Enkele dagen na dat ik de brief verzonden had, keek ik wel 3 keer in de brievenbus of er post was.
Gister na een lange dag werken kwam ik 's avonds achter dat er post was.

Geheel blij en actief maakte ik de enveloppe open

Zoals gewoonlijk eerst de brief gelezen

Helaas met o.a. het antwoord dat hij mijn vragen niet kon beantwoorden, omdat hij op 86e leeftijd niet alles even helder kon herrineren (erg begrijpelijk, maar toch erg jammer)
Als klap op de vuurpijl zat het boek wat hij heeft geschreven in de enveloppe, eerst grondig van voor en achter bekeken en gelezen

Toen ik het boek open deed zag ik direct dit beeld, de vermoeidheid en deels chagarijnigheid (hoe het ook wil noemen) waren direct onderdrukt door blijdschap.

Het was een foto van zich zelf met baret etc. en het boek dat hij heeft gesigneerd.
Achter op de foto stond een blaadje met tekts: "from a wartime buddy". Hoe een maat van hem, hem herdacht en zijn kwaliteiten.

Het pakje komt van Michael (Mike) Bosnich, van de 2nd Can. Div., VIII RECCE (reconnaissance), 14th Hussars. zoals de "wartime buddy" zei :"Mike Bosnich was our explosives, booby trap and mine expert."
Geheel blij en ben sinds gister begonnen in het boek. Ik zal binnenkort een kleine samenvatting geven van het boek als daar interesse voor is.
Dit pakje met verhaal wou ik even met jullie delen,
mvg
Guido
P.S. De foto's maken deel uit van een reconstructie