Dit is de letterlijke weergave van een deel van de tekst, het integrale verslag is terug te vinden in de archieven van het Legermuseum.
Eind mei kregen van Sijsegem en ik een langdurige opdracht voor België. Hij als organisator, ik als marconist. We mochten zelf onze sector kiezen. We kozen voor de driehoek Oostmalle-Westmalle-Zoersel.
De nodige onderrichtingen werden gegeven en tientallen keren werd ons herhaalt dat er maar één kans op tien bestond om het avontuur te overleven, maar het moest. We mochten altijd weigeren tot zelfs nog in het vliegtuig. Twee adressen in Antwerpen werden ons opgegeven door de Intelligence Service en een derde adres kregen we van Mr Kronacker: het adres van twee zijner nichten ongeveer zestig jaar oud, de gezusters Rolin. Les Rolinettes noemde hij ze.
Zoals ter dood veroordeelden, moesten we ons testament maken en werd ons gevraagd wat we een laatste maal wilden eten vooraleer Engeland te verlaten. Ik koos twaalf oesters, friet en biefstuk, ijs en een fles champagne