Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kleine toelichting:
Op die website verzamel ik alle films van vrijwel ieder thema (wo1, wo2, Vietnam, andere...). Het is nog de bedoeling dat bij iedere film een kort tekstje komt, een soort van "ten geleide".
Op de site komt ook te staan welke films er gespeeld gaan worden op televisie... dus als je een avondje niet weet wat doen.......
Op dit moment telt de database 'maar' zo'n 21 films, maar de avond is nog jong, zeggen ze wel eens
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté Gids fort Eben-Emael
Dat kan allemaal, er staat er trouwens al eentje op (klik hier).
Maar ik heb geen Nederlandse tv-boekjes, dus ik zoek altijd via via naar films die op de NL televisie verschijnen. Geen gemakkelijke klus!!!
http://www.filmtotaal.nl heb je een overzicht welke films er die week op tv komen Deze week is het toevallig tweede wereldoorlog film week op RTL7 met onder meer vandaag Das Boot.
Als je wil kan ik wel even snel een overzichtje voor je opzoeken?
Uprising
Where Eagles dare
U-571
The island on birdstreet
The Grey Zone
Sahara
The eagle has landed
Stalingrad
Soldaat van Oranje
Colditz
ToraToraTora
The bridge over river kwai
Schindler's list
Saving private ryan
Raid on rommel
Pearl Harbor
Patton
Oorlogswinter
Nuremberg
Napola
Lieve kitty
In de schaduw van de overwinning
Hitler: Rise of evil
Het meisje met het rode haar
Escape to Athene
Escape from Sobibor
Enemy at the gates
Der Untergang
De brug bij remagen
De aanslag
Das boot
Bismarck
Band of Brothers
Anne Frank
A bridge too far
De films die op tv komen:
Woensdag: (nu) Das Boot
Donderdag De langste dag
Vrijdag: A bridge too far
The bridge on river kwai komt ook nog, ik dacht maandag. Voor de rest kan ik het zo niet vinden, dat volgt morgen wel
Er is wel een groot verschil hé ik behandel niet enkel WO2, maar ook andere oorlogen. Bovendien heb ik een tv-overzicht van de oorlogsfilms die verschijnen op tv.
En nog een kleine reden... het was voor mij gewoon een test-site die goed uitdraaide... heb er weer wat kunnen spelen met PHP/MySQL, alle code is zelf getypt, dus geen kant en klare webpagina's gebruikt (waar overigens niets slechts mee is, maar ik vind het leuker om een site zelf te programmeren... zo heb je iets om met plezier terug te kijken.. )
My 2 cents