Cis de man (vervolg op Ciske de rat)

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
YPPY
Lid
Contacteer:

Cis de man (vervolg op Ciske de rat)

Bericht door YPPY »

Een gedeelte van Cis de man speelt zich af op de Grebbeberg tijdens de Duitse oorlogsdreiging. Ik vroeg me af of anderen hier dit boek hebben gelezen. Ook al gaat het natuurlijk vooral over Ciske, toch lees je ook wat over de soldaten. Ciskes leraar wordt bijvoorbeeld leidinggevende (geen idee meer welke rang), omdat hij een hoge opleiding heeft gehad. Ciske echter, met zijn lage opleiding, zou veel beter zijn geweest voor dit werk.

Dus: heb je het boek gelezen en zo ja, wat vond je er van? Klopt het beeld dat wordt geschetst of heeft het geen enkele overeenkomst met hoe het echt was?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ik heb het boek toevallig gekocht een maand geleden voor 0,20 cent

Afbeelding

ik ben er nog niet aan toegekomen

heb namelijk nog 3 boeken in de wacht als je hem wilt lezen wil ik hem wel opsturen
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat is nog eens een mooie prijs!

Ik betaalde wel 2,50 gulden geloof ik voor de omnibus. ;) Het boek heb ik jaren geleden gelezen en ik was wel onder de indruk. Vooral van de weinige voorbereiding die beschreven stond. Geen uitgebreide trainingen of oefeningen, maar gewoon, vanuit het niks leek mij toen, soldaat worden.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Reca
Lid

Bericht door Reca »

ik heb het boek ook jaren geleden gelezen (de omnibus) en vond het toen wel leuk
mvg
Rémy
----
Plaats reactie