Veteranen
- bomber_nander
- Lid
overtlaatst kwam er een veteraan van de brigade piron voor te vrage od da men vader zen verwarming kwam reparere.
heb ik men vader ff weg gestuurd
.
en ff gepraat me mr. van knippenberg.
hij heeft 4 jaar bij de brigade piron gezete , en hij heect D-Day meegemaakt.
daarna kwam menb vader er toch tusse , en is hij weggegaan
heb ik men vader ff weg gestuurd

en ff gepraat me mr. van knippenberg.
hij heeft 4 jaar bij de brigade piron gezete , en hij heect D-Day meegemaakt.
daarna kwam menb vader er toch tusse , en is hij weggegaan

- Ajacied8989
- Lid
- Contacteer:
- Antex
- Lid
- Contacteer:
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Wanneer je contact wilt met veteranen, zorg dan dat je op herdenkingen bent, maar ook vooraf of achteraf en op de plaatsen waar de Vets komen kijken naar demonstraties bijvoorbeeld. Spreek ze gewoon aan, dat vinden ze niet erg, vraag gewoon wie ze zijn en waar ze waren in de oorlog, vergeet niet te vragen hoe het hun is vergaan na de oorlog. Deze interesse wordt zeer op prijs gesteld. Vraag gewoon of je ze mag schrijven, bellen, bezoeken whatever.
Zo heb ik op de herdenkingen in 2004 heel wat 101st en Poolse vets gesproken. Helaas was ik toen te veel onder de indruk
tegenwoordig gaat me het contact leggen zeer gemakkelijk af volgens bovenstaande.
Lid worden van verenigingen die zaken als herdenkingen organiseren kan ook. Bijvoorbeeld rondom een plaatselijk monument.
Lid worden van een demonstratieteam als het http://www.libertyjumpteam.org kan natuurlijk ook. Naast het demonstreren van historische sprongen, worden door hen steevast Veteranen uitgenodigd (gesponsord door lJT members).
Door contact met de organisatie rond alles ivm een plaatselijk monument en mijn lidmaatschap bij het LJT. Is voor mij de grootste bron.
Gr.,
Too Tall
Zo heb ik op de herdenkingen in 2004 heel wat 101st en Poolse vets gesproken. Helaas was ik toen te veel onder de indruk

Lid worden van verenigingen die zaken als herdenkingen organiseren kan ook. Bijvoorbeeld rondom een plaatselijk monument.
Lid worden van een demonstratieteam als het http://www.libertyjumpteam.org kan natuurlijk ook. Naast het demonstreren van historische sprongen, worden door hen steevast Veteranen uitgenodigd (gesponsord door lJT members).
Door contact met de organisatie rond alles ivm een plaatselijk monument en mijn lidmaatschap bij het LJT. Is voor mij de grootste bron.
Gr.,
Too Tall
- Luc J.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ik heb e-mail contact met 3 veteranen van het Lincoln And Welland Regiment.
Meeste veteranen voelen zich geëerd als je hun regiment re-enact als dat regiment niet bekend is.
Als ik je een tip kan geven is het om altijd beleefd te zijn!
Meeste veteranen voelen zich geëerd als je hun regiment re-enact als dat regiment niet bekend is.
Als ik je een tip kan geven is het om altijd beleefd te zijn!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
Heb nu via een zoon contact met een veteraan van de 30 ID die in de slag om Aken gevochten heeft
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
- arneken
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Rick..
- Lid
Ik heb contact met een Nederlandse Veteraan,
Hij heeft gevochten op de Grebbeberg en heeft zich daarna altijd zich een beetje verdrietig gevoelt omdat er altijd na zijn idee een beetje minachtend over de slag om de Grebbeberg werd gedaan.
Ook zijn broer is overleden bij de Grebbeberg en heeft het daarom altijd zo erg gevonden.
Nadat NL gecapituleerd was moest hij in een werkkamp werken, hij is daar ontsnapt door tegen de kamp bewaarder te liegen.
Ik ben met hem in contact gekomen via mijn moeder, die bij hem in zijn huis werkte om hem te helpen bij schoonmaken.
Hij heeft gevochten op de Grebbeberg en heeft zich daarna altijd zich een beetje verdrietig gevoelt omdat er altijd na zijn idee een beetje minachtend over de slag om de Grebbeberg werd gedaan.
Ook zijn broer is overleden bij de Grebbeberg en heeft het daarom altijd zo erg gevonden.
Nadat NL gecapituleerd was moest hij in een werkkamp werken, hij is daar ontsnapt door tegen de kamp bewaarder te liegen.
Ik ben met hem in contact gekomen via mijn moeder, die bij hem in zijn huis werkte om hem te helpen bij schoonmaken.
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
- Ajacied8989
- Lid
- Contacteer: