Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb in middels de boeken van donald r burgett gelezen
Over de rijn
Zeven wegen naar de hel
D-day
De weg naar arnhem
Ik kan ze jullie aan bevelen super goede en meeslepende boeken [waargebeurd]
Nu mijn vraag, weten jullie nog meer boeken van dit soort schrijvers
corvettezr1 schreef:Ik heb in middels de boeken van donald r burgett gelezen
Over de rijn
Zeven wegen naar de hel
D-day
De weg naar arnhem
Ik kan ze jullie aan bevelen super goede en meeslepende boeken [waargebeurd]
Nu mijn vraag, weten jullie nog meer boeken van dit soort schrijvers
Zoek op Auteur:George Koskimaki....
Hij was bij de 101AB Signal Co en Gen Taylor's Radioman...
Hij heeft zelf in het toen net geformeerde eenheid screaming eagle's 101ste luchtlandings divisie gezeten
de boeken vertellen over de gevechthandelingen die hij heeft meegemaakt vanaf normandie tot de val van berlijn
Ik zelf kon haast niet stoppen met lezen[terwijl ik normaal niet zo'n lezer ben]
Er is ook nog:
"Angels in my Foxhole" (ben effe auteur kwijt, maar hij was bij de 30th Infantry).
-------> Everett H. Kelly
Er is een boekje van Ed Danko (4th Infantry)
--> "If you survive ..."
En dan de herinneringen van Tom Myers (28th Infantry)
------> "Tom Myers - War Memories" (in Duits ook verschenen als "Tom Myers - Kriegserinnerungen".
Zal vanavond wat meer info plaatsen (zit op m'n werk nu).
Laatst gewijzigd door Jeeper704 op 07 sep 2005, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
corvettezr1 schreef:Hij heeft zelf in het toen net geformeerde eenheid screaming eagle's 101ste luchtlandings divisie gezeten
de boeken vertellen over de gevechthandelingen die hij heeft meegemaakt vanaf normandie tot de val van berlijn
Ik zelf kon haast niet stoppen met lezen[terwijl ik normaal niet zo'n lezer ben]
Jeeper704 schreef:"Voices from the Foxholes" - John Chernitsky (28th Infantry)
En dan de herinneringen van Tom Myers (28th Infantry)
------> "Tom Myers - War Memories" (in Duits ook verschenen als "Tom Myers - Kriegserinnerungen".
Heb je de ISBN's van deze 2 boeken en misschien weet iemand wel waar ze te bestellen zijn!
Een redelijk nieuw boek in het zelfde genre:
De weg naar Berlijn door James Megellas
ISBN 90-225-4250-5
James Megellas is peletonscommandant geweest in de 82nd Airborne Division en is meerdere malen onderscheiden.
Hij beschrijft zijn belevenissen in WO2 en een korte periode daarna.
Goed en zeer leesbaar boek.