De Fuhrerbunker/James P'O Donnel

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Cor
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jun 2005, 12:17

De Fuhrerbunker/James P'O Donnel

Bericht door Cor »

Ik zit er aan te denken om dit boek te kopen aangezien ik zeer geinteresseerd ben in de laatste dagen van Hitler en zijn omgeving.
Nu heb ik al dat boek van Trevis-rooper over de laatste dagen van Hitler.
Nu vroeg ik me af of dat boek van James P'o Donnel en Uwe Bahnsen een aanvulling is of dat het meer van hetzelfde is.

Zijn er mensen die bekend zijn met dit boek en weten of dit wat is??
En zijn er nog andere tips mbt tot boeken over de fuhrerbunker.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Als het een aanvulling is weet ik niet maar ik heb nu toevallig de laatste pagina's ervan gelezen en het is een echte aanrader, het verveelt niet,word bekeken en vertelt door de mensen die er bij waren en lijkt erg waarheidsgetrouw. Vele scenes uit de film "der Untergang" komen perfect overeen. Een aanrader!
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Cor
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jun 2005, 12:17

Bericht door Cor »

Dank voor je reactie, nog andere mensen die dit boek kennen?
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Ik heb het boek ook, het is een toppertje. De schrijvers konden verschillende direct betrokkenen interviewen, zoals (uit mijn hoofd!) Günsche en Misch. Trevor-Roper had al veel dingen kunnen verhelderen, maar Bahnsen en O'donnel konden daadwerkelijk bewijzen leveren voor bepaalde gebeurtenissen. Alleen schijnt hun plattegrond van de bunker niet helemaal te kloppen. Kort en goed: naast Trevor-Roper een must-have.

Overigens, in ieder geval leeft Rochus Misch nog steeds, een paar weken geleden kocht ik een door hem gesigneerde foto van Misch in uniform. :P
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Of het boek van Donnel en Bahnsen een goed boek is weet ik niet, aagezien ik het niet gelezen heb. Joachim Fest heeft niet al te lange tijd geleden ook een boek gepubliceerd over Hitler en diens laatste dagen. Fest is naar mijn weten een (uiterst) betrouwbare historicus en ik verwacht daarom dat zijn boek ook gewoon goed zal zijn.
Overigens werd mede aan de hand van dit boek der Untergang 'in elkaar gezet.'
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

...het boek van Fest heb ik ook gelezen, maar ik had iets te hoge verwachtingen ervan, denk ik achteraf. Hij had (eigenlijk) geen nieuwe dingen te melden. Erg jammer, want Fest is toch zeker niet de minste. Ik kreeg het idee dat hij even niets te doen had, en toen maar een boekje ging schrijven. Zijn Speer-bio was beter. Helder, overzichtelijk en grondig.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Cor
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jun 2005, 12:17

Bericht door Cor »

Over die plattegrond. dat gaat toch over die
trap van de vorbunker naar de fuhrerbunkjer. Op die plattegrond is het ronde wenteltrap, terwijl die gewoon steeds om de hoek naar beneden gaat.

Ik heb geloof ik dat boek van fest in pocketversie zien liggen en toen ik er vlug doorheen bladerde leek het of die niets nieuws had te melden van wat er al gemeld is in andere boeken. Ook weinig foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten