Boeken over Himmler

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Cor
Lid

Boeken over Himmler

Bericht door Cor »

Na laatst Gitta Sereny - Albert Speer verstrikt in de waarheid gekocht te hebben, ben ik nu op zoek naar boeken over Heinrich Himmler, waar meerdere mensen aan het woord komen over deze man die met hem geleefd hebben.
Iemand tips van boeken die de moeite waard zijn??
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Heinrich Himmler - architect van de holocaust kan ik je van harte aanbevelen. Vanzelfsprekend staat hierin Himmlers rol met betrekking tot de holocaust centraal. Overigens komen hier niet zozeer mensen aan het woord die met hem geleefd hebben, al worden er volgens mij wel een aantal meningen aangehaald.
Cor
Lid

Bericht door Cor »

Ik ben meer op zoek naar een boek die op meer ingaat dan alleen zijn rol in de holocaust. Ik ben zeker van plan om deze ook is te lezen, maar ben nu meer op zoek naar een boek over meer aspecten in zijn leven.

Iig bedankt

Ik zag op internet het boek van Peter Padfield - Himmler Reichsfuhrer-SS staan. Iemand deze gelezen??
moeke
Lid

Bericht door moeke »

al eens gekeken bij http://www.verbum.nl
dagboeken en getuigenissen van kampoverlevenden
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

moeke schreef:al eens gekeken bij http://www.verbum.nl
Ik ben bang dat hij daar geen ander boek over Himmler zal vinden dan het door mij genoemde boek. :wink:

Maar ook de andere boeken van deze uitgeverij uit de holocaust-collectie zijn interessant. In elk geval is het de moeite om deze website even te bekijken.
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

In de serie 'Bibliotheek van de Tweede wereldoorlog' is ook een deel getiteld Himmler. Het gaat om nummer 50. Er staan vooral veel foto's in en er komen geen bekenden van hem aan het woord. Desalniettemin een leuk, informatief werkje.
Hic manebimus optime
Plaats reactie