Veteranen
- Oberschütze
- Lid
- Contacteer:
- coenen
- Lid
hala ik heb een vraag weet iemand of er binnekort(wil je de datum adres en info naar mij doorsturen)een bijeenkomst is van soldaten(geallieerden) in de buurt of omstreken van hasselt(limburg,belgie)
als je info ofz.... hebt om mij te kunnen helpen wil je dan contact opnemen langs(e-mail,msn)
mvg,anton
als je info ofz.... hebt om mij te kunnen helpen wil je dan contact opnemen langs(e-mail,msn)
mvg,anton
Opertie Overlord
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Veteranen?
Amerikaans:
* Verschillende 504th PIR 82nd
* Verschillende 505th PIR 82nd
* 1st Infantry Division (is op Omaha Beach geland) heeft in Korea gezeten bij de 82nd, in Vietnam zat hij in de General staf.
* 106th Infantry Division, gevangen genomen tijdens Battle of Bulge, heeft het bombardement van Dresden meegemaakt
Brits:
* Paul Aller, zie daarvoor: http://www.go2war2.nl/artikel/1376
Canadees:
* Een stuk of 8.
Dat was het wel zo'n beetje.
Een veel gestelde vraag: 'Hoe kom je aan die 82nd'? Ik heb van de veteraan van de 1st Infantry Division ongeveer 130 adressen gekregen van nog levende veteranen van de 82nd, 17th en 101st Airborne, ik heb alleen geen tijd om ze allemaal te schrijven
.
Amerikaans:
* Verschillende 504th PIR 82nd
* Verschillende 505th PIR 82nd
* 1st Infantry Division (is op Omaha Beach geland) heeft in Korea gezeten bij de 82nd, in Vietnam zat hij in de General staf.
* 106th Infantry Division, gevangen genomen tijdens Battle of Bulge, heeft het bombardement van Dresden meegemaakt
Brits:
* Paul Aller, zie daarvoor: http://www.go2war2.nl/artikel/1376
Canadees:
* Een stuk of 8.
Dat was het wel zo'n beetje.

Een veel gestelde vraag: 'Hoe kom je aan die 82nd'? Ik heb van de veteraan van de 1st Infantry Division ongeveer 130 adressen gekregen van nog levende veteranen van de 82nd, 17th en 101st Airborne, ik heb alleen geen tijd om ze allemaal te schrijven

Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Een eerdere post van mij van het Tommy-Talk forum waar deze vraag ook werd gesteld
---
Ik weet niet of dat mag, een link van een ander forum, maar ik waag het er op
---
Ik weet niet of dat mag, een link van een ander forum, maar ik waag het er op

Laatst gewijzigd door Bigshot op 13 mar 2007, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
-
- Lid
Ik wil graag met een Canadese veteraan in contact komen, die Deventer heeft bevrijd, alleen weet ik ook de eenheid niet...
Ik weet alleen dat we zijn bevrijd door een Canadese divisie onder leiding van de Engelse generaal Gibson.
En heeft zo een divisie dan een eigen site of iets dergelijks?
Ik weet alleen dat we zijn bevrijd door een Canadese divisie onder leiding van de Engelse generaal Gibson.
En heeft zo een divisie dan een eigen site of iets dergelijks?
Deas Gu Cath
- Mike.H
- Lid
Ik denk dat je even moet zoeken op google naar; bevrijding Deventer ofzo en dat je dan een eenheid vind.. vaak hebben die wel een site ja.. en als je geluk hebt ook een mail adres.. succes..Wouter schreef:Iemand?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- maple leaf angel
- Lid
- Contacteer:
ik heb geluk dat ik vrij veel contact met veteranen te hebben en er dus ook zo aardig wat te kennen .
maar 1 veteraan is voor mij heel speciaal .. carl brethour hij is "mijn" veteraan
.
ik heb hem leren kennen tijdens een rit van de ktr waar wij met onze willys overland jeep meereden .
onze jeep is gemaakt naar het regiment van de hastings and prince edward dat is het eerste regiment dat amersfoort in getrokken is en dat is weer de geboorte stad van mijn oom vader en mij . (eigenlijk wel de geboorte stad van mijn familie)
hij zou dus mee rijden in die rit en was bezig om een voertuig uit te zoeken waar hij meer kon rijden toen hij onze jeep zag staan.
that's my jeep !! riep hij en is er in gaan zitten en eigenlijk ook nooit meer uit gekomen !.
carl was in de oorlog een lid van de princes patricia canadian light infantrie (ppcli) maar toen de oorlog op zijn eind liep heeft hij zichzelf laten overplaatsen naar de hastings and prince edward (hasty p) omdat die in zijn stad zaten waar hij woonde en hij dan niet zo ver hoefde te reizen om thuis te komen .
(een leuk klein detail is dat toen hij met de hasty p's thuis kwam hij zijn huis kon zien maar ze hem eerst de hele stad nog door hebben laten marcheren hij kan er nu nog steeds boos om worden
).
dankzij carl ben ik met mijn familie uitgenodigd voor een reunie van de hasty p's in canada daar heb ik nog meer veteranen leren kennen maar ook nog een new hasty (het regiment bestaat nog steeds en ze gaan nu ook naar afganistan) waar ik nog steeds contact mee heb.
maar 1 veteraan is voor mij heel speciaal .. carl brethour hij is "mijn" veteraan

ik heb hem leren kennen tijdens een rit van de ktr waar wij met onze willys overland jeep meereden .
onze jeep is gemaakt naar het regiment van de hastings and prince edward dat is het eerste regiment dat amersfoort in getrokken is en dat is weer de geboorte stad van mijn oom vader en mij . (eigenlijk wel de geboorte stad van mijn familie)
hij zou dus mee rijden in die rit en was bezig om een voertuig uit te zoeken waar hij meer kon rijden toen hij onze jeep zag staan.
that's my jeep !! riep hij en is er in gaan zitten en eigenlijk ook nooit meer uit gekomen !.
carl was in de oorlog een lid van de princes patricia canadian light infantrie (ppcli) maar toen de oorlog op zijn eind liep heeft hij zichzelf laten overplaatsen naar de hastings and prince edward (hasty p) omdat die in zijn stad zaten waar hij woonde en hij dan niet zo ver hoefde te reizen om thuis te komen .
(een leuk klein detail is dat toen hij met de hasty p's thuis kwam hij zijn huis kon zien maar ze hem eerst de hele stad nog door hebben laten marcheren hij kan er nu nog steeds boos om worden

dankzij carl ben ik met mijn familie uitgenodigd voor een reunie van de hasty p's in canada daar heb ik nog meer veteranen leren kennen maar ook nog een new hasty (het regiment bestaat nog steeds en ze gaan nu ook naar afganistan) waar ik nog steeds contact mee heb.
dileas gu brath
- Mike.H
- Lid
Wauw.. intressant verhaalmaple leaf angel schreef:ik heb geluk dat ik vrij veel contact met veteranen te hebben en er dus ook zo aardig wat te kennen .
maar 1 veteraan is voor mij heel speciaal .. carl brethour hij is "mijn" veteraan.
(een leuk klein detail is dat toen hij met de hasty p's thuis kwam hij zijn huis kon zien maar ze hem eerst de hele stad nog door hebben laten marcheren hij kan er nu nog steeds boos om worden).

Go, tell the Spartans, stranger passing by,
-
- Lid
Solid opposition was also encountered in Deventer on the Ijssel River; the 3rd Division took the city in a single day, April 10th, and rapidly cleared it with the support of Dutch resistance fighters. The 3rd Division moved on further north but met only disorganized and easily subdued opposition.
De 3e divisie dus... ik heb echter altijd gedacht dat het de 7e was
De 3e divisie dus... ik heb echter altijd gedacht dat het de 7e was

Deas Gu Cath
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Ik kan je denk ik wel helpen... stuur even een PB met alles wat je precies wilt.Wouter schreef:Helemaal niemand die me hierin vooruit kan helpen?