Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pauli schreef:Ik woon vlak bij het Airborne Museum.. Een echte tip is om tijdens de Airborne wandeltocht mee te lopen en tijdens de bloemenlegging (taptoe) gewoon aanwezig te zijn. Hier komen elk jaar weer erg veel veteranen op af, vooral britten maar ook veel polen. Ik maak af en toe een praatje op zulke dagen maar echt contact houden is er nog niet van gekomen, wie weet binnenkort. De wandeltoch is overigens geloof ik ergens in september.
wouter
Hey wouter, zou je mij ff kunnen waarschuwen als je het zeker weet? Lijkt me echt heel erg leuk!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Roel R. schreef:
Vraag eens of hij Rex Wingfield kent... ?
Is dat ook een veteraan van de Queen's Own Rifles?
Ja, waar heeft je veteraan gezeten allemaal ?
Deze veteraan heeft niet aan het front gezeten. Zijn vader had in WW1 een militairy cross verdient. En aangezien papa niet wilde dat hij naar het front ging, en met zijn cross aardig wat aanzien had, stak papa daar steeds een stokje voor. Hij heeft iets met de opleiding van de soldaten gedaan van de QOR. Wat precies weet ik niet, maar hij was ook motorrijder. Hij heeft wel in Engeland gezeten.
Was Rex Wingfield met de herdenkingen ook in Nederland?
Heb net een mail ontvangen van de dochter van de veteraan die ik had gemaild Hij is al druk bezig met informatie verzamelen
Michiel--
Ralph received your letter this week and was excited to hear from you. He is busy putting together a package of information for you (recently several articles have been written). It sounds like you went to a look of work to track him down and that is impressive to us that you made so much effort. I am his daughter Jennifer Manley Davis. Dad does not do e-mail and I told him I would be happy to reply for him and to let you know that he has received your letter and were working on a response. We are currently working on a reunion of the 501 Parachute Infantry Regiment to be held here in Springfield on June 3-4. We are expecting about 200 people (including their families). This is a yearly reunion and the numbers are going down each year since these guys are aging. If you have any specific questions please feel free to e-mail me and I will get the information to my father. Have a great day!
Michiel
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
101stMichiel, hoe heet deze veteraan? Een aantal veteranen die ik ken zijn ook naar die re-unie geweest.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Pauli schreef:Ik woon vlak bij het Airborne Museum.. Een echte tip is om tijdens de Airborne wandeltocht mee te lopen en tijdens de bloemenlegging (taptoe) gewoon aanwezig te zijn. Hier komen elk jaar weer erg veel veteranen op af, vooral britten maar ook veel polen. Ik maak af en toe een praatje op zulke dagen maar echt contact houden is er nog niet van gekomen, wie weet binnenkort. De wandeltoch is overigens geloof ik ergens in september.
wouter
Hey wouter, zou je mij ff kunnen waarschuwen als je het zeker weet? Lijkt me echt heel erg leuk!
Doen we.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
De Airborne Wandeltocht. Was iets van 17 september dacht ik..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
101st Michiel schreef:Toen ik vandaag met mijn oom naar het Airborne museum was geweest, liep ik een paar veteranen tegen het lijf . Even een praatje gemaakt, was echt heel erg bijzonder/leuk.
Michiel
Zeg michiel zie ik het goed...is je oom een oud JAGER??? Wanneer heeft hij er bij gezeten? Misschien kent hij mn opa wel die was commandant van de Garde Jagers...!
Maar wat ik wilde zeggen is...Ik ben sinds kort in contact met een canadeze veteraan. Deze man is een bren schutter (helper) geweest en is daarna tot SNIPER opgeleid. Ik kreeg een handgeschreven brief van 12 kantjes van hem. Hij heeft voornamelijk in Italie gezeten maar ook bij Amersfoort en Apeldoorn!
RoBBy schreef:Ik zou ook wel contact willen hebben met veterannen maar zou niet weten
hoe ik het moest doen. Ben nog maar 14 vandaar.
Ga op een herdenking naar een veteraan toe.... Stel jezelf voor en begin een gesprek.... Toon grote interesse en zorg dat je je stof kent zodat de veteraan vertrouwen in je krijgt!
Stel ter plaatse enkele gerichte vragen of indien mogelijk maak een afspraak voor een 'interview'...
Bereid je vragen voor!!