Veteranen

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Heeft iemand namen van veteranen uit de 30ste infanterie divisie? Ik heb namelijk vernomen dat bijna alle informatie over de "Old Hickory" vergaan is in een grote brand in de jaren '60, waardoor het lastig is in contact te komen met veteranen.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Gisteren nog een manier ondervonden:

Mijn oom vertelde me ooit eens dat hij een bejaard koppel kende dat wekelijks in de mis zat en 'wel wat te vertellen had'. Toen ik gisteren bij hem op bezoek was zijn we het koppel gaan bezoeken, met een hele hoop mooie en interessante verhalen tot gevolg. Dat wordt zeker herhaald!
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Guido schreef:mee gelopen met Wageningen? zoja dan moet ik je gezien hebben!

is er trouwens mogelijk om contact te leggen met KSLI leden? heb er met 1 gesproken maar niet de kans gekregen om hem meer te vragen! let me know!
Ik heb je gezien in Wageningen, zat op de TYB eretribune, waar jij voorstond, maar door alle drukte heb ik niet de kans gezien je aan te spreken...

Voor KSLI leden moet je even contact opnemen met het Light Infantry hoofdkantoor of hun museum in Shrewsbury,
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

ik heb goede contacten met 2 veteranen van de 82e airborne divisie
die in st maire eglise aan de la fiere brug hebben gevochten samen
met luitenant-generaal J. Gavin. ik heb ze beide een aantal keren
ontmoet en 1 van de 2 heeft ook een boek geschreven dat ik natuurlijk
gesigneerd en wel heb. Ik heb verder zo nog wat contacten met veteranen maar die zijn niet zo vast. Verder ben ik ook lid van de

LT. Gen. Gavin chapter uit new england. en hoop ik binnekort
een keer naar amerika op vakantie te gaan en een weekje bij
mijn amerikaanse vrienden door te brengen. en natuurlijk een meeting
van de chapter bij te wonen(waar ik mijn eigen wind-jack van heb.)
ik ben ook hele goede vrienden met een vietnam veteraan (ook 82 airborne) maar we emailen de laatste tijd niet zoveel meer.

wittmann
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Lt. Tim_NL schreef:Heeft iemand namen van veteranen uit de 30ste infanterie divisie? Ik heb namelijk vernomen dat bijna alle informatie over de "Old Hickory" vergaan is in een grote brand in de jaren '60, waardoor het lastig is in contact te komen met veteranen.
Inderdaad,heel veel informatie is verloren gegaan tijdens een grote brand in de jaren 70'. Ik heb ook al eens informatie opgevraagd(Een soldaat van de Old Hickory waar de moeder van mijn opa de was voor deed),en toen kreeg ik deze mail terug,stukje ervan:

''Hello Robin: Thank you for your inquiry and interest in locating Paul E. Johnson.

Unfortunately, we do not have any information on him. All of our 30th Division combat records were destroyed in a disastrous fire in 1973, so we are now without any research capability''

De persoon die mij dit dus terug mailde,is zelf ook een veteraan van de Old Hickory,hij was afgelopen jaar ook nog bij een kleine herdenking aanwezig in Maastricht(Waar de Amerikanen de Maas zijn overgestoken bij)

PS: Veel namen van 30th Infanterie soldaten zijn te vinden in het boek 'The 30th Infantry Division in World War II' door Robert L. Hewitt

Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wittmann, dan krijg je ook de Paraglide?

Ik heb het windjack niet. Wel de beltbuckle, T-shirts, speltjes, patches, etc., en dit petje. Was ooit met de chapter bezig vanwege hun inzet bij Trois-Ponts, maar mijn interesse in de 82nd is inmiddels wat naar de achtergrond verdwenen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Harro op 09 mei 2005, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Roel R. schreef:
Guido schreef:mee gelopen met Wageningen? zoja dan moet ik je gezien hebben!

is er trouwens mogelijk om contact te leggen met KSLI leden? heb er met 1 gesproken maar niet de kans gekregen om hem meer te vragen! let me know!
Ik heb je gezien in Wageningen, zat op de TYB eretribune, waar jij voorstond, maar door alle drukte heb ik niet de kans gezien je aan te spreken...

Voor KSLI leden moet je even contact opnemen met het Light Infantry hoofdkantoor of hun museum in Shrewsbury,
meen je niet! gaaf! jammer dat je me niet hebt aangesproken! hoe vond je het er uit zien? was het vervelend? die 'burgers' overal? :P Er waren daar ook veel KSLI leden, jammer genoeg was moeilijk om bij te komen! Maar bedankt voor de tip! zal eens kijken of ik wat kan vinden!
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Bedankt Robin, Ik zal eens kijken of ik dat boek kan vinden.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ik heb het boek hier. Het is een oud boek en bevat voor een deel erg achterhaalde informatie.

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Dat is het!
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Helemaal niemand die mij ff een tipje kan geven? :roll:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

101st Michiel schreef:Helemaal niemand die mij ff een tipje kan geven? :roll:
Vraag waar hij allemaal gevochten heeft e.d., of beter nog; vraag naar iets specifieks uit de oorlog, zodat hij zich niet verplicht voelt heel zijn relaas te doen.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ah ok, bedankt. Maar hoe kan ik dat het beste vragen? Niet zo van; Vertel over Market Garden!

?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

101st Michiel schreef:Ah ok, bedankt. Maar hoe kan ik dat het beste vragen? Niet zo van; Vertel over Market Garden!

?
Nee, specifieker, en misschien in vraagvorm :) . Bijvoorbeeld 'hoe werden jullie ontvangen door de burgerbevolking?' en dan kan je nog vragen of hij er leuke anekdotes heeft, maar dat komt vanzelf wel los. Ik zou ook niet teveel vragen ineens stellen.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Begin natuurlijk even met je voorstellen en vragen hoe het met hem gaat, laat zien dat je ook in hem geïntresseert bent en niet alleen in zijn belevingen tijdens de tweede wereldoorlog.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie