[TV Tip] De gevolgen van de Eerste Wereldoorlog

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

[TV Tip] De gevolgen van de Eerste Wereldoorlog

Bericht door PPL »

Vanavond 12 november 2003 om 23:00 op Discovery Channel de eerste aflevering van een tiendelige serie

De gevolgen van de Eerste Wereldoorlog
Modder en loopgraven, incompetente bevelvoerders en bloedbaden, verspilling en zinloosheid - dat zijn de gedachten die meestal opkomen bij de Eerste Wereldoorlog.
De tiendelige serie First World War is er niet in de eerste plaats op uit om dit beeld te bevestigen, maar om inzicht te verschaffen in dit wereldwijde conflict dat feitelijk het aangezicht van de huidige tijd bepaald heeft.
Het was een oorlog die op vele fronten woedde, een ideologische oorlog ook, die met militair geweld werd uitgevochten.
Eigenlijk leven wij nu in de schaduw van die oorlog.
Niet alleen ligt daar de oorsprong van het huidige Midden-Oostenconflict, de oorlog lokte ook de Russische revolutie van 1917 uit en zette de VS ertoe aan om, voor het eerst in de geschiedenis, in te grijpen in Europa.
De recente etnische spanningen in Zuidoost-Europa zijn eigenlijk een herhaling van de conflicten in 1914.
Gesteld kan dan ook worden dat zowel het begin als het einde van de 20e eeuw in het teken stond van oorlog op de Balkan.

bron: www.spitsnet.nl

Note:
Zelf heb ik niet eens Discovery Channel, maar ik wil jullie deze tip niet onthouden.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

bedankt voor de tip, lijkt me een goeie serie, maar waar woon je dat je geen discovery krijgt?
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Roel R. schreef:maar waar woon je dat je geen discovery krijgt?
Hmmmzzz...
Eens even kijken wat er onder dat grappige plaatje van Fokke & Sukke staat aan de linkerkant van deze post.
8)

Geregistreerd op: 24-10-2002
Berichten: 569
Woonplaats: Amsterdam

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik heb ook geen Discovery hier in Dronten. Allemaal de schuld van die idiote kabelmaatschappij UPC. Je kan het wel ontvangen, maar dan alleen via UPC-Digital en dan moet je extra dokken. :x :x :x :x :x :x :x :x
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Hier hebben we wel Discorvery dankzij UPC gewoon via de kabel. Moet er niet aandenken als ze deze zender er af gooien.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Plaats reactie