Reactie veteraan

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Guido
Lid

Reactie veteraan

Bericht door Guido »

Enkele weken geleden, een (redelijk korte) brief ,met maar enkele vragen m.b.t. Boxmeer, gestuurd naar een Canadese veteraan.
Afbeelding
Enkele dagen na dat ik de brief verzonden had, keek ik wel 3 keer in de brievenbus of er post was.

Gister na een lange dag werken kwam ik 's avonds achter dat er post was.
Afbeelding

Geheel blij en actief maakte ik de enveloppe open
Afbeelding

Zoals gewoonlijk eerst de brief gelezen
Afbeelding
Helaas met o.a. het antwoord dat hij mijn vragen niet kon beantwoorden, omdat hij op 86e leeftijd niet alles even helder kon herrineren (erg begrijpelijk, maar toch erg jammer)

Als klap op de vuurpijl zat het boek wat hij heeft geschreven in de enveloppe, eerst grondig van voor en achter bekeken en gelezen
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik het boek open deed zag ik direct dit beeld, de vermoeidheid en deels chagarijnigheid (hoe het ook wil noemen) waren direct onderdrukt door blijdschap.
Afbeelding

Het was een foto van zich zelf met baret etc. en het boek dat hij heeft gesigneerd.

Achter op de foto stond een blaadje met tekts: "from a wartime buddy". Hoe een maat van hem, hem herdacht en zijn kwaliteiten.
Afbeelding

Het pakje komt van Michael (Mike) Bosnich, van de 2nd Can. Div., VIII RECCE (reconnaissance), 14th Hussars. zoals de "wartime buddy" zei :"Mike Bosnich was our explosives, booby trap and mine expert."

Geheel blij en ben sinds gister begonnen in het boek. Ik zal binnenkort een kleine samenvatting geven van het boek als daar interesse voor is.

Dit pakje met verhaal wou ik even met jullie delen,

mvg

Guido

P.S. De foto's maken deel uit van een reconstructie :lol:, dit ter informatie, niet dat jullie denken dat ik mijn post open maak met een camera. :P
Laatst gewijzigd door Guido op 19 jul 2005, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Dat zijn bijzondere contacten Guido. Ik ken het gevoel, waar blijft de post toch. Vandaag weer niets . Morgen misschien,
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Dank je Roel! Ja precies dat gevoel, en als het er eenmaal is, is je hele dag goed!

Deze man zal ik tevens nog een bedankt brief schrijven en zeker contact mee houden.
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Geweldig Guido dat je reactie van hem hebt gekregen. Helemaal mooi dat hij jou ook nog eens zijn boek stuurd! Super hoor!
Pauli
Lid

Bericht door Pauli »

Kleine foutjes in de brief heen maar dat maakt blijkbaar niks uit :D Erg aardig van deze veteraan om op deze manier te antwoorden!
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Guido
Lid

Bericht door Guido »

wow dat je dat kan lezen, best kleine letters, of je moet natuurlijk een erg ver inzoomen. maar goed, een enkel foutje mag kunnen toch!

Maar bedankt Nico en Pauli voor jullie reactie!
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Geweldig, Guido! Dat alle vermoeidheid verdwijnt is een gevoel wat ik volkomen begrijp!!!
Daar is 'ie weer!
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Mooi Guido!
Leuk dat je zo'n boek krijgt! Erg leuk!
En ook schitterend dat baretembleem! :)
In welk Squadron zat deze veteraan?

(Ik heb zelf een tijdje geleden het adres gekregen van een Luitenant van de 8 Recce, B Squadron 7 Troop die mijn woonplaats heeft bevrijd en ik had al contact met John Abram C Squadron 10 Troop, erg indrukwekkend wat dit Regiment allemaal heeft meegemaakt!!!)

Afbeelding
John Abram

Edit: Ik las in de brief dat Tom Mason jou ook goed geholpen heeft :)
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Ja dat ga ik nog allemaal goed uitvinden, dat zal ook een van volgende vragen zijn aan Mr. Bosnich.

Ja Tom Mason is een held als ik het zo mag zeggen, doet erg veel voor je!
Arjen
Lid
Lid

Bericht door Arjen »

Veel interesse in de rescensie.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Wat ik tot nu toe heb gelezen, een erg interessant boek. Het leven van een Service jongen die naar Canada gaat en zo de oorlog mee maakt. Discussie over het geloof met een kameraad. Het is wat ik tot nu oe heb gelezen een erg interessant boek! zeker een aanrader.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Guido, het boek gaat dus echt over deze veteraan en zijn periode in de 8 Recce?
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Nou niet helemaal, dat is maar echt 1 hoofdstuk van het boek, gaat tot in de jaren 80 ofzo door.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

geweldig, erg leuk dat die veteraan de moeite doet om zinjn ervaringen aan de jongere generatie te vertellen, vorig jaar was ik in Hotel Hartenstein toen een groep Britse veteranen langskwamen, erg interessant wat ze te vertellen hadden.
Ik heb er geen kracht meer voor