Winters

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Major Winters schreef:
Tim schreef:
Wel belachelijk trouwens dat ze via die site Winters alsnog aan een MoH willen helpen :roll:
Ik vind dat niet belachelijk hij verdient het....
Waarom hij wel en die zovele anderen niet?
Waarom nu pas? Omdat hij op tv gekomen is en die anderen niet. Omdat mensen zoals jij en de mensen op die site zich (te veel) laten meeslepen door die serie. Ik heb erg van deze prachtige serie genoten maar je kan te ver gaan ook.

Zijn beste vriend was trouwens toch die andere luitenant in de serie, waar hij dan na de oorlog zaken ging mee doen? Nixon?
Major Winters
Lid
Contacteer:

Bericht door Major Winters »

ik dacht nixon maar wist het niet zeker.

Er zijn er meer die het verdienen en hij ook, en niet alleen door een serie zeker niet.

ik ben alleen nog opzoek naar de plek waar hij precies geboren is (staat/plaats) en waar hij nu woont.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Welsh was ook een goeie vriend van 'm.
ik zou 'm niet de MoH geven, de MoH word meestal uitgereikt voor uitzonderlijk dappere dingen, hij deed gewoon z'n plicht op D-Day, en deed het vlekkeloos.
Ik heb er geen kracht meer voor
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

vincent schreef:Welsh was ook een goeie vriend van 'm.
ik zou 'm niet de MoH geven, de MoH word meestal uitgereikt voor uitzonderlijk dappere dingen, hij deed gewoon z'n plicht op D-Day, en deed het vlekkeloos.
Hoe kan jij dat nou bepalen? Je was er niet bij toch?
Net als dat ze bij die site denken te kunnen bepalen dat Winters wél een MoH zou moeten ontvangen.

Zulke uitspraken kunnen enkel gedaan worden door de commisies die hier speciaal voor ingesteld worden...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Inderdaad, de MoH werd uitgereikt voor een bijzonder moedige daad. Zoals die man die op zijn ééntje enkele tientallen Duitse krijgsgevangenen maakte op D-Day. Winters deed gewoon uitstekend zijn plicht, zoals zovele duizenden mannen in die periode.
Major Winters
Lid
Contacteer:

Maar winters heeft wel getoont dat hij moed had!!! en dat hij zijn mannen goed kon leiden!

En wat d8 je van zijn tactisch inzicht?!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Major Winters schreef:Maar winters heeft wel getoont dat hij moed had!!! en dat hij zijn mannen goed kon leiden!

En wat d8 je van zijn tactisch inzicht?!
Goede eigenschappen, maar ik denk niet dat wij als een stel opgeschoten jongens in staat zijn om te beoordelen of Maj. Winters al dan niet een MoH verdient...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

moed, leiding kunnen geven, tactisch inzicht?

is dat niet wat iedereen in het leger wil van zijn officieren?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik heb het niet zo op medailles. Wanneer geef je iemand een Bronze star? Als hij niet in aanmerking komt voor een Silver star. Lekker subjectief..

Wat ik wel een mooi voorbeeld vind, zijn de MOH's die twee Delta force snipers, Sergeant First Class Randall D. Shughart en Master Sergeant Gary I. Gordon postuum (Mogadishu '93) hebben gekregen.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Even terzijde:

Afbeelding

Sgt. First Class Randall Shughart (left) and Master Sgt. Gary Gordon (right) were awarded the Medal of Honor posthumously for their actions in Mogadishu in 1993. Courtesy Lee Van Arsdale.

http://www.medalofhonor.com/Somalia.htm

Mochten jullie geïnteresseerd zijn waarom Jelle H. juist deze 2 heeft gekozen:

http://www.medalofhonor.com/Somalia.htm

En dit gaat over Audie L Murphy. De hoogst onderscheiden soldaat uit de 2e Wereldoorlog van het Amerikaanse leger. Wat hij heeft gedaan is enorm indrukwekkend. Ik raad jullie aan dit een door te lezen:

http://www.medalofhonor.com/MedalOfHono ... Murphy.htm
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Vala, leiding geven, tactish in zicht...
niet dat ik iets tegen hem heb, maar zoals Tim en andere zeggen: het kan te ver gaan...

Zo'n voorbeeld: ja hij was moedig!! in de serie zag je dat... en dit...
blablabla ja...

Ik zou niet weten waarom hij een MoH zou ktijgen...
omdat hij in de 101st divisie zit???? :roll: ik zie sommiggen al direkt helden daden voor zich bij enkel de naam 101st division te horen...

het gaat echt ver de sympathie voor die serie...
oké leuke serie vinden... maar Moh zou een belediging kunnen worden voor degenen die het echt verdienen! maar dat vergeten sommiggen...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Major Winters
Lid
Contacteer:

Het zal allemaal wel ik vind hem een held:D

Maar weet iemand waar hij woont en waar hij geboren is?
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Waarom vind je hem een held?
ik vind andere "uit de serie" wel meer een held, zoals die twee daar met hun bazooka in dat veld in Frankrijk als die tank daar aankomt...

voglens het boek is dat echt gebeurd, en dat is dan wel wat moediger dan wat Winters gedaan heeft é...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Beste Major Winters, ik denk dat jij je een beetje te veel laat meeslepen door Band of Brothers. Natuurlijk heeft Winters en zijn company veel moed getoond toen. Maar dat hebben andere eenheden uit die tijd ook gedaan uit die zelfde divisie. Maar ook uit andere divisies. Die hebben net zoveel of misschien zelfs wel meer moed getoond.
Want ik denk als die hele serie er niet eens was geweest dat jij wellicht helemaal nooit afgeweten had van de beste man Winters.
Dus als die serie er niet eens was geweest dan zou er waarschijnlijk niemand zijn geweest die nu nog zou proberen om de beste man een MoH uit te reiken. Ik ben dus ook van mening dat het niet nodig is om Winters alsnog een MoH uit te reiken. Hij deed gewoon zijn plicht, net als iedere andere officier en soldaat in die tijd.
Voor mij is de beste man ook een held, net als jou! Maar voor mij is iedere officier en soldaat uit die tijd een held! Ze hebben allemaal voor onze vrijheid gevochten!!
Major Winters
Lid
Contacteer:

Je hebt daar wel en punt dat ze allemaal ene held zijn maar hij doet me iets speciaals ook zonder die serie.
maar zijn leiderschap ed ik v ind hem een held
Gesloten