Veteranen

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Guido schreef:nou ja heb veel met hem gesproken toen, maar ben momenteel bezig met een brief naar hem te schrijven. Zelf woon ik in Boxmeer dus dat is ook dicht bij Overloon. Ik zal het dan wel aan je door geven.
Oke bedankt :)
Infanterie: Königin aller Waffen!
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Harro schreef:Tsja. Dat willen een heleboel mensen graag weten.
Sorry, was gewoon nieuwsgierig :)
Maar ik kan begrijpen dat je het niet wilt vertellen.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Geeft niet. Het was het proberen waard natuurlijk :)

De eerste veteraan was toeval, daarna ging het soms vanzelf, soms door te bewijzen dat je een serieuse onderzoeker bent en geen handtekeningen of fotojager en geen politieke bedoelingen hebt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Reca
Lid

nou ik wil..

Bericht door Reca »

hallo,
Nou ik wil ook wel contact met een veteraan alleen vraag ik me dan af of er veteranen zijn te vinden die zo'n broekie als mij (ben 15) wel serieus nemen en contact willen. Of nog belangrijker hoe en waar vind je een veteraan die hiertoe bereid is.

mvg
Rémy

ps ben nl. wat verlegen om zomaar op mensen af te stappen.
----
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hallo Rémy,

De makkelijkste manier om met geallieerde veteranen in contact te komen is door een brief te schrijven naar één van de bekendere veteranen. Ik ken persoonlijk bijna geen geallieerde veteranen maar er zijn op dit forum vast wel mensen die een adresje weten van iemand die het fijn vindt om zo'n brief te krijgen. Ik weet uit ervaring dat veteranen het prachtig vinden dat jonge mensen respect hebben voor hun verleden en daar interesse in tonen. Bovendien blijkt uit een brief niet zo snel dat je verlegen bent!

Succes,
Harro
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Re: nou ik wil..

Bericht door Nico Roelofs »

Rémy carré schreef:hallo,
Nou ik wil ook wel contact met een veteraan alleen vraag ik me dan af of er veteranen zijn te vinden die zo'n broekie als mij (ben 15) wel serieus nemen en contact willen. Of nog belangrijker hoe en waar vind je een veteraan die hiertoe bereid is.

mvg
Rémy

ps ben nl. wat verlegen om zomaar op mensen af te stappen.
Ja je moet gewoon naar zo'n veteraan toe stappen en een gesprek beginnen. Ze vinden het vaak heel mooi als jongeren zich voor de oorlog interesseren. Als je morgen naar Apeldoorn gaat dan kom je zat veteranen tegen. Komen er ongeveer zo'n 2000. Je moet er alleen wel beetje moeite voor doen. :)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Nico, ik bedenk mij opeens dat ik nog even door moet gaan met scannen. Komt voor elkaar!!!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Harro schreef:Nico, ik bedenk mij opeens dat ik nog even door moet gaan met scannen. Komt voor elkaar!!!
Haha, geeft niet, maak vooral geen haast! Alvast hartelijk dank voor alle moeite die je al genomen hebt! :lol:
Reca
Lid

Bericht door Reca »

nou alvast bedankt voor de tips. Maar jammer genoeg ligt Amersfoort binnen mijn fiets/financieel (de trein) bereik :(

mvg
Rémy
----
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik heb vorig jaar, bij de herdenking in Son, en foto gemaakt met een veteraan van 506 PIR van de 101st AB division, waar ik ook even mee heb gepraat. Helaas ben ik toen vergeten zijn adres te vragen..... :(

Maar! Na lange tijd zoeken heb ik zojuist het adres van hem gevonden en ga ik hem nu een brief schrijven mét de foto waar ik samen met hem opsta.

Maar, heeft er iemand van jullie tips over wat ik in de brief kan zetten, waarschijnlijk herkent hij mij niet meer dus...?

Michiel
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Reca
Lid

was gisteren..

Bericht door Reca »

hsllo,
ik was gisteren op een bijeenkomst met Engelse veteranen (thank you britain) en heb nu het adres gekregen van een veteraan die ook in M-Limburg heeft gevochten. Maar toen moest ik helaas gaan dus dat is eeeeeeeeeeeeeerg jammer.Nu maar wachten totdat de gelegenheid zich weer voordoet, en dat zal nog wel lang duren :(

mvg
Rémy
----
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Of via je contact met die Brit proberen meer adressen te vergaren :)
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Niels, Jeroen1944 en ik zijn na een week Thank You Britain beste vrienden met 42 veteranen, nabestaande van de K.S.L.I, Herefords, 1 Cdo, Queens, en een Polar Bear.

Vanmorgen hebben we ze met een zwaar hart uitgeleide gedaan. Ik hoop dat we ze nog vaak mogen ontmoeten ...
Guido
Lid

Bericht door Guido »

mee gelopen met Wageningen? zoja dan moet ik je gezien hebben!

is er trouwens mogelijk om contact te leggen met KSLI leden? heb er met 1 gesproken maar niet de kans gekregen om hem meer te vragen! let me know!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

101st Michiel schreef:Ik heb vorig jaar, bij de herdenking in Son, en foto gemaakt met een veteraan van 506 PIR van de 101st AB division, waar ik ook even mee heb gepraat. Helaas ben ik toen vergeten zijn adres te vragen..... :(

Maar! Na lange tijd zoeken heb ik zojuist het adres van hem gevonden en ga ik hem nu een brief schrijven mét de foto waar ik samen met hem opsta.

Maar, heeft er iemand van jullie tips over wat ik in de brief kan zetten, waarschijnlijk herkent hij mij niet meer dus...?

Michiel
Iemand?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Plaats reactie