Wat is het beste boek over WW2 ?

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
wrangie25
Lid

Wat is het beste boek over WW2 ?

Bericht door wrangie25 »

Hallo

wat is het beste boek/naslagwerk over WW2? Dan bedoel ik op vlak van veldslagen & strategie.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

En welke richting had je dan in gedachten? Alle veldslagen, het European Theater of Operations, het Pacific Theater of Operations. Het oostfront, het westfront. De blitzkrieg van de Duitsers of de offensieven van de Geallieerden?

Het helpt behoorlijk als je wat specifieker bent.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
wrangie25
Lid

Bericht door wrangie25 »

westfront & blitskrieg, wat de strategien waren. Met overzicht van de veldslagen.

Ik weet natuurlijk niet of zo een boek al bestaat en als het al bestaat zal het een lijvig boek zijn denk ik... :s
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Naar mijn mening is er geen "beste boek", dit omdat elk boek zich wel op een bepaald iets richt, dus niet elk boek geeft alle informatie die je wilt. Het beste is dus gewoon zoveel mogelijk boeken lezen over hetgeen je boeit. Dat werkt naar mijn mening toch wel het best. (Zo werkt het iig wel als je onderzoek naar iets doet)
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Je zal dan waarschijnlijk veel Engelse boeken gaan lezen. Ik lees op het moment Military Errors of World War Two - Kenneth Macksey. Ik vind het een erg goed boek. Het is het eerste boek dat ik lees over tactieken en strategiën, dus erg veel ervaring heb ik niet in dit genre. Kostte 5 euro, dus het is lastig om hierop een miskoop te doen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
karell
Lid

Bericht door karell »

er zijn tal van boeken over het westfront, wil je echt specifieker op de slagen van het westfront ingaan, dan kan je beter meerdere boeken kopen die elk over één slag gaan.

ook voor de blitzkrieg geld dat er tal van boeken zijn. Zo heb je over blitzkrieg als strategie op zich boeken, maar ook van soldaten die het hebben meegemaakt of uitvoerde.

Ik kan je aanraden om even te googlen of bijvoorbeeld op bol.com(op trefwoord) te kijken, en dan ook bij de engelstalige boeken.

succes!
wrangie25
Lid

Bericht door wrangie25 »

Ok, bedankt !
snafu
Lid

Bericht door snafu »

vindt de "slagveld in België"-boekjes altijd wel in orde.Is wel geen boek maar een reeks.
Greifkommando!
Plaats reactie