website ijzeren kruis

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Barto
Lid

website ijzeren kruis

Bericht door Barto »

Dag allemaal,

K heb voor school als opdracht een website gemaakt over het ijzeren kruis (en een paar andere duitse onderscheidingen)_, maar ik weet be-god-niet of de informatie allemaal klopt :oops: . Als jullie verbeteringen, aanvullingen of opmerkingen hebben, hoor ik het graag! :)

de link is: http://ijzeren-kruis.glow.nl

mvg, Bart
Ein Mann ist nur gestorben, wenn seine Name vergessen ist...
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 17 keer

Bericht door Bert-Jan »

leuke website maar zijn er ook voorbeelden van waarom je zon kruis kreeg ?
Barto
Lid

Bericht door Barto »

bertjan schreef:leuke website maar zijn er ook voorbeelden van waarom je zon kruis kreeg ?
leuk idee, k denk dat ik inderdaad n pagina ga maken met vorbeelden (korte verhalen) van personen die een ijzeren kruis verdien hebben. De sita ga ik trouwens binnenkort nog een re-designen, zodat het een beetje overzichtelijker wordt.
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 17 keer

Bericht door Bert-Jan »

ja dat lijkt mij dus een mooie aanvulling waneer kwam je in aanmerking wat was er nodig om een kruis te krijgen

en een aantal verhalen
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ziet er erg goed uit!
Misschien kun je de originele duitse benamingen erbij zetten in 'Ordes en rangen'.
Gijs
Lid

Bericht door Gijs »

Als het voor school is kun je je tekst misschien beter op een formele manier brengen.
Bijvoorbeeld niet:
Tsjah, over het materiaal dat in het ijzeren kruis werd gebruikt kan ik eigenlijk heel kort zijn. De zwarte kern was ALTIJD van gewoon simpel metaal (daarom dus ook de naam het IJZEREN kruis), wat het plichtsbesef van de moedige soldaat moed symboliseren
Maar:
Altijd werd voor het vervaardigen van een IJzeren Kruis hetzelfde materiaal gebruikt. De zwarte kern van het kruis bestond, zonder uitzondering, uit eenvoudig metaal, vandaar ook de naam 'IJzeren' Kruis. Dit stond symbool voor het plichtsbesef en de moed van de soldaat die de ondescheiding droeg.

Leuke en interessante site verder!
:)
Barto
Lid

Bericht door Barto »

Dankjewel :)
symen
Lid

Bericht door symen »

Zeer interresant gaa ik effe toevoegen aan favorietten omdat ik meddailles spaar
symen
Lid

Bericht door symen »

En mooi gemaakt trouwens
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Overigens klopt het niet helemaal. Van het Rittekreuz zum Eisernes Kreuz, 1 van de graden binnen deze onderscheiding, zijn ook exemplaren voor de Kriegsmarine (met name U-boten) die niet met IJzeren kern gemaakt werden, omdat het IJzer te snel corrodeerde in zeewater.
Enkele tips voor info
http://www.ww2awards.com voor als je verhalen van verkrijgers zoekt. Let wel op, niet zonder toestemming kopieren. Daarnaast zijn er enkele goede Duitse en Engelse boeken over dit onderwerp waar je nog veel meer info kan krijgen.
Ook op http://www.wehrmacht-awards.com/ is aardig wat te vinden.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Barto
Lid

Bericht door Barto »

Yep, sommige info op de site klopt idd niet. Ik moest de site voor school voor een bepaalde datum af hebben, dus was ik genoodzaakt flink wat te kopiëren van bijvoorbeel Wikipedia. Hierdoor is niet alle info op de site 100% correct. Binnenkort (als ik wat meer tijd heb) ga ik even flink aan de site werken, en zorg ik dat de info klopt :)
Plaats reactie