opa in kamp

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Sgt. Gallée schreef:Mijn oma's zus heeft een boek geschreven. haar vader hefet op een avond alles verteld en zij heft et genoteerd en alles uitgetikit in een 80 pagina tellend werk dat compleet op feiten is gebaseerd. Ik ben zo blij dat het is opgeschreven het boek blijft in de famillie omdat over de verraders met naam en toenaam wordt gesproken. . Van mijn vaders kant weer ik niks terwijl die heeft gevochten in amelo bij het nederlandse leger. Ik ga over hem nu ook beginnen aan de speurtocht!

Moeke veel succes met je zoektocht naar antwoorden!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

interessant, maar waarom qoute je je bericht?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
moeke
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 jun 2005, 22:14
Locatie: denderleeuw (o-vl)belgië

Bericht door moeke »

Sgt. Gallée schreef:
Mijn oma's zus heeft een boek geschreven. haar vader hefet op een avond alles verteld en zij heft et genoteerd en alles uitgetikit in een 80 pagina tellend werk dat compleet op feiten is gebaseerd. Ik ben zo blij dat het is opgeschreven het boek blijft in de famillie omdat over de verraders met naam en toenaam wordt gesproken.
ja, altijd goed voor het nageslacht,......zeer interessant,.....
...maar wel dat het een tijdje kon duren omdat ze vele aanvragen binnenkrijgen,........
er stond toevallig vorige week een artikel in de krant, 'Het Laatste Nieuws', dat ging over Bad Arolsen,.....ze krijgen zo'n 150.000 aanvragen om inlichtingen per jaar te verwerken,...... :?

ze willen het archief nu toegankelijk maken voor iedereen eigenlijk , terwijl het nu alleen voor naaste familie van slachtoffers is,....in de persoonlijke dossiers staan nogal gevoelige gegevens zoals, erfelijke ziekten en medische proeven die de nazi's op hun slachtoffers uitvoerden........

50 miljoen documenten, -25 km rekken, -225 km microfilm.........

krant van donderdag 20 april........

grtj morena
dagboeken en getuigenissen van kampoverlevenden
moeke
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 jun 2005, 22:14
Locatie: denderleeuw (o-vl)belgië

Bericht door moeke »

Afbeelding

grtj moeke :)
dagboeken en getuigenissen van kampoverlevenden
moeke
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 jun 2005, 22:14
Locatie: denderleeuw (o-vl)belgië

Re:

Bericht door moeke »

the_king88 schreef:
moeke schreef:hoi inge,

ik heb bij de aanvraag een kopie gevoegd van de fiche waar de naam Buchenwald op voor kwam, en ook de vraag gesteld over de tatoeage,....kortom gewoon gevraagd om alle mogelijke informatie te krijgen,.....

ben eens benieuwd hoelang ik zal moeten wachten,......

grtj

moeke 8)
Hoi moeke, heb je al antwoord terug gekregen?
Zou ook wel graag willen weten hoelang het duurt voor het antwoord,
En het antwoord zelf ben ik ook wel na geinterreseerd :oops:
Hallo, :)

eindelijk, ten lange leste een antwoord gekregen, deze week :)
zolang heeft het dus uiteindelijk geduurd :shock:

helaas :roll: meer informatie dan hetgeen ik al wist en hier neerschreef, hadden ze zelf ook niet,
dus hier,,,,einde verhaal
:roll:

aan al degenen die een aanvraag doen, zou ik zeggen,
wanhoop niet en heb geduld :roll: :)

groetjes,

moeke
dagboeken en getuigenissen van kampoverlevenden
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: opa in kamp

Bericht door DonorNL »

Wow, in 2006 stuurde je je brief, en 2 jaar later is er antwoord..? :shocked:
Máár, je bent nu wel een stukje verder, en weet je weer een stukje meer.
Succes verders met de speurtocht!
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: opa in kamp

Bericht door koen »

Zoektochten naar familie, zeer lastig en moeilijk. Waar moet je beginnen en hoe, maar gelukkig lees ik al dat je toch wat informatie hebt, wees blij dat je het hebt en hoop dat je meer vindt.

Zelf ben ik in onderzoek naar mijn opa, weet inmiddels diverse dingen. Maar de vraag of hij nog meer deed en wat dan of is dit alles kan niemand ooit beantwoorden, mischien mijn oma maar die wil ik sparen. Ze heeft het al moeilijk genoeg met haar eigen verleden.

De vraag kan ik het iemand nog vragen, niet wetend hoe hij er opgaat reageren is moeilijk. Kan ik iemand diep in het hart treffen met een pijnlijke vraag, of zullen ze het juist goed vinden als het wordt door gegeven aan hun nabestaande.

Strekte met je zoek toch, hopelijk vind je het gezochte antwoord ooit...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten