Interactive site van de grote vaderlandse oorlog!

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 66 keer
Ontvangen: 116 keer

Interactive site van de grote vaderlandse oorlog!

Bericht door asjemenou »

Voor de geïnteresseerden onder ons. Er bestaat een schitterende Russische interactive website. Opgezet naar aanleiding van de 60e herdenking van het beëindigen van de 2e wereldoorlog of zoals de Russen dit confict noemen, "de grote vaderlandse oorlog". De site is geheel in het Russisch maar het blijft een mooie site om te bekijken. Beelden en geluid, echt een aanrader! http://www.pobediteli.ru/
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Na een beetje doelloos rondklikken (ik begrijp echt neits van het russisch) kwam ik uiteindelijk op een grote kaart van het oostfront terecht. Dat is erg mooi gedaan, de veranderingen van het front zijn goed te zien, en mooi in combinatie met de tijdlijn...
Alleen jammer dat alles in het russisch is... Ik en mijn computer begrijpen er de ballen van...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
asjemenou

Russische site

Bericht door asjemenou »

Dodo schreef:Alleen jammer dat alles in het russisch is... Ik en mijn computer begrijpen er de ballen van...
Misschien heb je dan je extra talenmodus niet geïnstalleerd op je computer voor het goed weergeven van de Cyrillische lettertekens op de webpagina. Naast het Turks en het Grieks heb je dan ook Cyrillisch (Russisch, Bulgaars enz.). Op de site zit overigens rechts bovenin ook een optie voor een Engelse versie.
Komt bij dat sommige Russische webpagina's niet altijd goed worden weergegeven vanwege toch wel slechtere Internetverbindingen. Een beetje Russisch geduld hebben en nog een keer proberen. De site is echt heel mooi.
E.T
Lid

Bericht door E.T »

chryllisch wordt bij mij goed weergegeven, maar mijn russisch is niet zo goed verder dan

Dobre oetre en Privjet kom ik niet
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
asjemenou

Russische webpagina

Bericht door asjemenou »

Sommige mensen hebben een beetje moeite met lezen (De Russische taal kan ik mij nog wel voorstellen). RECHTS bovenin staat ook een optie voor een Engelstalige versie. Of log in op; http://english.pobediteli.ru/ .
dvdhoven
Lid

Bericht door dvdhoven »

Heel erg mooie site. Heel inzichtelijk die geanimeerde kaart. Maakt het verloop van de strijd heel duidelijk.
Ook technisch is het heel mooi gedaan. Enorm veel werk ingestoken.
Heel erg bedankt voor de link
Dick van den Hoven
Plaats reactie