Thunder!.........Flash! Klikklak.....Klikklak-Klikklak.
Of er een Amerikaans gezegde bestaat met de woorden Flash en Thunder daar is denk ik hier niemand van op de hoogte.
Het wachtwoord tijdens D-day was aanroepen Flash beantwoorden met Thunder.
En alleen de 101a/b divisie had de crickets.
En tot nu toe is de enigste bron dat een Duitser met het doorgrendelen van zijn geweer een Amerikaan beantwoorde de film "The Longest day"
En net als de film een brug te ver is het op historische gebeurtenissen gebaseerd vele van de details kloppen absoluut niet in de film. Het is een Hollywood film. Mensen die zitten te zeiken op Saving Private Ryan moeten maar eens net zo kritisch naar deze film kijken en dan blijft er helemaal niets over.
Denk eens na. Die dooie Amerikaanse parachutist zal dat zeker gezegd hebben aan de schrijver dat een Duitser hem heeft doodgeschoten doordat hij door te grendelen het antwoord sein nadeed?
In het boek staat het niet.
Naar alle waarschijnlijkheid bedacht in de film studio!
Het wachtwoord tijdens D-day was aanroepen Flash beantwoorden met Thunder.
En alleen de 101a/b divisie had de crickets.
En tot nu toe is de enigste bron dat een Duitser met het doorgrendelen van zijn geweer een Amerikaan beantwoorde de film "The Longest day"
En net als de film een brug te ver is het op historische gebeurtenissen gebaseerd vele van de details kloppen absoluut niet in de film. Het is een Hollywood film. Mensen die zitten te zeiken op Saving Private Ryan moeten maar eens net zo kritisch naar deze film kijken en dan blijft er helemaal niets over.
Denk eens na. Die dooie Amerikaanse parachutist zal dat zeker gezegd hebben aan de schrijver dat een Duitser hem heeft doodgeschoten doordat hij door te grendelen het antwoord sein nadeed?
In het boek staat het niet.
Naar alle waarschijnlijkheid bedacht in de film studio!
- Harro
- Lid
Is dat een Amerikaans gezegde dan?C. Works schreef:Ik zou graag willen weten hoe het Amerikaanse gezegde luidt!
Thunder and Flash, of Flash and Thunder.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Loek D.
- Lid
Puur ter informatie:
http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/ ... 5771055943
Moderators, als jullie dit liever niet hebben... Ik verwijder het meteen. Het gaat hier niet om een Wo2 forum maar om een Wo2 FPS spel forum. Geen "concurrentie" dus!
http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/ ... 5771055943
Moderators, als jullie dit liever niet hebben... Ik verwijder het meteen. Het gaat hier niet om een Wo2 forum maar om een Wo2 FPS spel forum. Geen "concurrentie" dus!
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- Leroy
- Lid
Dat is wel een domme reactie imo.Jim schreef:En toen ging hij de pijp uit!C. Works schreef:"I heard two clicks..."
En hoe kunnen de filmmakers geweten hebben wat een eenzame dooie parachutist gezegd heeft ergens in een veld in Normandie?
In geen ene film zegt men toch wat men toen zei (niet exact in iedergeval). Dat is gewoon onmogelijk...
- Harro
- Lid
Als je dat doortrekt: wat hij ook gezegd heeft, hoe kunnen ze überhaupt weten dat deze eenzame soldaat dit overkomen is?Leroy schreef:Dat is wel een domme reactie imo.Jim schreef:En toen ging hij de pijp uit!C. Works schreef:"I heard two clicks..."
En hoe kunnen de filmmakers geweten hebben wat een eenzame dooie parachutist gezegd heeft ergens in een veld in Normandie?
In geen ene film zegt men toch wat men toen zei (niet exact in iedergeval). Dat is gewoon onmogelijk...

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
-
- Lid
- Contacteer:
Vermoedelijk een detailtje dat zijn eigen leven gaan is gaan leiden.
Ik vraag me trouwens af hoeveel para's,bepakt en gezakt zoals ze waren, dit hebbeding onmiddelijk bij de hand hadden. Ik veronderstel dat ze hun handen wel voor wat anders nodig hadden.
Hetzelfde met de scene waar een groep para's, en een groep Duitsers elkaar passeren ieder aan zijn kant van een heg. Dan zouden ze wel hééél stil moeten geweest zijn.
...-
Ik vraag me trouwens af hoeveel para's,bepakt en gezakt zoals ze waren, dit hebbeding onmiddelijk bij de hand hadden. Ik veronderstel dat ze hun handen wel voor wat anders nodig hadden.
Hetzelfde met de scene waar een groep para's, en een groep Duitsers elkaar passeren ieder aan zijn kant van een heg. Dan zouden ze wel hééél stil moeten geweest zijn.
...-
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
HEEEEEEEEEL veel....LEO schreef:Ik vraag me trouwens af hoeveel para's,bepakt en gezakt zoals ze waren, dit hebbeding onmiddelijk bij de hand hadden.
Er zijn massa's foto's bekend waarop je ziet hoe men de cricket aan de helmen, wapens of uitrusting vast maakte om het ding onmiddellijk bij de hand te hebben...
Het incident in TLD is voor mij echter ook pure fictie, net zoals zoveel scenes in de film....
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Contacteer: