website: Van D-Day tot VE-Day
-
- Lid
- Contacteer:
website: Van D-Day tot VE-Day
Normandie, Market Garden, de slag om de Ardennen, reisverslag en gids met veel fotos en Band of Brothers locaties.
http://www.dday-veday.nl
[edit okke: titel op verzoek van Ackerson gewijzigd van Veel Band of Brothers lokaties in website: Van D-Day tot VE-Day]
[edit okke: titel op verzoek van Ackerson gewijzigd van Veel Band of Brothers lokaties in website: Van D-Day tot VE-Day]
Laatst gewijzigd door Ackerson op 03 jun 2006, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
- Contacteer:
Daar wordt hard aan gewerkt, we zij nu bezig met de Elzas met oa Hochfelden en Haguenau maar dat komt pas in oktober op de site.
En volgend jaar The Island uit de aflevering Crossroads.
Nu staat er oa Brecourt Manor, Bois Jacques en Nuenen. En de kerktoren in Uden waar Winters en Nixon in zaten.
Er komt er weer iets op wat niet met BoB te maken heeft, de brug van Remagen, dat komt in juli op de site.
En volgend jaar The Island uit de aflevering Crossroads.
Nu staat er oa Brecourt Manor, Bois Jacques en Nuenen. En de kerktoren in Uden waar Winters en Nixon in zaten.
Er komt er weer iets op wat niet met BoB te maken heeft, de brug van Remagen, dat komt in juli op de site.
-
- Lid
- Contacteer:
Beetje gebrekkige informatie, het gaat overigens over BOB dus is het wel jammer dat bij het onderstaande stuk niet bijstaat dat het vliegtuig dat daar is neergestord het vliegtuig was waar Meehan in zat.
Maar Brecourt is wel een bijzondere plaats. Ik ben er afgelopen vakantie ook geweest. Was wel even zoeken maar we hebben het gevondenBij het VVV hebben we gevraagd hoe we bij het gehucht Beuzeville-au-Plain moesten komen. Daar staat een monument voor een vliegtuig dat op 6 juni 1944 is neergestort. Dat monument zou tegenover het dorpsplein staan. Het hele dorp bestond uit dorpsplein met 5 huizen eromheen. Ze hadden wel een kerk, zonder toren, en een gemeentehuis. Dat gemeentehuis was weliswaar een houten hok van 2 bij 2 meter, maar ze hadden er wel één.
-
- Lid
- Contacteer:
De bedoeling van mijn site is het maken van een online reisgids en reisverslag over WWII met veel fotomateriaal en en informatie over toen en nu.
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Die link stond ook al in de openingspost, dus misschien dat je nu wat extra's kunt vertellen om het niet te spammerig te maken. Wat is er veranderd de laatste tijd? Hoe is het om zo'n site te maken? Valt het mee, of tegen? Wat zijn de verdere plannen?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
-
- Lid
- Contacteer:
Sorry voor de extra link
Ik zal iets meer vertellen over de site, samen met mijn vriendin ga ik een keer per jaar over de grens om slagvelden uit WWII te bezoeken, we begonnen in Normandie waar we volgend jaar voor de derde keer heen gaan, de Ardennen in Belgie en Luxemburg hebben we ook gedaan, Market Garden is ook af dat hebben we steeds in gedeeltes gedaan omdat dat ook in de weekenden past.
De plannen zijn nog groot, Hurtgen Wald, de brug van Remagen, Zuid Frankrijk, Berlijn enz enz.
Margraten en Remagen moet als het goed is in september op de Site staan, en de Elzas met o.a Haguenau moet in januari of februari op de site staan.
Het is zeer zeker de moeite waard om deze site te maken, we krijgen veel E-mails en maken veel vrienden in Nederland maar ook in Engeland en Amerika waaronder ook een groot aantal veteranen.
Nogmaals sorry voor de extra link maar er gaat heel veel werk in de site zitten en dan is het wel zo leuk als veel mensen je werk bekijken.
We zoeken mensen die ons willen helpen met de Engelse vertaling
Ik zal iets meer vertellen over de site, samen met mijn vriendin ga ik een keer per jaar over de grens om slagvelden uit WWII te bezoeken, we begonnen in Normandie waar we volgend jaar voor de derde keer heen gaan, de Ardennen in Belgie en Luxemburg hebben we ook gedaan, Market Garden is ook af dat hebben we steeds in gedeeltes gedaan omdat dat ook in de weekenden past.
De plannen zijn nog groot, Hurtgen Wald, de brug van Remagen, Zuid Frankrijk, Berlijn enz enz.
Margraten en Remagen moet als het goed is in september op de Site staan, en de Elzas met o.a Haguenau moet in januari of februari op de site staan.
Het is zeer zeker de moeite waard om deze site te maken, we krijgen veel E-mails en maken veel vrienden in Nederland maar ook in Engeland en Amerika waaronder ook een groot aantal veteranen.
Nogmaals sorry voor de extra link maar er gaat heel veel werk in de site zitten en dan is het wel zo leuk als veel mensen je werk bekijken.
We zoeken mensen die ons willen helpen met de Engelse vertaling
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Van D-Day tot VE-Day
We hebben weer wat nieuws op onze website, bekijk de Elzas, Nordwind en The island.Ackerson schreef:Normandie, Market Garden, de slag om de Ardennen, reisverslag en gids met veel fotos en Band of Brothers locaties.
-
- Lid
- Contacteer:
Nieuwe update,
Para jumps van het Liberty jump team in Normandie 2007.
Veel foto's staan ervan op de website en aan de rest van Normandie 2007 wordt hard gewerkt, oa de week van 6 juni 2007 en de Band of Brothers tour die we gedaan hebben, dan kom je op bijzondere plaatsen en hoor je veel informatie.
Het Liberty jump team springt ook met de Market Garden herdenkingen dit jaar in september op de Ginkelse heide in Driel en in Groesbeek.
Para jumps van het Liberty jump team in Normandie 2007.
Veel foto's staan ervan op de website en aan de rest van Normandie 2007 wordt hard gewerkt, oa de week van 6 juni 2007 en de Band of Brothers tour die we gedaan hebben, dan kom je op bijzondere plaatsen en hoor je veel informatie.
Het Liberty jump team springt ook met de Market Garden herdenkingen dit jaar in september op de Ginkelse heide in Driel en in Groesbeek.
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Sprongtijden Market Garden 2007
Even ter aanvulling en als je het nog niet gelezen had in een ander topic:
Datum: zaterdag 22 september 2007
Tijd : 11:30 u
Dropzone: Ginkelse Hei
Ter ere van de Britse Para's
Datum : zaterdag 22 september 2007
Tijd : 16:30 u
Dropzone : Driel
Ter ere van de Poolse Para's
Datum : zondag 23 september 2007
Tijd : 1e sprong 11:30 u
Tijd : 2e sprong 12:30 u
Dropzone : Groesbeek, Wylerbaan (bij het museum). Dit is Dropzone T, 82AB 505PIR.
Natuurlijk onder voorbehoud van weersomstandigheden en andere redenen waarom iets dergelijks gewijzigd zou kunnen worden.
Zelf spring ik mee op Driel en ook op Groesbeek, als ik tenminste niet in een boom terecht ben gekomen in Driel.
Groeten,
Too Tall
Datum: zaterdag 22 september 2007
Tijd : 11:30 u
Dropzone: Ginkelse Hei
Ter ere van de Britse Para's
Datum : zaterdag 22 september 2007
Tijd : 16:30 u
Dropzone : Driel
Ter ere van de Poolse Para's
Datum : zondag 23 september 2007
Tijd : 1e sprong 11:30 u
Tijd : 2e sprong 12:30 u
Dropzone : Groesbeek, Wylerbaan (bij het museum). Dit is Dropzone T, 82AB 505PIR.
Natuurlijk onder voorbehoud van weersomstandigheden en andere redenen waarom iets dergelijks gewijzigd zou kunnen worden.
Zelf spring ik mee op Driel en ook op Groesbeek, als ik tenminste niet in een boom terecht ben gekomen in Driel.
Groeten,
Too Tall
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Ackerson schreef: Para jumps van het Liberty jump team in Normandie 2007..
Even voor de goede orde de Pathfinder Group heeft de jumps georganiseerd, het Liberty Jump Team werkt in deze dus samen met hen.Ackerson schreef: Het Liberty jump team springt ook met de Market Garden herdenkingen dit jaar in september op de Ginkelse heide in Driel en in Groesbeek.
Gr.
Too Tall
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Re: website: Van D-Day tot VE-Day
Nieuw op onze site, SANTA FE, Roermond 2008.
MARGRATEN en het openluchtmuseum in Arnhem.