Mein Kampf in België
- Salazar
- Lid
Mein Kampf in België
Weet iemand hoe het zit met de verkrijgbaarheid van Mein Kampf in België? Ik denk niet dat het boek verboden is zoals in Nederland maar kan het toch nergens vinden, en het helemaal op internet lezen vind ik belachelijk. Ik heb uiteraard enkel belangstelling voor dit boek uit historische interesse, maar er zullen natuurlijk altijd zeikerds zijn die vinden dat het 'niet kan' van het in de winkel aan te bieden. Daarom vraag ik me af hoe het mogelijk is aan een exemplaar van het boek te geraken.
Chuck Norris doesn't sleep, he just waits.
- Peter M
- Lid
Een nederlandstalige herdruk van enkele jaren geleden wordt verkocht door boekhandel de krijger (http://www.proximedia.com/web/de-krijger.html). Verder zijn de authentieke exemplaren nog relatief gemakkelijk te vinden op verzamelbeurzen. En anders moet je maar eens kijken of ze hem in de bibliotheek hebben.
-
- Lid
Hallo,
Elke eerste zondag van de maand op de militariabeurs , hangar 15 te Antwerpen, volop verkrijgbaar bij De Krijger. (pleeg anders eens een telefoontje dat hij er voor jou eentje opzijlegt)
(omdat 1 januari volgend jaar op een zondag valt is de beurs uitzonderlijk verplaatst naar zondag 8 januari)
Mvg,
Paul Siemons
Elke eerste zondag van de maand op de militariabeurs , hangar 15 te Antwerpen, volop verkrijgbaar bij De Krijger. (pleeg anders eens een telefoontje dat hij er voor jou eentje opzijlegt)
(omdat 1 januari volgend jaar op een zondag valt is de beurs uitzonderlijk verplaatst naar zondag 8 januari)
Mvg,
Paul Siemons
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
-
- Lid
- thrill me
- Lid
- Contacteer:
- symen
- Lid
Mijn Kampf? Waar zou je hem dan kunnen downloaden?bennie schreef:Ook op internet kun je hem downlaoden. Ook in Duitsland kun je nog steeds originele exemplaren op diverse beursen kopen.
Wel een vreemd gezicht al die afgeplakte hakenkruizen en Adolf zelf mag ook niet meer recht in de ogen worden gekeken.
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- thrill me
- Lid
- Contacteer:
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- thrill me
- Lid
- Contacteer:
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- thrill me
- Lid
- Contacteer:
Misschien al gedrukt begin v h jaar maar nog niet verdeeld onder de winkels of kopers? Tjah, wie kon toen voorspellen of Duitsland de oorlog zou winnen of niet? Ok, de Amerikanen waren geland, maar je wist nooit hé met 'Den Duits'.Michael schreef:Veel te duur! Het kan ook dat ik veel te krenterig ben ...thrill me schreef:Zag 2 weken geleden een Vlaamse versie van Mein Kampf, uitgegeven in 1945 te koop, vraagprijs 100 euro.
Is dit een doenlijke prijs of te duur??
1945? Wel een vreemde datum om een Mein Kampf uit te geven in Vlaanderen ...
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
- Michael
- Lid
- Contacteer:
De Geallieerden waren hier al van september 1944 ...thrill me schreef:Misschien al gedrukt begin v h jaar maar nog niet verdeeld onder de winkels of kopers? Tjah, wie kon toen voorspellen of Duitsland de oorlog zou winnen of niet? Ok, de Amerikanen waren geland, maar je wist nooit hé met 'Den Duits'.Michael schreef:Veel te duur! Het kan ook dat ik veel te krenterig ben ...thrill me schreef:Zag 2 weken geleden een Vlaamse versie van Mein Kampf, uitgegeven in 1945 te koop, vraagprijs 100 euro.
Is dit een doenlijke prijs of te duur??
- thrill me
- Lid
- Contacteer:
Michael schreef:Verklaar jij mij dan eens waarom er een 'Mein Kampf' gedrukt is in '45..thrill me schreef:Misschien al gedrukt begin v h jaar maar nog niet verdeeld onder de winkels of kopers? Tjah, wie kon toen voorspellen of Duitsland de oorlog zou winnen of niet? Ok, de Amerikanen waren geland, maar je wist nooit hé met 'Den Duits'.Michael schreef: Veel te duur! Het kan ook dat ik veel te krenterig ben ...
De Geallieerden waren hier al van september 1944 ...
Thrill Me!!!