Ulrich Matthaeas

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Richard1976
Lid
Contacteer:

Ulrich Matthaeas

Bericht door Richard1976 »

Ben opzoek naar meer info/foto over bataljonscommandant majoor Ulrich Matthaeas. Hij was commandant van een duits fallschirmjäger bataljon en was commandant van Roermond eind 44 begin 45.
Hoop dat iemand mij iets kan vertellen.

Alvast bedankt.

Gr,

Shaft
Laatst gewijzigd door Richard1976 op 03 sep 2005, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reca
Lid

.

Bericht door Reca »

hallo,
Heb je toen niet (paar maanden terug) die serie op l1 gezien (het verdriet van Roermond) want een van deze afleveringen was bijna geheel over deze man. Nou goed wat ik er nog van weet is hij ook op kreta geweest.
mvg
Rémy
----
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Er komt binnekort een nieuw boek uit over de misdaden van Matthaeas en de dertien van Roermond.
Richard1976
Lid
Contacteer:

He Rémy

Nee, ik ben niet zo'n L1 kijker dus heb dit helaas moeten missen.
Mocht dit nog iemand op video hebben hoor ik dit graag.

He Roel

Inderdaad daar had Niels het al over. Laat maar even weten wanneer dit boek uitkomt. Ben wel benieuwd. Is altijd leuk om nieuwe verhalen over je eigen woonplaats te horen of te lezen. Ik heb in maart van dit jaar meegedaan aan een rondwandeling door Roermond georganiseerd door het Service Gilde Roermond. Ging hoofdzakelijk over monumenten en burgers.
Ik hoor het wel.

Gr,

Richard
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hi Richard,

De documentaire is te koop bij verschillende boekenzaken in Roermond. Ik geloof alleen dat die vrij duur is.
Richard1976
Lid
Contacteer:

Heb van een collega van mij het boek "de slag om de roer driehoek" van PJH Baghus te leen gekregen en daar staat een foto van hem in.

Afbeelding
Richard1976
Lid
Contacteer:

Roel R. schreef:Hi Richard,

De documentaire is te koop bij verschillende boekenzaken in Roermond. Ik geloof alleen dat die vrij duur is.
Ben vanmorgen even de stad ingelopen en idd Euro 79,90 :zapped: . Dan wacht ik nog maar effe, die prijs zal toch wel een keer omlaag gaan.
Richard1976
Lid
Contacteer:

Nieuwe info gevonden

Majoor Ulrich MATTHAEAS gestorven te Bad Bevensen (Niedersachsen), op 21 Juni 1994. Hij was 83 Jaar oud.
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

De smeerlap, bij ons heeft ie een burger laten fusileren, een echte nazi lijkt me... Niet om dat ie iemand heeft laten doodschieten maar omdat ik andere verhalen van de heer M heb gehoord.
Richard1976
Lid
Contacteer:

Een smeerlap was het. Hij heeft in Roermond op tweede kerstdag 1944 in totaal 14 mannen laten fusilleren. 12 Roermondse mannen, 1 duitse deserteur en 1 onbekende Pool.
Vincent3
Lid

Bericht door Vincent3 »

Mijn vaader, Hendricus Op het Veld, (1926 gebooren te Leeuwen, Maasniel) heeft aan de documentaire "Het Verdriet van Roermond" van de filmregisseur Louis van Gasteren (Winnaar v.d. Nederlandse Filmprijs) meegewerkt, waarin Mattheas een centraal figuur is.
Onder anderen heeft mijn vaader vaker geprobeert voor deze documentaire de misdaader Mathaeas (onder wie hij zelf heeft moeten lijden) te interviewen, wat helaas nooit gelukt is omdat M. dit natuurlijk niet wilde.

Mijn vraag: Waar vind ik dit boek over de misdaden van Matthaeas en de dertien van Roermond en evtl. nog andere informatie?
Al vast bedankt!!
Vincent
Plaats reactie