Thunder!.........Flash! Klikklak.....Klikklak-Klikklak.

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Hoe kan ik nu weten wat jij weet?
29th Let's Go!!!!!
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Sorry, maar dat kan ik (zelfs) even niet meer volgen....
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

johan willaert schreef:Hoe kan ik nu weten wat jij weet?
Door de vorige pagina's te lezen. Ik sprak in de 'wij'-vorm. Dacht dat het wel duidelijk was zo. Zoniet, excuseer me daarvoor.
Davon geht die Welt nicht unter
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

johan willaert schreef:Veteranen hebben geen interesse in hoeveel knopen een jasje had, of welke kleur hun uitrusting had....
Dat klopt, en dat geldt voor alle partijen. Uit een telefoongesprek met een veteraan...
Wir hatten so fast die gleichen Wagen. Nicht mit 2cm, nur mit MG. Was für Typ? Um die Typbezeichnung hat man sich früher gar keine Gedanken gemacht. Wir hatten jedenfalls so ne Ringantenne drauf.
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Kadeeke
, heb ergens gelezen dat er zelf bandspelers gedropt of geplaatst werden met gevechtsgeluiden om de Duitsers horendol te maken.

Nee geen bandspelers. Bij de Britse dropping van de Ruperts sprongen ook een aantal mannen van de SAS mee. Deze hadden opwindbare platenspelers met platen met gevechts geluiden. Dit om de Duiters in verwarring te brengen en de indruk te geven dat er een grote gevechtsgroep was afgesprongen.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Maar hoe kan een platenspeler nu het geluid van een Lee-enfield naboodsen?
Jim
Lid

Bericht door Jim »

Op de platen speler zet je een grammafoon plaat waarop het geluid van schieten staat. En als je die dan afspeeld hoor je schiet geluiden.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ja, maar dat lijkt toch nooit op een echt geweerschot?!?
Jim
Lid

Bericht door Jim »

Ik heb het nooit in het echt gehoord maar het is wel zo gedaan.

Heb jij ooit eens in het echt een enfield geweer schot gehoord?
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ja, wel gehoord, niet zelf geschoten.
Ieder Bolt-action geweer dat bedoelt is om te doden geeft wel een enorme klap!
Jim
Lid

Bericht door Jim »

Wat ik bedoel herken je een enfield schot als je hem hoort?

Voor veel Duitsers was een enfield schot niet een allerdaags bekend geluid. Dus of het een afgespeelde opname is van schieten of daadwerkelijk schieten dat verschil hoeft snachts in het donker met allerlei weerkaatsingen helemaal niet duidelijk te zijn. En daarbij de SAS soldaten schoten zelf ook nog echt. Je hoort allelei schoten en de kogels vliegen om je heen. Al gauw krijg je het idee dat er veel meer soldaten zijn dan er in werkelijkheid zijn.
Na een schietpartij te hebben veroorzaakt vertrokken de SAS soldaten en begonnen ergens anders opnieuw. Waardoor men dacht dat er grote eenheden geland moesten zijn want men hoorde op verschillende plaatsen schietgeluiden.
op de onderste website staat iets over deze afleidings actie met in hoofdzaak de (echte) Rupert

http://home.att.net/~1.elliott/paratroo ... ysite.html

De Duitsers hebben ook gebruikt gemaakt van parapoppen ter afleiding en het veroorzaken als chaos in mei 40.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Het licht er ook aan waar je bent. Zo kunnen de geluiden in PCgames ook zeer erg verschillen omdat ze in andere ruimtes of in andere omgevingen schieten.
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

johan willaert schreef:
C. Works schreef:Maar zou die scene uit "the longest day" ook op een waargebeurde gebeurtenis berusten?
Ja, en twee keer schieten met een K98 zonder te herladen... :roll:

JOhan
Ja dat was mij ook opgevallen. Ik zie ook wel eens in films dat de bolt van het geweer omhoog staat. Niet vergrendeld dus. Wat gebeurt er dan, als je schiet?

En volgens mij is het Flash > Thunder, aangezien eerst de bliksem komt en dan de donder. Logisch.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

b2-t2 schreef:En volgens mij is het Flash > Thunder, aangezien eerst de bliksem komt en dan de donder. Logisch.
Ik dacht dat ze er nooit mee zouden komen _/-\o_
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jim
Lid

Bericht door Jim »

b2-t2 schreef: Ja dat was mij ook opgevallen. Ik zie ook wel eens in films dat de bolt van het geweer omhoog staat. Niet vergrendeld dus. Wat gebeurt er dan, als je schiet?
Helemaal niets. De grendel moet omlaag. Maar je hebt type geweren waar het lijkt alsof de grendel=bolt niet omlaag staat. Dit omdat ze niet naar onderen gebogen zijn.
Misschien niet duidelijk maar als een grendel niet goed gesloten is kan je niet schieten.
Misschien dat er uitzonderingen zijn.
Plaats reactie