Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
Lees nu:
Rolf Binner (e.a.) - Wiens schuld? De impact van Daniel Jonah Goldhagen op het holocaustdebat.
Een bundel van verschillende artikelen van verschillende historici op het boek van Goldhagen - Hitlers gewillige beulen.
Behandeld het "eliminatie-antisemitisme" dat volgens Goldhagen zeer tekenend was voor de Duitsers. Hierdoor beweerd hij ook dat de nazi's an sich niet verantwoordelijk waren voor de holocaust, maar dat 'de Duitsers' verantwoordelijk zijn voor de holocaust.
Erg theoretisch, lastig en interessant!
Rolf Binner (e.a.) - Wiens schuld? De impact van Daniel Jonah Goldhagen op het holocaustdebat.
Een bundel van verschillende artikelen van verschillende historici op het boek van Goldhagen - Hitlers gewillige beulen.
Behandeld het "eliminatie-antisemitisme" dat volgens Goldhagen zeer tekenend was voor de Duitsers. Hierdoor beweerd hij ook dat de nazi's an sich niet verantwoordelijk waren voor de holocaust, maar dat 'de Duitsers' verantwoordelijk zijn voor de holocaust.
Erg theoretisch, lastig en interessant!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Dodo
- Lid
Ik ga vanavond maar eens beginnen aan "The Wannsee Conference, and the final solution" van Mark Roseman.
Ik hoop binnekort ook nog aan dit boek te komen:
Manoschek, Walter - Die Wehrmacht im Rassenkrieg ; Der Vernichtungskrieg hinter der Front
Hopelijk niet al te moeilijk Duits..
Dit boek haalt de mythe van de "nette" Wehrmacht onderuit. Hier word aangetoond dat de Wehrmacht (net als de Politiebataljons) ook betrokken was bij de holocaust. Het doelbewust vermoorden van joden vanuit raciale aspecten.
Misschien wel een aanrader voor sommigen, soms heb ik het idee dat er nog veel zijn die geloven dat de Wehrmacht geen rol had bij de holocaust. Niets is minder waar en deze fantasie is, ik geloof, rond 1985 onderuit gehaald..
Enige punt van discussie zijn de beweegredenen van de moordenaars.
Ik hoop binnekort ook nog aan dit boek te komen:
Manoschek, Walter - Die Wehrmacht im Rassenkrieg ; Der Vernichtungskrieg hinter der Front
Hopelijk niet al te moeilijk Duits..
Dit boek haalt de mythe van de "nette" Wehrmacht onderuit. Hier word aangetoond dat de Wehrmacht (net als de Politiebataljons) ook betrokken was bij de holocaust. Het doelbewust vermoorden van joden vanuit raciale aspecten.
Misschien wel een aanrader voor sommigen, soms heb ik het idee dat er nog veel zijn die geloven dat de Wehrmacht geen rol had bij de holocaust. Niets is minder waar en deze fantasie is, ik geloof, rond 1985 onderuit gehaald..
Enige punt van discussie zijn de beweegredenen van de moordenaars.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- marf
- Lid
- Contacteer:
Ik ook een boek over arnhem.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
- Dodo
- Lid
Maar welk boek?collector van 14 jaar schreef:Ik ook een boek over arnhem.
Er zijn toeristische gidsjes, maar ook uitgebreide boekwerken over de oorsprong van Arnhem. Je bent wel vrij weinig concreet he..
-
- Lid
Verzet op de Veluwe moest ik voor school lezen, heb ik binnenkort een spreekbeurt over, goed boek!Stefan schreef:Ik ben nu het boek, "Verzet op de veluwe" aant lezen. - Daarna heb ik nog een serie van "Verzet in Friesland" om te gaan lezen.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.