Het boek Hitler

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
thrill me
Lid
Contacteer:

Het boek Hitler

Bericht door thrill me »

Ik las vandaag een artikel over 'het boek Hitler' in de P-Magazine van deze week. Daarin stond een beknopt verslag van een boek dat in 50 jaar slechts 1 lezer had : Josef Stalin. Matthias Uhl kwam Het Boek bij toeval tegen in de archieven van de communistische partij van de Sovjet-Unie. De Russische geheime dienst (NKVD) had het in opdracht van Stalin samengesteld uit de verhoren van de persoonlijke adjudant van Hitler, Otto Günsche en de secretaris van Hitler, Heinz Linge. Stalin wilde zoveel mogelijk te weten komen over Hitler's carrière, zijn prive-leven en zijn dood. Vooral dat laatste hield hem bezig. Had Hitler inderdaad zelfmoord gepleegd, of was hij erin geslaagd te ontsnappen? Mogelijk bereidde hij in samenwerking met de Britten en de Amerikanen een aanval op de Sovjet-Unie voor. Het Boek Hitler is een zeer interessant document waarvan, volgens de samenstellers, het waarheidsgehalte zeer hoog is. De verhalen van Hitler's medewerkers werden door de ondervragers steeds nagetrokken. Günsche en Linge werden apart verhoord waardoor tegenstrijdigheden meteen zouden opvallen.

Nu las ik iets wat ik nog niet eerder hoorde en me wel fascineerde en dat is dat Eva Braun op het laatste, dus in de periode voor de dubbele zelfmoord, zwanger zou geweest zijn van Hitler. Zijn hier nog bronnen over of heeft nog iemand hier over gehoord??
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Dan zou Eva Braun al voor het trouwen zwanger moeten zijn geweest, want een week later pleegde ze zelfmoord. Anders kom je er gewoon niet achter (geloof ik).

Ik denk niet dat Hitler en Eva het koppel waren om vóór het trouwen al kinderen te maken, maar je weet het nooit.

Dit is een mening, ik heb geen feiten, bronnen of iets dergelijks, maar ik zocht gewoon de meest logische verklaring!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Ik denk dat hilter wel een dergelijk persoon was dat geen gemeenschap voor het huwlijk wou, hij was in veel opzichten streng voor zichzelf, hoogstwaarschijlijk ook in dat.

ook dit is mijn verklaring zonder bron :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Eva Braun op het laatste, dus in de periode voor de dubbele zelfmoord, zwanger zou geweest zijn van Hitler. Zijn hier nog bronnen over of heeft nog iemand hier over gehoord??
Broodje aapverhaal, geen waarde aan hechten. Uhl haalt in het nawoord een Duitse onderzoeker aan die een boek over het leifdesleven van Hitler heeft geschreven. Hij week in niets af, maar of hij überhaupt gemeenschap met Eva heeft gehad, is 1. Niet meer te bewijzen en 2. niet zo waarschijnlijk. Dat laaste vanwege zijn levenstritme, zeker in de laatste maanden.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

lexiebabe schreef:
Eva Braun op het laatste, dus in de periode voor de dubbele zelfmoord, zwanger zou geweest zijn van Hitler. Zijn hier nog bronnen over of heeft nog iemand hier over gehoord??
Broodje aapverhaal, geen waarde aan hechten. Uhl haalt in het nawoord een Duitse onderzoeker aan die een boek over het leifdesleven van Hitler heeft geschreven. Hij week in niets af, maar of hij überhaupt gemeenschap met Eva heeft gehad, is 1. Niet meer te bewijzen en 2. niet zo waarschijnlijk. Dat laaste vanwege zijn levenstritme, zeker in de laatste maanden.
Uhl haalde toch deze theorieën uit het manuscript dat speciaal voor Stalin geschreven is na de val van Berlijn??

http://www.geschiedenis.nl/index.php?op ... &Itemid=17
Thrill Me!!!
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Uhl of de Russische schrijvers van het Boek Hitler zeggen ook niet dat Eva zwanger was. Het staat wel bol van de fouten (gemaakt door de Russen!), maar Uhl trekt alles recht. De biografiëen achterin zijn zeer de moeite waard!

Maar Eva's 'zwangerschap' duikt aldoor wel ergens in op, net als Bormann die in Zuid Amerika zat, de Duitse basis op Antartica, enzovoort. Zo bedoelde ik het.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

lexiebabe schreef:Uhl of de Russische schrijvers van het Boek Hitler zeggen ook niet dat Eva zwanger was. Het staat wel bol van de fouten (gemaakt door de Russen!), maar Uhl trekt alles recht. De biografiëen achterin zijn zeer de moeite waard!

Maar Eva's 'zwangerschap' duikt aldoor wel ergens in op, net als Bormann die in Zuid Amerika zat, de Duitse basis op Antartica, enzovoort. Zo bedoelde ik het.
Ga hem toch eens lezen wanneer het boek hier in de bib binnenkomt. We hebben hier nog een redelijk grote katern 'Oorlog' in de Zottegemse bib en zie regelmatig nieuwe boeken die binnenkomen. Ik heb onder andere 'Mein Kampf' (nadruk) al uitgeleend, deze hadden ze in de kelder liggen..
Thrill Me!!!
Boesje
Lid

Bericht door Boesje »

sobel schreef:Ik denk dat hilter wel een dergelijk persoon was dat geen gemeenschap voor het huwlijk wou, hij was in veel opzichten streng voor zichzelf, hoogstwaarschijlijk ook in dat.

Dat denk ik niet want er was ook al iets dat hij in WO I een kind had gebaart ofzo ?

Maarja,Waarschijnlijk was Eva al zwanger vóór ze gingen trouwen :)

Myn Mening
' niemand können mir was erklären zu tun '
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Boesje schreef:Dat denk ik niet want er was ook al iets dat hij in WO I een kind had gebaart ofzo ?
_/-\o-
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Boesje schreef:
sobel schreef:Ik denk dat hilter wel een dergelijk persoon was dat geen gemeenschap voor het huwlijk wou, hij was in veel opzichten streng voor zichzelf, hoogstwaarschijlijk ook in dat.

Dat denk ik niet want er was ook al iets dat hij in WO I een kind had gebaart ofzo ?

Maarja,Waarschijnlijk was Eva al zwanger vóór ze gingen trouwen :)

Myn Mening
Vrouwen baren kinderen, mannen verwekken kinderen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Auke schreef:
Boesje schreef:Dat denk ik niet want er was ook al iets dat hij in WO I een kind had gebaart ofzo ?
_/-\o-
Dit gerucht zou waar zin! Hitler zou in WO1 reeds een kind verwekt hebben! Recent doken deze kleurenbeelden uit de periode 1920 van zijn zoon op!
Afbeelding

:wink:
Thrill Me!!!
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Stond ooit in één van de Lekturama boeken.
Hoogstwaarschijnlijk hebben zij dat bedacht om het boek wat leukere feitjes laten bevatten.
Deas Gu Cath
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Wouter schreef:Stond ooit in één van de Lekturama boeken.
Hoogstwaarschijnlijk hebben zij dat bedacht om het boek wat leukere feitjes laten bevatten.

:roll: Euhm neen hoor, die foto komt uit een Amerikaanse reclame campagne van pampers. Daarbij viel de schaduw toevallig tijdens het filmen even zo dat de kleine even dezelfde haarstijl van de Führer kreeg...
Thrill Me!!!
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Maar dit gaat niet meer over het boek. Als jullie de discussie willen voeren over wel/geen kind van Hitler, mogen jullie dat in een ander topic doen. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

/offtopic

Ik bedoelde dat dat stukje tekst in een Lekturama staat, dat Hitler tijdens te Eerste wereldoorlog een kind had verwekt.
Deas Gu Cath
Plaats reactie