Mijn website, wat vinden jullie?

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
gamer0004
Lid
Contacteer:

Mijn website, wat vinden jullie?

Bericht door gamer0004 »

Mijn site gaat heel, heel langzaam verder, maar ik wil natuurlijk zoveel mogelijk reacties en commentaar, zodat ik weet wat ik er aan kan verbeteren.
laatst zei iemand dat bij de hoofdpagina door de links aan de zijkant dat het meer op een doorlink-site leek.
zelf vond ik dat het wel meeviel, maar ja, het blijft mijn eigen site, en wat voor mij vanzelfsprekend is is dat voor een ander misschien niet.
verder sta ik natuurlijk open voor ander commentaar.
site: http://www.freewebs.com/nederlandinwo2
Laatst gewijzigd door gamer0004 op 20 jan 2008, 16:51, 3 keer totaal gewijzigd.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

dat plaatje en dan de tekst in oranje is heel onleesbaar! :wink:
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ik vind het een mooie site, overzichtelijk ook! Wat misschien een idee is voor de categorie's "wapens" een indeling te maken, zodat je niet alle plaatjes straks onder elkaar krijgt.
Dus:
Handwapens
Vliegtuigen
Artillerie
Pantser

Ook moet je nog een beetje aan de leesbaarheid werken. Maar dat is zo verholpen.

Misschien is het een idee om onder ieder artikel ook nog even de bronvermelding te plaatsen. Dus bij contact & bronnen en onder het artikel. Of een directe link naar contact en bronnen.

De opbouw van de site vind ik prima, de artikelen zijn fijn om te lezen, het leest lekker weg, je hebt effectief beeldmateriaal. Een fijne site dus!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Miichel
Lid

Bericht door Miichel »

Mooie site, maar het is een beetje raar dat de Links niet in een apart menu staan, maar links.

Het lijkt me beter dat je de links in een apart menutje doet, want nu ben je snel geneigd om op de links te drukken, en dan denken dat sommige mensen dat het bij de site hoort.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

bedankt voor jullie tips! ik zit inderdaad al een tijdje te denken over indelingen bij het onderdeel wapens, nam. infanterie, cavalerie (dus pantserwagens etc.), artillerie en iets van luchtmacht, ook al hadden we die niet, omdat die inder de landmacht viel. misschien later ook nog wel iets over de marine.
ik wil dit dan doen met "on mouse over" etc., zoals ook bij go2war2 het geval is. persoonlijk vind ik dat erg fijn werken. ik heb alleen geen idee hoe dat werkt, ik heb wel in hun bron gekeken, maar toen ik het aanpaste aan mijn eigen wensen, werkte het niet.
misschien weet iemand hier iets op?

over dat plaatje en de tekst: ik denk dat ik het lettertype wit ga maken. dat werkt het beste, maar is wel wat saaier.
ik denk dat ik ook de links links in een menu wil hebben staan, in een apart frame. ik ben nu even bezig met een stukje over de Browning FN 1922, en als ik die af heb ga ik het allemaal aanpassen.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

..... Ziet er al heel aardig uit, vind ik.
De opzet is helder en duidelijk.
De links zou ik nog wat duidelijker markeren en ... ook http://www.wo2.nl toevoegen, natuurlijk.

De link naar het wo2forum.nl heb ik wel gezien, maar dat is maar een onderdeel van wo2.nl
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

oh ja ;) ik wist dat ik er een vergeten was.
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Vind het er al goed uitzien, de links aan de zeikant maken het inderdaad een beetje doorlinkachtig, maar de info en de layout vind ik erg mooi, een leuke site wat niet het standaard ik zet er mag van wo2 op site is :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

trouwens, vanavond gaat het met die links niet meer lukken.
deze dag heb ik een nieuw artikel geschreven (Pistool M.25), letterkleur van de hoofdpagina aangepast, de gegevens (zoals lengte loop etc.) recht achter elkaar gezet (eerst werkt het met een soort spaties, nu met tab, wat vrij ingewikkeld is omdat zoiets eigenlijk niet bestaat in html) en bij de lewis, mannlicher en de schwarzlose een link naar de bronnen neergezet.
morgen ga ik de bronnen updaten en wat aan de links doen...
sobel
Lid

Bericht door sobel »

het hoeft ook allemaal niet direct ;) door haast worden vaak schoonheidsfoutjes gemaakt :) je bent de goede weg op, vind ik
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

sobel schreef:Vind het er al goed uitzien, de links aan de zeikant maken het inderdaad een beetje doorlinkachtig, maar de info en de layout vind ik erg mooi, een leuke site wat niet het standaard ik zet er mag van wo2 op site is :)
Een beetje opletten Ben:
"Zeikant" is zijkant.
Dit stukje begrijp ik helemaal niet:
een leuke site wat niet het standaard ik zet er mag van wo2 op site is

Je spreekt als een orakel daar!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Wat ik bedoel, ''Ik zet er maar wat van wo2 op'' door iets te-snel typen zijn er wat snelheids fouten, in het vervolg even op letten inderdaad.

wat ik bedoel is, dat de meeste ''amateur'' wo2 sites standaard wat over de oorlog hebben, dus over wat veldslagen, soms regelrecht van Wikipedia overgenomen, dit is inforumatief, en dus als een stuk unieker dan de zoals door mijn genoemde ''ik zet er maar wat van wo2 op'' sites.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

sobel schreef:Wat ik bedoel, ''Ik zet er maar wat van wo2 op'' door iets te-snel typen zijn er wat snelheids fouten, in het vervolg even op letten inderdaad.

wat ik bedoel is, dat de meeste ''amateur'' wo2 sites standaard wat over de oorlog hebben, dus over wat veldslagen, soms regelrecht van Wikipedia overgenomen, dit is inforumatief, en dus als een stuk unieker dan de zoals door mijn genoemde ''ik zet er maar wat van wo2 op'' sites.
Oke dat stond er dus, het was een breinkrakertje! :P

Trouwens:
Inforumatief is denk ik het beste woord dat je kan vormen dmv een typfout! Zeker op een forum.. :)

Ik ben het met je eens, het is een site waarop de onderwerpen goed uitgewerkt worden. Dat is heel prettig en het levert ook eens wat extra op in "internet-wereld"!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

zoals al gezegd, een mooie website, en aan Dodo, ik zal er op letten ;)
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

trouwens, ik heb ff (een half uur) zitten klooien aan dat menu met de links, maar het werd er niet echt mooier op... hoe zien jullie het voor je? de links op een andere pagina zetten?of afgekaderd op de hoofdpagina?
Plaats reactie