Voorbij Band of Brothers

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Linda C.
Lid
Contacteer:

Voorbij Band of Brothers

Bericht door Linda C. »

De vertaling van "Beyond Band of Brothers" werd geslaagd vertaald als "Voorbij Band of Brothers"...het boek ( vorig jaar geschreven door Dick Winters zélf, in samenwerking met Kolonel Cole Kingseed) wordt op maandag 18 september 2006 officieel voorgesteld te Eindhoven, gedurende de herdenkingsplechtigheden ter gelegenheid van de bevrijding van Eindhoven.
De dag erna ligt het boek in de Nederlandse boekhandels!
Info voor België volgt...

http://members.lycos.nl/bandofbrotherse ... engels.htm
Hang Tough!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Zijn er nu echt nog niet genoeg BoB boeken? Of moet de hype tot op de laatste druppel worden uitgemolken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Linda C.
Lid
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Dit is Dick Winters' "kind", zijn eigen woorden, zijn verhaal zoals hij het ons wil vertellen...verdient toch respect denk ik...
Hang Tough!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Dat wel, maar ik zie inmiddels zowat scheel van de BoB commercie en de jongeren die menen dat 506/E de enige eenheid was in heel de wereldoorlog.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

We hebben het er nu al zoveel keer over gehad dat 506/E niet de enige eenheid was. Ik vind het wel leuk dat er nog een boek uitkomt en dan nog door Winters zelf geschreven. Zo krijgen we misschien weer een andere kijk op de zaken.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Linda C.
Lid
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Ik kreeg zopas de info dat ook in België vanaf dinsdag 19 september het boek zal te koop zijn :)
Hang Tough!
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Het boek Biggest Brother is ook ism met Dick geschreven en gaat veel in op het verleden van Dick voor WOII en na WOII.

Waarin wordt dit boek anders?
Linda C.
Lid
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Major Winters verleende inderdaad aan Larry Alexander, auteur van Biggest Brothers zijn volledige medewerking, maar zijn naam wordt nergens vermeld als co-auteur.
Het blijkt ook dat de Winters-familie niet zo gelukkig was met alle voor-en-na WO2 info die Alexander wilde vrijgeven...er kwam heel wat meet en pas werk aan te pas alvorens ze het boek goedkeurden.
Nog een feit is dat Alexander die oorspronkelijk begonnen was om Biggest Brother in de 1e persoon (ik-vorm) te schrijven, na een proeflezing verzocht werd om dit te veranderen...waarschijnlijk had Winters toen al het idee in z'n hoofd om liever z'n verhaal zelf te schrijven.
In "Voorbij BoB", vind je dus weinig of geen persoonlijke voor-en-na WO2 info ... Winters vindt dat niet belangrijk, hij praat liever over z'n oorlogservaringen, z'n mannen, z'n aanvalstechnieken en vooral over leiderschap geven...het boek sluit dan ook af met z'n gekende "10 Principles for Success" .

Ik heb het boek een paar maanden geleden al in het Engels gelezen...maar vraag me niet te kiezen tussen dit en Biggest Brother, want ik zou het niet weten...voor mij zijn ze compatibel.
(Maar ik ben het er ook mee eens, dat het nu stillaan welletjes geweest is :wink: )
Hang Tough!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Maar als ze compatibel zijn dan is van de twee boeken er toch één overbodig? Als ik je bovenstaande bericht lees krijg ik de indruk dat "Beyond Band of Brothers" feitelijk hetzelfde bevat als "Biggest Brother" maar dan zonder details van zijn leven voor en na de oorlog. Is de belangrijkste reden voor dit nieuwe boek dat daarvan alle inkomsten naar de familie Winters stroomt en niet een deel naar Alexander? Of ben ik nu te cynisch.
raytheman
Lid
Lid

Bericht door raytheman »

Momenteel lees ik "ooggetuigen van de oorlog" van Nicholas Stargardt
Redelijk nieuw (2005) boek. Gaat vooral over kinderen in de oorlog-buitengewoon ontroerend. Echt een aanrader!
Linda C.
Lid
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Harro schreef: Is de belangrijkste reden voor dit nieuwe boek dat daarvan alle inkomsten naar de familie Winters stroomt en niet een deel naar Alexander? Of ben ik nu te cynisch.
Wie zou het hem kwalijk nemen na al die miljoenen dollars die anderen al verdiend hebben met zijn naam en zijn verhaal...

Neen, er moet ergens iets zijn dat Winters dwars zit over Alexanders boek...hij wilde dus persé zijn verhaal nu ook eens op zijn manier vertellen, zijn finale oorlogsmemoires neerschrijven alvorens het te laat is.
Hang Tough!
karell
Lid

Bericht door karell »

ik heb dit al een keer eerder verteld: maar waarom maken mensen zich er zo druk over dat er zoveel wordt gepubliceerd over BOB?
ik neem aan dat iedereen wel weet dat er meer eenheden zijn geweest?!
ik zelf lees graag de boeken over BOB, maar ik lees ook nog veel meer boeken over andere eenheden en gebeurtenissen in WO2...
als je het niks vind...lees het dan niet...dan stoor je je er toch ook niet aan? en ga ook niet in discussie want dan moet jer NOG MEER over lezen :P

dit is overigens geen boos berichtje hoor :D
maar meer als advies door niet in discussie te gaan en niet er over te lezen dat je je ook niet (of minder) stoort aan BOB.
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

karell schreef:ik neem aan dat iedereen wel weet dat er meer eenheden zijn geweest?!
Dat is dus niet zo, en dat is (mede) het probleem.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Auke schreef:
karell schreef:ik neem aan dat iedereen wel weet dat er meer eenheden zijn geweest?!
Ik mag toch aan nemen dat elk weldenkend mens in de leeftijd van boven de 10 jaar kan nagaan dat een oorlog niet door een krappe 150 man gewonnen kan worden, als we het zo gaan bekijken.
Voor velen is BoB een uitbeelding van hun interesse, zoals ik mijn geval, ik al van mijn jeugd geïnteresseerd ben in de historie van paratroepers... dit is dus niet gewekt door Band of Brothers maar lang daarvoor al, door A Bridge too Far.

Dus het is niet voor iedereen Band of Brothers voor en na, ik ben net zo goed geïnteresseert in de rest van de geschiedenis van wo2, en heb evenveel respect voor de overige veteranen van andere eenheden uit wo2.

En ik weet mijn nickname zal hier niet echt in meewerken maar laat aub deze nutteloze discussie nu eens achterwegen in Topics gerelateerd aan BoB... :)
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Easycompany506th schreef:
Auke schreef:
Ik mag toch aan nemen dat elk weldenkend mens in de leeftijd van boven de 10 jaar kan nagaan dat een oorlog niet door een krappe 150 man gewonnen kan worden,
Dan nog denken veel mensen dat Easy het hardst heeft gevochten, het dapperst was, de meeste ''eer'' verdient enz... :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Plaats reactie