Hongerwinter

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Boroskov
Lid

Hongerwinter

Bericht door Boroskov »

Ik ben opzoek naar boeken/artikelen over de hongerwinter. Het gaat hierbij niet om fictieve verhalen, maar om wetenschappelijke werken. Persoonlijke verhalen/verslagen zijn uiteraard wel welkom. Als iemand wat tips/titels voor me heeft ben ik daar erg dankbaar voor.
De werken van G. Trienekens heb ik overigens al.
Hic manebimus optime
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Boek over hongerwinter - te bestellen
Absolute aanrader
-2-6--05

Mening:
Het boek 'ongewisse bestemming' heb ik onlangs gelezen. Het is een boek gebaseerd op een dagboek van een 16 jarig meisje dat tijdens de hongerwinter een bizarre hongertocht naar de boeren maakt. Het boek is te bestellen bij Synergos Communicatie 023-5442751. Het kost € 14,50 inclusief verzendkosten. Ik hoefde pas te betalen na aflevering.
van: http://www.seniorweb.nl/tips/tonen.asp?volgnummer=1499

of
De hongerwinter 1944-1945
Boek - Hardcover - Raaij - ISBN: 9025954421
In deze bijzondere uitgave is werk bijeengebracht van verschillende Nederlandse (top)fotografen. Stuk voor stuk geven zij een indringend beeld van de leefomstandigheden in het laatste oorlogsjaar en de manier waarop mensen de hongerwinter wisten te overleven.
Nog zoiets:
De hongerwinter van 1945
In dit boek wordt met foto's en begeleidende tekst enerzijds het bekende beeld opgeroepen van het uitgehongerde volk dat op zoek is naar voedsel. Maar anderzijds wil het ook aantonen dat de honger die tijd niet alleen bepaalde. Uit diverse archieven zijn foto's opgedoken, waarmee het bekende beeld gecorrigeerd wordt. Een boek dat past in een tijd waarin de waarheid over de gebeurtenissen in de Tweede Wereldoorlog meer ruimte krijgt.

Rob van Raaij verzamelde de bekende en onbekende foto's uit verschillende archieven waaronder die van het NIOD in Amsterdam. De begeleidende tekst geeft de lezer een unieke kijk op deze spannende periode van de oorlog.
isbn 9025954421
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

_/-\o_ Hartstikke bedankt! Meer titels zijn altijd welkom.
Hic manebimus optime
siggel
Lid

Bericht door siggel »

De hongerwinter van dolle dindsdag tot bevrijding.
van Henri van der Zee
isbn 9023003373
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Wederom bedankt! :)
Hic manebimus optime
Plaats reactie