Waarom heeft Hitler beslist zichzelf te vermoorden?
-
- Lid
Waarom heeft Hitler beslist zichzelf te vermoorden?
hij was zeker te bang om gevangen genomen te worden ??
Poll verwijderd, de vraag is zo ook wel duidelijk lijkt me
Poll verwijderd, de vraag is zo ook wel duidelijk lijkt me
-
- Lid
Re: Waarom heeft Hitler beslist zichzelf te vermoorden?
Zijn eer gevoel. Liever dood dan in de handen van de Russen. En veel meer dingen zullen erbij gespeeld hebben. Verder had ik toch liever willen zien dat hij in de handen kwam van de westerse strijdmachten en daar geexecuteerd te wordenDiablo schreef:Nee want hij was zeker te bang om gevangen genomen te worden ??
- Mich
- Lid
Veel mensen in Hitlers intiemste kring hebben geprobeerd om hem toch nog over te halen om Berlijn te verlaten. Hitler twijfelede even, kreeg echter foto's van een vernederde, dode Mussolini te zien en besloot toen dat hij datzelfde lot niet wilde ondergaan. Vandaar dat hij zichzelf in zijn Berlijnse bunker ombracht. De vraag lijkt me nu wel zo'n beetje beantwoord. 

"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
- max
- Lid
- Contacteer:
- stengun
- Lid
- Contacteer:
- Arjen
- Lid
- Contacteer:
de gasrekening?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
- Mich
- Lid
- Arjen
- Lid
- Contacteer:
ow...ik dacht al...dat had ik toch al eens geopperd?
Maar goed...serieus dan:
Ik denk dat Adolf zeker geen dom mens was en pre3cies wist wat hij aan het doen was.
Gezien zijn diepe sociale aard (het eigen volk eerst)
en zijn liefde voor land en volk neem ik aan dat hij met diepe emotionele problemen kampte.
Vandaar ook zijn verbale woede aanvallen in zijn betogen.
Verklaart ook zijn drugs coctail; om zijn emoties in bedwang te houden.
Maar goed...als blijkt dat je die oorlog dan echt verloren hebt en je dus geen enkele manier meer hebt om jezelf niet onder ogen te komen dan komt het besef van wat je werkelijk gedaan hebt des te harder aan.
Vandaar volgens mij.
Maar goed...serieus dan:
Ik denk dat Adolf zeker geen dom mens was en pre3cies wist wat hij aan het doen was.
Gezien zijn diepe sociale aard (het eigen volk eerst)
en zijn liefde voor land en volk neem ik aan dat hij met diepe emotionele problemen kampte.
Vandaar ook zijn verbale woede aanvallen in zijn betogen.
Verklaart ook zijn drugs coctail; om zijn emoties in bedwang te houden.
Maar goed...als blijkt dat je die oorlog dan echt verloren hebt en je dus geen enkele manier meer hebt om jezelf niet onder ogen te komen dan komt het besef van wat je werkelijk gedaan hebt des te harder aan.
Vandaar volgens mij.
- Dodo
- Lid
Hij heette niet voor niets 'Benmaf'..Mich schreef:Alweer zo'n flauwe grap. Volgens mij heb ik die recentelijk ook voorbij zien komen. Als je geen interessant antwoord op de (serieuze?) vraag wilt geven, geef dan geen reactie aub.de gasrekening?

"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Frankie
- Lid
- Contacteer:
Ja precies een beetje jammer. Ik had daar ook een reactie op gegeven en het was verwijdert nu staat ie er weer.... Laat alles staan of haal alles weh...Sbf.Koch schreef:kijk nou dan, mijn post is verwijderd, die van Arjen staat er nog... De Mod heeft blijkbaar nooit gehoord van sarcasme, of wel...?
LEST WE FORGET !
- Peter M
- Lid
- Arjen
- Lid
- Contacteer:
heb stalen plaat in hoofd...antwerpx schreef:Neen, die staat er wéér...Sbf.Koch schreef:kijk nou dan, mijn post is verwijderd, die van Arjen staat er nog... De Mod heeft blijkbaar nooit gehoord van sarcasme, of wel...?
Ik hoopte dat het vorige keer al duidelijk genoeg was, maar helaas.
- Frankie
- Lid
- Contacteer:
Arjen schreef:heb stalen plaat in hoofd...antwerpx schreef:Neen, die staat er wéér...Sbf.Koch schreef:kijk nou dan, mijn post is verwijderd, die van Arjen staat er nog... De Mod heeft blijkbaar nooit gehoord van sarcasme, of wel...?
Ik hoopte dat het vorige keer al duidelijk genoeg was, maar helaas.
Een stalen plaat dat kan wel ja met zo'n opmerking...
LEST WE FORGET !