb waarschijnlijk van de week contact met hem :) Heeft gevochten in Rusland bij Leningrad etc. 2 tenen verloren aan bevriezing en daardoor afgeschreven. En heeft 2 jaar in Breda (koepel) gevangen gezeten.

Dit is wat ik zo weet.
Kan niet wachten zeer interessant.
Das Feuer liebt mich!
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Overigens de eerste keer dat ik met een veteraan in contact kom, iemand tips?
Das Feuer liebt mich!
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Hoe ben je er mee in contact gekomen?
Zekers gaaf! :)
Infanterie: Königin aller Waffen!
Bigshot
Lid
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Ik heb sinds eergisteren contact met een Canadese veteraan. Ben via internet mee in contact gekomen, na tip van een Canadese kennis. Hij was lid van First Special Service Force.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Nick schreef:Hoe ben je er mee in contact gekomen?
Zekers gaaf! :)
via z'n buurman :)
Das Feuer liebt mich!
jan willem
Lid

tips!!??

Bericht door jan willem »

Oberschütze schreef:Overigens de eerste keer dat ik met een veteraan in contact kom, iemand tips?
Behandel hem gewoon als iemand anders die je voor het eerst ontmoet! Ga niet direct van wal met allerhande vragen en opmerkingen. De bekende snuffel fase moet eerst zijn werk doen! Hij zal willen weten wie jij bent en vast vragen het waarom van jouw interesse/hoe en waarom van deze ontmoeting.

Vaak bij een volgende ontmoeting zal er meer ter sprake komen, verwacht daarom van de eerste ontmoeting niet direct van alles aan info etc.!

Evt. bij een volgend bezoek vragenlijst maken en goede voorbereiding. Het zijn geen helden maar gewoon mensen die een beslissing hebben genomen 60 jaar terug. Informeer jezelf vooraf over de eenheid/divisie!

Vaak als er foto's aan te pas komen zal er verschrikkelijk veel info op je afkomen.

Wees discreet in je opstelling maar bewaar ook discretie naar hem toe en ga niet alles qua persoons gegevens vrij geven.

JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Bedankt voor je info JW
Das Feuer liebt mich!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Als je hem persoonlijk gaat ontmoeten, neem een dictafoon recordertje mee en vraag of je die mag gebruiken. Anders een pen en een blocnote!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie