België & Belgen in WW2-website-www.bbinww2.be

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Koen[B]
Lid
Contacteer:

België & Belgen in WW2-website-www.bbinww2.be

Bericht door Koen[B] »

Hoi allen,

ik ben vorige week gestart met een nieuw project getiteld "Belgium & Belgian People in WW2" terug te vinden op http://www.bbinww2.be

Het is m'n bedoeling om mensen een kans te geven te lezen/kijken welke invloed de WW2 gehad heeft tijdens en na de oorlog.

Het verbaast me soms dat er zo weinig sites zijn over een land dat zo lang geleden heeft, waar zoveel gebeurd is.
Men weet wat de Ardennen zijn maar niet waar België ligt bijv.

Onderwerpen:
België, voor en na de oorlog
Belgisch leger
Steden en dorpen, fotos en verhalen
Veldslagen / Operaties
Belgen in Duitse / Geallieerde dienst
Collaboratie
Individuen die een belangrijke rol gespeeld hebben
links

en nog uit te breiden.

Het is niet de bedoeling om de enige of de grootste site te zijn maar wel om mensen een 'groot' beeld te geven op WW2 in België.
Als er sites zijn een specifiek onderwerp tot in het kleinste detail al weergeven plaats ik een beknopte tekst met verwijzing naar die site.

Graag had ik van jullie alle info die jullie kunnen/willen/mogen delen.
Ik plaats jullie links.
Ik plaats de bron bij opgestuurde fotos.
enz...

Wat kan ik gebruiken?
fotos van steden/dorpen tijdens ww2
info omtrent collaboratie
info/fotos omtrent Vlamingen/Walen in de "SS"
info/fotos/mappen omtrent bijv. Fall Gelb, Slag om de Schelde, Wacht am Rhein/Ardennenoffensief, Eben-Emael
info/fotos Belgische leger tijdens 10daagse
een 'goed' man die me kan helpen bij een mooie banner
...

Ik krijg graag jullie mailtjes op bbinww2@gmail.com

Wil je snel iets posten? gebruik dan het mini-forum op http://com2.runboard.com/bbelgiumbelgiansintheww2

alvast bedankt voor elke tip of info.

Koen 8)
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Het lijkt me beter dat tips hier gepost worden, anders is dit topic wel erg spammerig. Dan kun je meteen hier reageren.

Waarom ben je deze site gaat maken? Doe je het alleen? Hoeveel tijd kost zoiets?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Koen[B]
Lid
Contacteer:

Bericht door Koen[B] »

Het lijkt me beter dat tips hier gepost worden, anders is dit topic wel erg spammerig.
geen probleem.
Waarom ben je deze site gaat maken? Doe je het alleen? Hoeveel tijd kost zoiets?
Omdat ik niet echt vond wat ik zocht op het net. d'r Zijn veel, héél veel sites over WW2 maar als je info zoekt over Belgische feitendan besef je snel dat er een tekort is aan info. Zeker als je rekening houdt met feiten als: duur van bezetting, veldlagen/operaties die op Belgische bodem werden uitgevochten, impact van de collaboratie tijdens en na de oorlog, de koningskwestie als gevolg, de bijna-burgeroorlog, enz...

Het is echt zo dat men overal weet wat de Ardennen zijn maar of dat in België ligt? Ik wil de site ook maken voor niet-Belgen/Nederlanders die meestal een verkeerd beeld hebben van België tijdens WW2.

Ik heb net nog op axishistory geantwoord op een topic waarom B & NL zichzelf niet bewapenden/mobiliseerden en ten strijde trokken. Mensen vergeten de 'kleinte' van België, de impact van WW1, de korte tijd tussen WW1 en de duitse herbewapening, enz.

En ik wil de site ook een doorstroming maken naar meerdere andere sites die handelen over Belgische onderwerpen.

Koen
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

zeer goed initiatief! ik sta daar volledig achter! we kennen allemaal de verhalen van de amerikanen en de slag om de Ardennen, maar ook ons eigen Belgen hebben daar veel geleden en gestrede(mei 1940)!
Proficiat, doe zo voort!
For King & Country
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Zaaaaaalig. Je hebt gelijk, veel te weinig sites rond België in WO2! Tijd dat daar verandering in komt! Veel succes!
Davon geht die Welt nicht unter
Koen[B]
Lid
Contacteer:

Bericht door Koen[B] »

Jullie mogen altijd info/fotos/links enz... opsturen naar bbinww2@gmail.com

ik zal jullie graag vermelden als bron :!:

alvast bedankt

Koen :wink:
haepers22
Lid
Contacteer:

Bericht door haepers22 »

nog proficiat met je mooie website

Heb je een bepaalde reden om Eben-Emael te hebben uitgekozen 8)
Ik zou er normaal alles moeten van weten, ik ben er namelijk gids, dus als je eens meer info moet hebben je stuurt maar een PB tje
Voor foto's kan ik je ook helpen, kijk maar effe op mijn site http://www.forteben-emael.be
en dan zeg je maar welke je interessant vind stuur ik je wel een hoge resolutie scan

groetjes
Yves
Voor elk probleem is er een oplossing.
Aangezien er voor dit probleem geen oplossing is, is er ook geen probleem
Plaats reactie