Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
LEO schreef:Vermoedelijk een detailtje dat zijn eigen leven gaan is gaan leiden.
Hetzelfde met de scene waar een groep para's, en een groep Duitsers elkaar passeren ieder aan zijn kant van een heg. Dan zouden ze wel hééél stil moeten geweest zijn.
...-
Dat is een gebeurtenis die wel beschreven is door een Amerikaan. Ze hebben elkaar wel gehoord en zelfs vaag gezien alleen meenden beide groepen dat ze bij elkaar hoorden. En toen ze dichtbij waren niet op elkaar hebben gelet totdat ze gepasseerd waren.
Iets vergelijkbaars is in in het donker in Arnhem ook gebeurd tussen de Britten en Duitsers.
Staat ier er weer? Had vorig jaar al al mijn geld "op" toen ik uiteindelijk bij Detrez kwam...
(Eigenlijk weet ik mijn uitgaven zeer goed te beheersen. Niet meer dan 250,- per jaar en 150,- per keer :p )
Het engelse woord is 'thunderflash' (vrij vertaald 'bliksemflits') dus het is gewoon een normaal woord dat in tweeen te delen is wat ze als wachtwoord hebben gebruikt en wat door zelfs de simpelste soldaat te onthouden is.
En dat van die grendel dat is natuurlijk onzin, het zou theoretisch misschien wel kunnen maar kom op zeg, welke soldaat grendelt nou in zo'n nacht zijn geweer op zo'n manier?
waar slaat de hele discussie over wat eerst komt nou eigenlijk helemaal op?
KISS = keep it simple sucker
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Zoniet:
- Wat als een Amerikaanse batalion een Britse bataljon tegen kwam? Wat deden de Britten? waren ze op de hoogte van het "Flash......Thunder" systeem?
- Welke manieren hadden de Britten?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
okke schreef:Geheel offtopic wil ik zeggen dat ik 'onmiddellijk' een leuke start vind voor een reactie na ruim 2 jaar en 8 maanden.
Wat moet ik normaal doen? Een nieuwe topic terwijl er al een topic bevond? Ik heb op google gezocht en zag deze topic staan. Dus ik heb mijn vraag hier gesteld die linkt aan deze topic. Of de Britten hetzelfde deden of niet.
Of is dit verboden?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Om offtopic te blijven: natuurlijk heb ik geen enkel bezwaar dat je jouw vraag stelt. Ik merkte slechts op dat een onmiddellijke reactie een rekbaar begrip blijkt te zijn.
sniper snoop schreef:Onmiddellijk hier de vragen stellen.
- Deden de Britten dit ook?
Zoniet:
- Wat als een Amerikaanse batalion een Britse bataljon tegen kwam? Wat deden de Britten? waren ze op de hoogte van het "Flash......Thunder" systeem?
- Welke manieren hadden de Britten?
De Britse 6th Airborne Div maakte geen gebruik van crickets/krekels, maar hadden ook een password systeem...
Ik weet alleen niet 100% of dit bekend was bij de Amerikanen en andersom daar de DZ/LZ terreinen aardig van elkaar verwijdert waren, denkend aan de aparte/ingedeelde secties U.S., Brits, Canadians en wegens veiligeids redenen...
denk ik van niet!
Ik kocht eens bij een museum in Bastogne zo'n cricket.(aftermarket natuurlijk!) Er zat ook een boekske bij met diverse foto's, waarop soldaten van 101 Airborne deze cricket gewoon om hun nek hadden hangen, of aan de kinband van hun helm, of aan de ketting van hun dog-tag.
Het boekje biedt aardig wat info over de cricket, waar ze gemaakt werden enzo.Het is een uitgave van D-Day publishing Wezembeek-Oppem
Er zijn er ook nog diverse originele gevonden na de landing
Mannen van de S.A.S. die met bandrecorders/grammofoons samen met de dummy-parachutisten afspringen, tijdens D-Day?
De S.A.S. hier niet voor gebruikt, zij werden pas tijdens de dagen/weken NA D-Day ingezet, tegelijkertijd met de Jedburgh-teams en Amerikaanse O.G. teams.
Aan sommige dummy-parachutisten zaten vuurwerk mechanismen die voor 'geluidseffecten' zorgden, bij het landen of met een vertraagde ontsteking, er waren verschillende soorten, 'gewoon' geweervuur, automatisch vuur. Ook werden tijdens het afwerpen zgn 'pintail' bommen afgeworpen, als deze bommen de grond raken schieten ze een vuurpijl omhoog, die bijdragen aan het 'verzamelen van paratroepen-effect'.
Ze zijn ook gebruikt tijdens Market Garden boven Nederland, is een mooi boekje over verschenen: 'Bruintje beer bij Arnhem'
te verkrijgen bij het airbornemuseum in Oosterbeek als het weer open is in 2009.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
mark schreef:Mannen van de S.A.S. die met bandrecorders/grammofoons samen met de dummy-parachutisten afspringen, tijdens D-Day?
De S.A.S. hier niet voor gebruikt, zij werden pas tijdens de dagen/weken NA D-Day ingezet, tegelijkertijd met de Jedburgh-teams en Amerikaanse O.G. teams.
Toch wel twee teams SAS, 6 man in totaal, zijn samen met de ruperts afgesprongen. Van de 6 zijn 2 teruggekeert naar eigen linies. De andere hebben als gevangenen de oorlog overleefd. Een van de overlevenden heeft vele jaren geleden nog een korte intervieuw gegeven voor een of andere D-day documentaire.
Bandrecorders bestonden nog niet maar draadrecorders (Amerikaans) waren nog geheim en zeker voor deze actie werden ze niet gebruikt. Elk team gebruikte 1 grammofoon.
Ze gebruikte extra lichtspoor.