Wie kan personen traceren en er info over vinden?
- SiNiStEr
- Lid
Wie kan personen traceren en er info over vinden?
Ik heb vandaag het spul dat op onderstaande foto staat binnen gekregen(uit Amerika via Ebay gekocht). Nu zitten daar ook een paar dogtags bij. Ik ben heel erg benieuwd wie deze dogtags gedragen heeft, wat zijn functie en rang in het leger was, of hij nog leeft en waar hij allemaal geweest is in de oorlog. Ik hoop echt heel erg dat iemand mij hierbij kan helpen.
Op de dogtags staat het volgende:
Harry P Clark
32545916 T42 43 A
P
Ik weet dus bovenste zijn naam was, dat daaronder zijn recruiting-number staat en dat de P staat voor zijn geloof, Protestant.
Alle hulp die ik kan krijgen bij het opsporen van deze persoon is heel erg welkom. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.
Op de dogtags staat het volgende:
Harry P Clark
32545916 T42 43 A
P
Ik weet dus bovenste zijn naam was, dat daaronder zijn recruiting-number staat en dat de P staat voor zijn geloof, Protestant.
Alle hulp die ik kan krijgen bij het opsporen van deze persoon is heel erg welkom. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- RLS
- Lid
Wat ik tot nu toe heb gevonden is :
Bekijk deze link maar eens : http://aad.archives.gov/aad/search_resu ... ble_id=893 En bekijk dan zijn record. Door het aan te vinken, en dan op show seleted record te klikken.
Dit is 99% zeker jou soldaat, kan eigenlijk niet anders omdat het ASN linkt...
Als je meer informatie wilt, moet je het even laten horen, ik heb nog wel verschillende adressen van instanties die je kunt schrijven voor meer informatie. Heel mooi, die artikelen. Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
Wat meer informatie over de dog tags:
Dit zijn dog tags van soldaten die tussen Juli '43 en maart '44 zijn opgeroepen ( deze bevatten geen informatie over next- of- kin, zoals op de vroegere dog tags, en op deze tags is eerst de achternaam en dan de voornaam gedrukt, op de vroeger was het voornaam, en dan de achternaam)
Op de eerste regel staat dus zijn naam
op de tweede regel zijn Army Serial Number, gevolgd door het jaar waarin hij zijn Tetanus prik heeft gekregen, en daarna zijn bloedgroep.
Bekijk deze link maar eens : http://aad.archives.gov/aad/search_resu ... ble_id=893 En bekijk dan zijn record. Door het aan te vinken, en dan op show seleted record te klikken.
Dit is 99% zeker jou soldaat, kan eigenlijk niet anders omdat het ASN linkt...
Als je meer informatie wilt, moet je het even laten horen, ik heb nog wel verschillende adressen van instanties die je kunt schrijven voor meer informatie. Heel mooi, die artikelen. Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
Wat meer informatie over de dog tags:
Dit zijn dog tags van soldaten die tussen Juli '43 en maart '44 zijn opgeroepen ( deze bevatten geen informatie over next- of- kin, zoals op de vroegere dog tags, en op deze tags is eerst de achternaam en dan de voornaam gedrukt, op de vroeger was het voornaam, en dan de achternaam)
Op de eerste regel staat dus zijn naam
op de tweede regel zijn Army Serial Number, gevolgd door het jaar waarin hij zijn Tetanus prik heeft gekregen, en daarna zijn bloedgroep.
- SiNiStEr
- Lid
- RLS
- Lid
Kijk eens helemaal onderaan die link. daar zie je een soort tabel. Helemaal links in die tabel kun je wat aanklikken. Dit aanklikken (default sort staat erboven) en daarna op die grijze knop Show selected records klikken (ik heb trouwens mijn vorige post aangepast, met meer informatie over de dogtags)
Zijn record geeft dus (beknopt) deze informatie:
Hij is Syracuse New York ingeschreven op 19-10-42 . Hij is in 1911 geboren, 4 jaar High school genoten. De andere info kun je ook aflezen uit de tabel.
En zoals gezegd, als je meer hulp wilt, moet je het zeggen.
Zijn record geeft dus (beknopt) deze informatie:
Hij is Syracuse New York ingeschreven op 19-10-42 . Hij is in 1911 geboren, 4 jaar High school genoten. De andere info kun je ook aflezen uit de tabel.
En zoals gezegd, als je meer hulp wilt, moet je het zeggen.
- SiNiStEr
- Lid
Owkay heb het idd gevonden. Echt meer dan super!!! Ik zou heel graag zo veel mogelijk informatie over deze persoon willen hebben. Met name ook of hij nog leeft, bij welk onderdeel hij zat, of hij kinderen heeft en hoe hij nou precies heette. Heette hij nou Clark P. Harry of Harry P. Clark?
- RLS
- Lid
Harry P. Clark.
Je hebt grote kans dat hij nog leeft. Want op de site van ambc (amerikaanse kerkhoven) staat hij niet. Terwijl eigenlijk elke overledene Amerikaanse soldaat daar wordt vermeldt.
Ik kan je hier wel wat adressen gaan geven, maar dan wordt het topic wat onoverzichtelijk. Ik zal ze dus PM, tevens met wat meer informatie.
Je hebt grote kans dat hij nog leeft. Want op de site van ambc (amerikaanse kerkhoven) staat hij niet. Terwijl eigenlijk elke overledene Amerikaanse soldaat daar wordt vermeldt.
Ik kan je hier wel wat adressen gaan geven, maar dan wordt het topic wat onoverzichtelijk. Ik zal ze dus PM, tevens met wat meer informatie.
- SiNiStEr
- Lid
Owkay nu alvast ontzettend bedankt. Ik weet alweer zoveel meer. Het is ongelooflijk hoeveel informatie er nog terug te vinden is. Ik ga zeker proberen contact met hem te krijgen als hij nog leeft. Bij voorbaat alvast dank voor de PB en ben vanmiddag weg dus zal dan niet kunnen reageren maar dat komt dan vanavond wel weer.
- RLS
- Lid
Harry P. Clark 602e medium tank company....dit ZOU hem kunnen zijn, zekerheid heb je niet.SiNiStEr schreef:Owkay nu alvast ontzettend bedankt. Ik weet alweer zoveel meer. Het is ongelooflijk hoeveel informatie er nog terug te vinden is. Ik ga zeker proberen contact met hem te krijgen als hij nog leeft. Bij voorbaat alvast dank voor de PB en ben vanmiddag weg dus zal dan niet kunnen reageren maar dat komt dan vanavond wel weer.
Laatst gewijzigd door RLS op 30 jun 2005, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- RLS
- Lid
602nd medium tank company. amphibious training command. ford ordnance. Kentucky. army corporal. trained recruites in use of Amphibious tanks. Maar als ik het goed heb, heeft deze companie gediend in de pacific..johan willaert schreef:RLS schreef: 602e medium tank divisie....
Ik vind alleen een 602nd Tank Destroyer Battalion.....
Johan
dit is wat ik gevonden had. komt trouwens van deze site, maar zoals gezegd is het niet zeker dat dat ook daadwerkelijk deze Harry P. Clark is van de dogatgs.... :
http://www.wwiimemorial.com/default.asp ... wtable=YES
- SiNiStEr
- Lid
Ik heb op deze site gezocht en hetzelfde gevonden, maar ik weet dus idd niet zeker of het hier om dezelfde persoon gaat daar zijn ASN er niet bijstaat. Kan ik dat ergens opvragen of het om hem gaat?
En zijn er nog andere site's waar je kunt zien in welk onderdeel hij gediendt heeft? Voor nu alvast weer bedankt!
En zijn er nog andere site's waar je kunt zien in welk onderdeel hij gediendt heeft? Voor nu alvast weer bedankt!
- RLS
- Lid
Ik heb waarchijnlijk heel mooi nieuws voor je:
http://ssdi.genealogy.rootsweb.com/cgi-bin/ssdi.cgi
Hij leeft niet meer, hij is in 2002 gestorven zoals je kunt zien.
Het adres van deze soldaat staat er wel, je kunt altijd proberen een brief te sturen, als je geluk hebt komt deze nog aan bij nabestaanden.
Ik weet geen andere site's waar je dat nog kan vinden. Ja wel, alleen dat is dan een site waar je ook zijn begraafplaats etc kunt vinden, maar op die site staat jou soldaat niet, heb ik al gekeken.
Je zou opzoek kunnen gaan naar meer informatie over deze companie, zoeken naar veteranen associations. Zij kunnen je wellicht verder helpen.
Je kunt ook informatie opvragen bij het adres wat ik je hebt gestuurd via PB (Department of the army, Alexandria) maar dat duurt 20/25 weken.
Maar wellicht heb je dan wel uitsluitsel.
http://ssdi.genealogy.rootsweb.com/cgi-bin/ssdi.cgi
Hij leeft niet meer, hij is in 2002 gestorven zoals je kunt zien.
Het adres van deze soldaat staat er wel, je kunt altijd proberen een brief te sturen, als je geluk hebt komt deze nog aan bij nabestaanden.
Ik weet geen andere site's waar je dat nog kan vinden. Ja wel, alleen dat is dan een site waar je ook zijn begraafplaats etc kunt vinden, maar op die site staat jou soldaat niet, heb ik al gekeken.
Je zou opzoek kunnen gaan naar meer informatie over deze companie, zoeken naar veteranen associations. Zij kunnen je wellicht verder helpen.
Je kunt ook informatie opvragen bij het adres wat ik je hebt gestuurd via PB (Department of the army, Alexandria) maar dat duurt 20/25 weken.
Maar wellicht heb je dan wel uitsluitsel.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- RLS
- Lid
-
- Lid
Leuk dat er nog zoveel info te vinden is
Ik zit zelf ook nog met zoiets; ik post het hier ook maar even; in mijn bezit heb ik een leuk setje engelse/canadese beenkappen. Op een van de twee staat een naam en nummer:
LANE J.B.
19048803
Valt hier ook nog wat van te achterhalen?
Als het hier verkeert staat,zeg het maar, dan maak ik wel even een apart topic...
Ik zit zelf ook nog met zoiets; ik post het hier ook maar even; in mijn bezit heb ik een leuk setje engelse/canadese beenkappen. Op een van de twee staat een naam en nummer:
LANE J.B.
19048803
Valt hier ook nog wat van te achterhalen?
Als het hier verkeert staat,zeg het maar, dan maak ik wel even een apart topic...