Thunder!.........Flash! Klikklak.....Klikklak-Klikklak.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- Kadeeke
- Lid
Dat blijft de vraag natuurlijk. Er zijn wel meerdere zaken uit die film die niet blijken te stroken met de realiteit. Wie zal het zeggen. Frustrerend ik weet het.C. Works schreef:Maar zou die scene uit "the longest day" ook op een waargebeurde gebeurtenis berusten?
Oh ja er bestaat een boekje rond die cricket: 'The Legendary Cricket of D-Day', hoe je het kunt vastkrijgen weet ik niet. Je kan het bv. wel kopen op eBay heb ik gezien.
Davon geht die Welt nicht unter
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Het gebruik van de cricket was als volgt bedoelt:
Iemand twijfelt aan de situatie en klik één maal....dat is dus KLIK-KLAK.
Een bevriende persoon antwoorde met twee maal te klikken...dus KLIK-KLAK.....KLIK-KLAK.
Dat het tweemaal klikken overeenkwam met het laden van een K98 was zuiver toeval. Alhoewel er een duidelijk verschil in klank waar te nemen is.
Leo
Iemand twijfelt aan de situatie en klik één maal....dat is dus KLIK-KLAK.
Een bevriende persoon antwoorde met twee maal te klikken...dus KLIK-KLAK.....KLIK-KLAK.
Dat het tweemaal klikken overeenkwam met het laden van een K98 was zuiver toeval. Alhoewel er een duidelijk verschil in klank waar te nemen is.
Leo
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Gewoon, bij Detrez bestellen....Kadeeke schreef:Oh ja er bestaat een boekje rond die cricket: 'The Legendary Cricket of D-Day', hoe je het kunt vastkrijgen weet ik niet. Je kan het bv. wel kopen op eBay heb ik gezien.
http://www.d-day-publishing.be/general1.html
29th Let's Go!!!!!
- Loek D.
- Lid
Wat denken jullie nu van dit?
In het boek D-Day paratroopers blz. 102 staat dit:
[Tekening kikker Cricket 2 aanzichten]
Een tekening gemaakt op ons verzoek door Tom Porcella, een veteraan van het 508e Parachute inf. Regiment (82 abn Division), in maart 1987. Andere veteranen hebben ook bevestigd dat zij soortgelijke crickets hebben ontavangen.
Een voorbeeld van de cricket die "allegedly" (weet iemand wat dat betekend? staat niet in m'n woordenboek) werden verstrekt aan onderdelen van de 82e abn division.
[foto groene kikker cricket 2 aanzichten]
In het boek D-Day paratroopers blz. 102 staat dit:
[Tekening kikker Cricket 2 aanzichten]
Een tekening gemaakt op ons verzoek door Tom Porcella, een veteraan van het 508e Parachute inf. Regiment (82 abn Division), in maart 1987. Andere veteranen hebben ook bevestigd dat zij soortgelijke crickets hebben ontavangen.
Een voorbeeld van de cricket die "allegedly" (weet iemand wat dat betekend? staat niet in m'n woordenboek) werden verstrekt aan onderdelen van de 82e abn division.
[foto groene kikker cricket 2 aanzichten]
-
- Lid
- Contacteer:
Geen enkel historisch bewijs dat het 82AB crickets had in Normandie......
Dat verhaaltje van Porcella gaat al mee sedert 1984!
In 1962 kregen alle aanwezige veteranen tijdens de Premiere van The longest Day een dergelijke cricket zoals in de film aangeboden....
Er is nooit een dergelijke kikker gevonden in Normandie....
en Allegedly = naar men zegt....
JOhan
Dat verhaaltje van Porcella gaat al mee sedert 1984!
In 1962 kregen alle aanwezige veteranen tijdens de Premiere van The longest Day een dergelijke cricket zoals in de film aangeboden....
Er is nooit een dergelijke kikker gevonden in Normandie....
en Allegedly = naar men zegt....
JOhan
29th Let's Go!!!!!
- Kadeeke
- Lid
Ja dat wel. Maar kan we wel inbeelden dat men zich daar onder stress en onder de rest van het lawaai zich wel eens in kon vergissen. Lawaai was er alleszins, heb ergens gelezen dat er zelf bandspelers gedropt of geplaatst werden met gevechtsgeluiden om de Duitsers horendol te maken.LEO schreef: Dat het tweemaal klikken overeenkwam met het laden van een K98 was zuiver toeval. Alhoewel er een duidelijk verschil in klank waar te nemen is.
Leo
@Johan, heb jij dat boekje?
Davon geht die Welt nicht unter
-
- Lid
- Contacteer:
Omdat hij zich dat niet herinnert.... voor hen waren dat details...C. Works schreef:Weer wat Engels bij geleerd aangezien Gommers morgen uitvalt.
Bedankt voor de info, maar ik snap nog steeds niet waarom zo'n veteraan zo'n verhaaltje zou verzinnen...
Zo heb ik nog een brief waarin Ted LAPRES (2 Rangers) mij bevestigde dat het 2 Bn NOOIT oranje markeringen op de helm droeg....
Ik kende hem persoonlijk en was af en toe bij hem thuis... Toen ik hem massa's foto's toonde met de bewuste markeringen, moest hij z'n fout toegeven.... Voor hem was dat ook maar een detail....
Veteranen hebben geen interesse in hoeveel knopen een jasje had, of welke kleur hun uitrusting had....
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Contacteer:
- Loek D.
- Lid
- Kadeeke
- Lid