Wie is deze LW generaal???

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Bjorn
Lid

Wie is deze LW generaal???

Bericht door Bjorn »

Wie is deze LW Generaal? Hij is onderscheiden met het bekende Pour le Merite...
De foto is gemaakt in Groningen, in 1940...
Wie kan me helpen?
Afbeelding
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ben je zeker van het Pour le merite? Is het geen RK van het KVK? Kun je een grotere scan maken dan kan ik hem beter nazoeken.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Zou het Ernst Udet kunnen zijn?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

kan, maar dan voor juli 1940, toen kreeg Udet zijn Ritterkreuz. Ik geloof alleen dat Udet iets dikker was...
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Roel R. schreef:Ben je zeker van het Pour le merite? Is het geen RK van het KVK? Kun je een grotere scan maken dan kan ik hem beter nazoeken.
Hallo Roel, ik weet 100% zeker dat het een Pour Le Merite is, want in het album waar deze foto los in zat zitten nog meer foto's van dezelfde man, en daarop is duidelijk te zien dat hij het Pour Le Merite draagt.
Ook lijkt het alsof hij het Spanienkreuz (zeg ik het goed?) draagt (op de borstzak) maar dat weet ik niet zeker, want daar heb ik niet zoveel verstand van.

Een grotere scan komt er aan! :)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Hier de scan.
Ik hoop dat dit iets duidelijker is.
Het blijkt geen Spanienkreuz te zijn, wat hij draagt op zijn linkerborst, maar een KVK 1ste klasse, volgens mij!
Ik kan je het nummer van het nummerbord waarin hij aankwam in Groningen ook nog wel geven, op dezelfde auto staan ook vlaggetjes met z'n ,,wapen'' denk ik.... een vierkant met twee kleine (zwarte?) vierkantjes in de linkerbovenhoek en in de rechterhoek beneden, en in het midden een LW adelaar.

Afbeelding
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hi Bjorn. Heb je het album in je bezit? Zoja, post dan zoveel mogelijk foto's van de Generaal en zijn auto. Alles helpt.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Roel R. schreef:Hi Bjorn. Heb je het album in je bezit? Zoja, post dan zoveel mogelijk foto's van de Generaal en zijn auto. Alles helpt.
Hallo Roel, Ja, het album is in mijn bezit, sinds gisteren :)
Kijk maar: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=9542
Deze foto zat er los in, de rest zit allemaal vastgeplakt, en het album is te dik om onder de scanner te leggen.
En ik heb geen digicam op dit moment, dus dit is de enigste foto die beschikbaar is :)
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Volgens mij is het luftwaffe generaal Friendrich Christiansen .

Bevelhebber van de bezettingtroepen in Nederland , en houder van de pour le merit

mvg schaarleider
Aude Audenda
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

schaarleider schreef:Volgens mij is het luftwaffe generaal Friendrich Christiansen .

Bevelhebber van de bezettingtroepen in Nederland , en houder van de pour le merit

mvg schaarleider
Hallo Schaarleider,

Hartelijk bedankt voor je bericht, ik heb op google gezocht en de foto's van Christiansen vergeleken met de foto's die ik in het bezit heb, en ik kan met grote zekerheid zeggen :) dat het dezelfde man is, dus de LW generaal op mijn foto's is inderdaad Friedrich Christiansen...
bedankt he!
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Tot je dienst.

mvg schaarleider
Aude Audenda
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

die naam komt mij erg bekend voor kan het zijn dat hij ook in marum heeft gezeten?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Plaats reactie