adressen veteranen
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Guido
- Lid
Zoals ik je al verteld had, verdiep je eerst eens in een divisie, regiment etc maar dan ook diep of heb een goede reden om Veteranen aan te spreken.
Mijn voornamelijke reden is dat ik meer wil weten over de subjectieve kant van de oorlog rond Boxmeer en omstreken ipv de erg objectieve rapporten en verhalen die in boeken staan. Ook over een kant die gewoon niet bekend is hier in de omstreken alleen bij de mensen die het (in)direct hebben mee gemaakt, namelijk de verzets mensen en de BS'ers. Dit is ook één van de eerste vragen die in veteranen stel, of ze hier iets van hebben mee gekregen destijds.
Dus zoek een écht doel, en niet dat het voor één van de duizenden wo2 sites is.
Mijn voornamelijke reden is dat ik meer wil weten over de subjectieve kant van de oorlog rond Boxmeer en omstreken ipv de erg objectieve rapporten en verhalen die in boeken staan. Ook over een kant die gewoon niet bekend is hier in de omstreken alleen bij de mensen die het (in)direct hebben mee gemaakt, namelijk de verzets mensen en de BS'ers. Dit is ook één van de eerste vragen die in veteranen stel, of ze hier iets van hebben mee gekregen destijds.
Dus zoek een écht doel, en niet dat het voor één van de duizenden wo2 sites is.
-
- Lid
- Contacteer:
- Guido
- Lid
Nou kijk eens Band of Brothers en je hebt de hele geschiedenis en inside storys van 'easy company'.
Market Garden, daar zijn duizenden sites over waar je alles al kan lezen. Kies een stukje daar van! verdiep je op een bepaalde actie of wat dan ook.
Wat voor een details? Waar van?
Als je dit zo hoort lijkt het mij erg duidelijk dat je iets wilt weten over de 101e Airborne, en toch voornamelijk 506PIR, E Comp.
Succes met het zoeken van veteranen er van. Misschien kan je HBO of Steven Spielberg eens proberen.
Market Garden, daar zijn duizenden sites over waar je alles al kan lezen. Kies een stukje daar van! verdiep je op een bepaalde actie of wat dan ook.
Wat voor een details? Waar van?
Als je dit zo hoort lijkt het mij erg duidelijk dat je iets wilt weten over de 101e Airborne, en toch voornamelijk 506PIR, E Comp.
Succes met het zoeken van veteranen er van. Misschien kan je HBO of Steven Spielberg eens proberen.
-
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Allee, ik ben benieuwd....Major Winters schreef:uniek materiaal. kaarten die alleen in het museum liggen. de recente vonsten met de wapens (zit vaak een verhaal achter)
En nouwkeurig beschreven wat er is gebeurt in alle plaatsen van marketgarden(met hulp van echte onderzoekers) en later nog meer onderwerpen
Johan
29th Let's Go!!!!!
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Jeeper704
- Lid
Je kan ook de Amerikaanse ambassade aanschrijven.
Indertijd heb ik dat ook gedaan en kreeg prompt een paar Association adressen doorgestuurd.
Indertijd heb ik dat ook gedaan en kreeg prompt een paar Association adressen doorgestuurd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com