Na laatst Gitta Sereny - Albert Speer verstrikt in de waarheid gekocht te hebben, ben ik nu op zoek naar boeken over Heinrich Himmler, waar meerdere mensen aan het woord komen over deze man die met hem geleefd hebben.
Iemand tips van boeken die de moeite waard zijn??
Boeken over Himmler
-
- Lid
- Contacteer:
Heinrich Himmler - architect van de holocaust kan ik je van harte aanbevelen. Vanzelfsprekend staat hierin Himmlers rol met betrekking tot de holocaust centraal. Overigens komen hier niet zozeer mensen aan het woord die met hem geleefd hebben, al worden er volgens mij wel een aantal meningen aangehaald.
-
- Lid
Ik ben meer op zoek naar een boek die op meer ingaat dan alleen zijn rol in de holocaust. Ik ben zeker van plan om deze ook is te lezen, maar ben nu meer op zoek naar een boek over meer aspecten in zijn leven.
Iig bedankt
Ik zag op internet het boek van Peter Padfield - Himmler Reichsfuhrer-SS staan. Iemand deze gelezen??
Iig bedankt
Ik zag op internet het boek van Peter Padfield - Himmler Reichsfuhrer-SS staan. Iemand deze gelezen??
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Ik ben bang dat hij daar geen ander boek over Himmler zal vinden dan het door mij genoemde boek.moeke schreef:al eens gekeken bij http://www.verbum.nl
Maar ook de andere boeken van deze uitgeverij uit de holocaust-collectie zijn interessant. In elk geval is het de moeite om deze website even te bekijken.
- Boroskov
- Lid