Veteranen
-
- Lid
heb mailcontact met een Canadese Majoor( Roy Eddy) van de Canadian Navy die ik ontmoet heb op Bussum Bridgehead dit jaar en af en toe is contact met de zoon van PFC Brendan E. McIntyre van de 82nd Armored Reconnaissance Bn van de 2nd Armored Division. Spijtig genoeg is Brendan al een paar jaar geleden overleden.
Heb via een goede vriend van mij ook de eer gehad om verschillende veteranen te kunnen spreken bij hem thuis op visite of tijdens een speciale tocht georganiseerd door de Stichting vrienden van de timberwolves (104de Timberwolves Divisie)
Zo had ik de eer enkele van deze veteranen te spreken en ook een 2 a 3 combat medics waar ik een paar leuke gesprekken mee heb gevoerd.
Vorig jaar in september een paar van de 502PIR 101 AB ontmoet (dacht toch 502 ben niet meer zo zeker) waaronder ook een Combat medic heb maar effe met hem gesproken (vooral over het gewone leven niet echt over zijn verleden in Europa maar er waren teveel mensen die hem alleen maar effe wouden voor zijn handtekening en een foto om dan ineens verder te gaan naar de volgende om zich effe in een intressant gesprek te mengen voor handtekening ofzo in kleding, garrison cap of boekje....)
Heb via een goede vriend van mij ook de eer gehad om verschillende veteranen te kunnen spreken bij hem thuis op visite of tijdens een speciale tocht georganiseerd door de Stichting vrienden van de timberwolves (104de Timberwolves Divisie)
Zo had ik de eer enkele van deze veteranen te spreken en ook een 2 a 3 combat medics waar ik een paar leuke gesprekken mee heb gevoerd.
Vorig jaar in september een paar van de 502PIR 101 AB ontmoet (dacht toch 502 ben niet meer zo zeker) waaronder ook een Combat medic heb maar effe met hem gesproken (vooral over het gewone leven niet echt over zijn verleden in Europa maar er waren teveel mensen die hem alleen maar effe wouden voor zijn handtekening en een foto om dan ineens verder te gaan naar de volgende om zich effe in een intressant gesprek te mengen voor handtekening ofzo in kleding, garrison cap of boekje....)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- fritsj
- Lid
Ik heb contact met ongeveer een 30 airborne veteranen, dat wil zeggen, die kennen mij en ik ken hun en daar wissel ik minstens 2 brieven mee uit per jaar. Daarnaast heb ik nog contact met veel familie van airborne veteranen. Ik ga geregeld met airborne veteranen op stap en laat ze de omgeving van Groesbeek etc zien.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Robin V
- Lid
Topic over het hoofd geslagen...
Heb contact met een voormalig B-24 piloot die 24 vluchten gedaan heeft. Ik bezit van hem reeds zijn uniform, enkele souvenirs, dogtags,...
Tevens had ik een maandje contact met een Britse piloot (er naar verwezen door de Amerikaanse piloot hierboven), maar die is gestorven kort nadat ik zijn eerste antwoord kreeg...

Heb contact met een voormalig B-24 piloot die 24 vluchten gedaan heeft. Ik bezit van hem reeds zijn uniform, enkele souvenirs, dogtags,...
Tevens had ik een maandje contact met een Britse piloot (er naar verwezen door de Amerikaanse piloot hierboven), maar die is gestorven kort nadat ik zijn eerste antwoord kreeg...

De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- Jeeper704
- Lid
Heb nu nog contact met iemand van het 328ste Infanterieregiment - 26ste Infanteriedivisie "Yankee Division".
Verder een Vietnamveteraan, was een Medical Officer en vloog mee met de 101ste Airborne. Maakte Hamburger Hill mee.
Tot voor kort ook met een Ranger die op Charlie Beach (Omaha Beach) landde op D-Day. Vrees dat hij inmiddels is overleden.
Ook met iemand die de Blitz als jonge knaap meemaakte en in 1947 in de RAF in de "Malayan Campaign" diende. Woont nu in Portsmouth.
Dan nog de zus van één van de Gliderriders die omkwamen in de glider crash te Mariekerke (België).
Onlangs is m'n laatste contact met de 704th Tank Destroyer Battalion overleden (zie m'n topic "Richard W. Bowman".
Had contact met verschillende leden, maar die zijn jammer genoeg allemaal overleden.
Sinds 1984 heb ik contact gehad met Veteranen van de 17th Airborne, 101st Airborne, verschillende TD-eenheden, 30th Infantry, 26th Infantry, 28th Infantry, 9th Armored, 4th Armored, 3rd Armored, 7th Armored, 707th Tank Battalion, 4th Infantry, 106th Infantry. Ook contacten met de Britse 9th Para, West Riding Division, FA eenheid (deze Veteraan zat zelfs in mijn geboortestad in 1945).
Aan Duitse kant: 1st SS Panzer, 2nd SS Panzer, 9th SS Panzer, 116th Panzer (oa met Heinz Guderian), Fallschirmjäger (Von der Heydte, Witzig), 2nd Panzer, Panzer Lehr (Ritgen), 560th VGD en 26th VGD.
De contacten varieerden van een enkele brief tot een hechte vriendschap tot zelfs ontmoetingen.
Verder een Vietnamveteraan, was een Medical Officer en vloog mee met de 101ste Airborne. Maakte Hamburger Hill mee.
Tot voor kort ook met een Ranger die op Charlie Beach (Omaha Beach) landde op D-Day. Vrees dat hij inmiddels is overleden.

Ook met iemand die de Blitz als jonge knaap meemaakte en in 1947 in de RAF in de "Malayan Campaign" diende. Woont nu in Portsmouth.
Dan nog de zus van één van de Gliderriders die omkwamen in de glider crash te Mariekerke (België).
Onlangs is m'n laatste contact met de 704th Tank Destroyer Battalion overleden (zie m'n topic "Richard W. Bowman".

Sinds 1984 heb ik contact gehad met Veteranen van de 17th Airborne, 101st Airborne, verschillende TD-eenheden, 30th Infantry, 26th Infantry, 28th Infantry, 9th Armored, 4th Armored, 3rd Armored, 7th Armored, 707th Tank Battalion, 4th Infantry, 106th Infantry. Ook contacten met de Britse 9th Para, West Riding Division, FA eenheid (deze Veteraan zat zelfs in mijn geboortestad in 1945).
Aan Duitse kant: 1st SS Panzer, 2nd SS Panzer, 9th SS Panzer, 116th Panzer (oa met Heinz Guderian), Fallschirmjäger (Von der Heydte, Witzig), 2nd Panzer, Panzer Lehr (Ritgen), 560th VGD en 26th VGD.
De contacten varieerden van een enkele brief tot een hechte vriendschap tot zelfs ontmoetingen.

Laatst gewijzigd door Jeeper704 op 29 aug 2005, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
- Harro
- Lid
Die is alweer even terug overleden (daar hebben we het aleens over gehad).Jeeper704 schreef:116th Panzer (oa met Heinz Guderian)
Veteranen van de LAH? Welke sub-eenheid van de divisie?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Jeeper704
- Lid
Zal het vanavond even opzoeken voor je.Harro schreef:Die is alweer even terug overleden (daar hebben we het aleens over gehad).Jeeper704 schreef:116th Panzer (oa met Heinz Guderian)
Veteranen van de LAH? Welke sub-eenheid van de divisie?
Ik heb een klein overzichtje gegeven met welke eenheden ik in de 25 jaar dat ik verzamelde/onderzoek deed en doe in contact ben geweest. Dus staan er namen en eenheden in waarmee het contact is verbroken door overlijden e.d.
Ook heb ik gezegd dat het soms ging om 1 enkele brief, dus sla me nu niet dood als ik bv de eenheid van de 1st SS-er niet meteen terug kan vinden.
- Harro
- Lid
Is goed. Is gewoon nieuwsgierigheid. Als hij van de Aufklärungsabteilung is ken ik hem waarschijnlijk ook wel. Van andere onderdelen van de LAH ook wel maar die interesseren mij weinig tenzij ze toch iets met de AA temaken hebben gehad (zoals Steinbüchel en Wendt) 

- Jeeper704
- Lid
Was enkel met Max Wünsche, dus SS Panzer Regiment 1 van de LAH.Harro schreef: Veteranen van de LAH? Welke sub-eenheid van de divisie?
Heb wel z'n gesigneerde foto gekregen.

- Jeeper704
- Lid
No problem.Harro schreef:Okay. Thanks
O ja, hij is later overgegaan naar de "Hitlerjugend", niet?
- Harro
- Lid
Klopt, in 1943. Maar hij is al lang dood inmiddels. Een Engelse onderzoeker wil een boek over hem uitbrengen maar hoe ver hij daarmee is, is onduidelijk. Hij diende trouwens ook nog een maandje in de voorloper van de AA LAH, de 15. (Krad.-)/LAH

Laatst gewijzigd door Harro op 29 aug 2005, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.