Ik hoorde net van iemand dat hij in de Standaard Boekhandel heruitgaves had zien liggen van de legendarische reeks 'Vlamingen aan het Oostfront' (deel 1: 1973, deel 2: 1975). Ik ben de gelukkige eigenaar van de vrij zeldzame eerste drukken van beide boeken, maar nu heeft blijkbaar iedereen de kans om deze standaardwerken m.b.t de Vlaamse vrijwilligers in Waffen-SS, OT, DRK en NSKK aan te schaffen.
Ik weet niet of de nieuwe uitgaves identieke herdrukken zijn van de eerste. De eerste drukken zijn in ieder geval in eerder subjectieve stijl geschreven, terwijl de feiten op waarheid berusten.
De prijs is naar verluid 50EUR voor beide delen, uitgegeven bij het Davidsfonds.
Ik hoop dat ze nu snel de serie 'Vlaanderen in uniform' (7 delen) gaan heruitgeven, want de eerste drukken daarvan zijn naar de onbetaalbare kant (400EUR voor al de delen)
'Vlamingen aan het oostfront' heruitgegeven
- Peter M
- Lid
- Michael
- Lid
- Contacteer:
hoi antwerpx,
Ik heb deel 1 en 2 van 'Vlamingen aan het Oostfront' ik zit al aan p 139 van deel 1 en het was al heel interesant, EEN ECHTE AANRADER!
Volgens mij hebben ze het boek herschreven omdat ze nieuwe bronnen hebben geraadpleegd zoals het 'Militär Archiv' van het Bundes Archiv en het Russische, Tschechische en Amerikaanse bronnen.
Ik heb deel 1 en 2 van 'Vlamingen aan het Oostfront' ik zit al aan p 139 van deel 1 en het was al heel interesant, EEN ECHTE AANRADER!
Volgens mij hebben ze het boek herschreven omdat ze nieuwe bronnen hebben geraadpleegd zoals het 'Militär Archiv' van het Bundes Archiv en het Russische, Tschechische en Amerikaanse bronnen.
-
- Lid
Vlaanderen in uniform
Ik stel m'n vraag hier ook even:
Heeft iemand van jullie Vlaandern in Uniform (reeks)?
Dank
siegfrieddemulder@hotmail.com
Heeft iemand van jullie Vlaandern in Uniform (reeks)?
Dank
siegfrieddemulder@hotmail.com
In Vino Veritas
- Auke
- Beste Avatar 2007/2008
Op http://www.boekwinkeltjes.nl staat de complete serie drie keer te koop.
Type bovenin "vlaanderen uniform" in, dan krijg je drie resultaten, voor 660 Euro, 750 Euro en 1091 Euro.
Een hele prettige site, en heel prettig zaken doen.
Type bovenin "vlaanderen uniform" in, dan krijg je drie resultaten, voor 660 Euro, 750 Euro en 1091 Euro.
Een hele prettige site, en heel prettig zaken doen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!