Veteranen

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Moet je ook antwoorden op mijn PB :roll:
Deas Gu Cath
bomber_nander
Lid

Bericht door bomber_nander »

overtlaatst kwam er een veteraan van de brigade piron voor te vrage od da men vader zen verwarming kwam reparere.
heb ik men vader ff weg gestuurd 8) .
en ff gepraat me mr. van knippenberg.
hij heeft 4 jaar bij de brigade piron gezete , en hij heect D-Day meegemaakt.
daarna kwam menb vader er toch tusse , en is hij weggegaan :roll:
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Pas een brief gestuurd naar een veteraan nu nog wachten op antwoord.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Antex
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Antex »

Ik ben in contact met een Amerikaanse soldaat. M'n opa en oma hebben die doen helpen onderduiken, want ze waren kennelijk ver achter de vijandelijke linies of verloren gelopen, tot dat ze zich bij hun companie konden toevoegen.
82nd All Americans
Thomas V
Lid

Bericht door Thomas V »

Pvt. Michael Linquata (Combat Medic)
2nd Platoon, D-Company, 134th Inf. Regt., 35th Inf. Div.
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Wanneer je contact wilt met veteranen, zorg dan dat je op herdenkingen bent, maar ook vooraf of achteraf en op de plaatsen waar de Vets komen kijken naar demonstraties bijvoorbeeld. Spreek ze gewoon aan, dat vinden ze niet erg, vraag gewoon wie ze zijn en waar ze waren in de oorlog, vergeet niet te vragen hoe het hun is vergaan na de oorlog. Deze interesse wordt zeer op prijs gesteld. Vraag gewoon of je ze mag schrijven, bellen, bezoeken whatever.

Zo heb ik op de herdenkingen in 2004 heel wat 101st en Poolse vets gesproken. Helaas was ik toen te veel onder de indruk :roll: tegenwoordig gaat me het contact leggen zeer gemakkelijk af volgens bovenstaande.

Lid worden van verenigingen die zaken als herdenkingen organiseren kan ook. Bijvoorbeeld rondom een plaatselijk monument.

Lid worden van een demonstratieteam als het http://www.libertyjumpteam.org kan natuurlijk ook. Naast het demonstreren van historische sprongen, worden door hen steevast Veteranen uitgenodigd (gesponsord door lJT members).

Door contact met de organisatie rond alles ivm een plaatselijk monument en mijn lidmaatschap bij het LJT. Is voor mij de grootste bron.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Luc J.
Lid
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Dat is wel goede bruikbare informatie!
Bedankt! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Ik heb e-mail contact met 3 veteranen van het Lincoln And Welland Regiment.

Meeste veteranen voelen zich geëerd als je hun regiment re-enact als dat regiment niet bekend is.

Als ik je een tip kan geven is het om altijd beleefd te zijn!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Heb nu via een zoon contact met een veteraan van de 30 ID die in de slag om Aken gevochten heeft
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

god damned guys ben onder de indruk. zoek nu al 6 maanden contact met veteranen die in wevelgem zijn gestationeerd geweest. via onze oudheemkunde ben ik aan een paar adressen geraakt nu nog hopen op antwoord.
it's not how many you write but what you write in the books of history
koen
Lid

Bericht door koen »

Geduld is een schone zaak, zeker als je wacht op antwoord op een brief. Ik zelf kreeg na een dikke 5 maanden pas antwoord van een Ned-Indië ganger.

Op dit moment ken ik drie veteranen, alle drie hebben ze in het zelfde bataljon gezeten als mijn opa. Één heeft hem zelfs gekend.
Rick..
Lid

Bericht door Rick.. »

Ik heb contact met een Nederlandse Veteraan,
Hij heeft gevochten op de Grebbeberg en heeft zich daarna altijd zich een beetje verdrietig gevoelt omdat er altijd na zijn idee een beetje minachtend over de slag om de Grebbeberg werd gedaan.
Ook zijn broer is overleden bij de Grebbeberg en heeft het daarom altijd zo erg gevonden.
Nadat NL gecapituleerd was moest hij in een werkkamp werken, hij is daar ontsnapt door tegen de kamp bewaarder te liegen.

Ik ben met hem in contact gekomen via mijn moeder, die bij hem in zijn huis werkte om hem te helpen bij schoonmaken.
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

bomber_nander schreef:hij heeft 4 jaar bij de brigade piron gezete , en hij heect D-Day meegemaakt.
Brigade Piron heeft toch maar voet aan wal gezet in Normandië (Arromanches voor de voertuigen en in Courseulles voor het personeel) op 7 augustus 1944?
For King & Country
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Ik hem inmiddels contact met vier veteranen van de A Company, 318th Infantry Regiment, 80th Infantry Division.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Plaats reactie