Winters

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zucht, kende jij Winters dan al vòòr de serie?
Praktisch NIEMAND kende Winters voor de serie, hij was en is gewoon één van de vele duizenden. En alle officieren moesten dergelijk leiderschap vertonen.
Major Winters
Lid
Contacteer:

Bericht door Major Winters »

maar er zijn weinig officieren die met 8man een complete duitse stelling veroveren
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Wat hij daar heeft gedaan getuigt inderdaad van sterk leiderschap een goed taktisch inzicht.
Deze actie van Winters word nog steeds op West Point doorgenomen tijdens de lessen. Hij heeft de actie helemaal volgens het boekje uitgevoerd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Hoe kan jij dat nou bepalen? Je was er niet bij toch?
ik heb dat niet bepaald, maar de mensen die hem z'n distinguished service cross hebben gegeven.
Ik heb er geen kracht meer voor
Pauli
Lid

Bericht door Pauli »

Tim schreef:Zucht, kende jij Winters dan al vòòr de serie?
Praktisch NIEMAND kende Winters voor de serie, hij was en is gewoon één van de vele duizenden. En alle officieren moesten dergelijk leiderschap vertonen.
Wat is dit voor een stom vooroordeel dan? Ik heb inderdaad het boek 2 jaar gelezen voor de serie uitkwam en ook toen al vond ik natuurlijk Winters een van de belangrijkere hoofdpersonen uit het boek.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

ik heb dat niet bepaald, maar de mensen die hem z'n distinguished service cross hebben gegeven.
Ik reageerde op deze zin:
vincent schreef:ik zou 'm niet de MoH geven, de MoH word meestal uitgereikt voor uitzonderlijk dappere dingen, hij deed gewoon z'n plicht op D-Day, en deed het vlekkeloos.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Pauli schreef:
Tim schreef:Zucht, kende jij Winters dan al vòòr de serie?
Wat is dit voor een stom vooroordeel dan? Ik heb inderdaad het boek 2 jaar gelezen voor de serie uitkwam en ook toen al vond ik natuurlijk Winters een van de belangrijkere hoofdpersonen uit het boek.
Wie kende hem dan voor het boek uitkwam? Komt helemaal op hetzelfde neer :roll:
Pauli
Lid

Bericht door Pauli »

Zou jij iets van personen uit de tweede wereldoorlog weten als er niet iets over geschreven zou zijn?
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Pauli schreef:Zou jij iets van personen uit de tweede wereldoorlog weten als er niet iets over geschreven zou zijn?
Nee, natuurlijk niet. Je weet pas wat over de oorlog als er over geschreven is.
Dus je hebt hier een punt.
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Dan verwar jij wel even historische bronnen met romans als Band of Brothers.
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Dodo schreef:Wat hij daar heeft gedaan getuigt inderdaad van sterk leiderschap een goed taktisch inzicht.
Deze actie van Winters word nog steeds op West Point doorgenomen tijdens de lessen. Hij heeft de actie helemaal volgens het boekje uitgevoerd.
Volgens mij was die actie niet via het boekje maar eigen intuitie en eigen gevechtsinstinct juist!!
Daarom wordt het nu nog op Westpoint geleerd door de recruits/studenten.
Hij kroop naar voren nam polshoogte en liet een base of fire plaatsen etc etc.
Dat is wat ik me kan herinneren.............. :P
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Tim schreef:Dan verwar jij wel even historische bronnen met romans als Band of Brothers.
Historische bronnen beschrijven geen personen? Dacht het wel. Anders wist jij nu niet wie Hitler was.

@Maj.Cain
Dat is enkel wat ik ergens gelezen had/gehoord (zelfs dat weet ik niet meer zeker). Denk dat we het allebei evengoed juist kunnen hebben. We hebben allebei niet de boekjes van Winter's officiersopleiding :P
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:
Tim schreef:Dan verwar jij wel even historische bronnen met romans als Band of Brothers.
Historische bronnen beschrijven geen personen? Dacht het wel. Anders wist jij nu niet wie Hitler was.
Dat zegt hij toch nergens. Tim vraagt zich af of de historische bronnen (en dus niet geromantiseerde teksten, waarvan Band Of Brothers er één is) waarin Richard Winters vermeld werd, al wijd genoeg verspreid waren voor er sprake was van roman of serie. Wijd genoeg om door een groot deel van de (geïnteresseerde) mensen gekend te zijn, welteverstaan.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Dodo schreef:
Dat zegt hij toch nergens. Tim vraagt zich af of de historische bronnen (en dus niet geromantiseerde teksten, waarvan Band Of Brothers er één is) waarin Richard Winters vermeld werd, al wijd genoeg verspreid waren voor er sprake was van roman of serie. Wijd genoeg om door een groot deel van de (geïnteresseerde) mensen gekend te zijn, welteverstaan.
Oh, oke. Ik had Tim dan verkeerd begrepen.
Ze zijn er vast en zeker wel. In de archieven staan officieel opgestelde documenten van het leger, maar die lees je natuurlijk niet zo snel.
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Waarom werd deze vraag niet in dit topic gevraagt? http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=8857

Twee topics over 1 dezelfde persoon is een beetje te veel van het goede. Ik sluit deze. Niet mee eens? Dan gaat die andere dicht.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gesloten