Signaal
-
- Lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:13
- Locatie: Dilbeek
-
- Lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:13
- Locatie: Dilbeek
- mark
- Lid
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44
Ik heb ook een uitgave liggen van 'Signaal'. Het is een na-oorlogse, Nederlandse uitgave met een 'selectie uit de speciale uitgaven van de "Berliner Illustrierte Zeitung" in de jaren '40-'45, gewijd aan de Duitse oorlogspropaganda.
De eerste pagina's hebben als kop 'Holland en Belgie in 18 dagen', mooie foto's van para's dat wel. Daarna mooie actie (?) foto's van Duitse stoottroepen in actie tegen de Magniotlinie.
Veel propaganda, zo ook voor de SS:
"Wij zijn gelukkig Hauptsturmfuhrer!" Drie broers uit Kopenhagen voor hun Compagniechef in het opleidingskamp der SS in den Boven-Elzas. Zij hebben aan de gestelde voorwaarden wat betreft ras en gezondheid voldaan en verheugen zich over het mannelijke kampleven in het woud, bij zon, wind en water
Ook veel foto's van kapotgeschoten, vernietigde vijandelijke tanks terwijl er aan eigen zijde slechts enkele voertluigen 'licht beschadigd' raakten.
Ik blijf het leuk vinden om hier in te bladeren en mezelf te verwonderen over dit blad
De eerste pagina's hebben als kop 'Holland en Belgie in 18 dagen', mooie foto's van para's dat wel. Daarna mooie actie (?) foto's van Duitse stoottroepen in actie tegen de Magniotlinie.
Veel propaganda, zo ook voor de SS:
"Wij zijn gelukkig Hauptsturmfuhrer!" Drie broers uit Kopenhagen voor hun Compagniechef in het opleidingskamp der SS in den Boven-Elzas. Zij hebben aan de gestelde voorwaarden wat betreft ras en gezondheid voldaan en verheugen zich over het mannelijke kampleven in het woud, bij zon, wind en water
Ook veel foto's van kapotgeschoten, vernietigde vijandelijke tanks terwijl er aan eigen zijde slechts enkele voertluigen 'licht beschadigd' raakten.
Ik blijf het leuk vinden om hier in te bladeren en mezelf te verwonderen over dit blad
'signatures are like assholes, everybody's got one'
- King tiger
- Lid
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Zelf heb ik ook 4 Signaals, FRANSE edities. Eentje handelt over de Battlle of Britain waarin een verhouding werd gemaakt tussen de RAF en de Luftwaffe. Wat ik raar vind is dat de RAF veel sterker dan de Luftwaffe word voorgsteld. Heeft hier iemand een verklaring waarom ze dat in godsnaam zouden doen??
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940
http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mark
- Lid
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44
Heb ook nog een ander boek getiteld 'swastika at war' van Robert Hunt & Tom Hartman, met daarin de beste (kleuren)foto's uit het blad.
En ook de geschiedenis van het blad staat erin.
"... The name of the 'father' of Signal has remained unpublished, but it can now be revealed that he was in fact Doctor Paul Leverkuehn, whole earlier career is of some interest in relation to the conception of Signal.
In the first world war he served with the intelligence unit of Colonel Nicolai in the Middle East, in the campaign immortalized by T.E. Lawrence
.... He was drafted to the German High Command on the outbreak of the second world war, and he was responsible for Wehrmacht propaganda abroad. There he conceived the idea of Signal, and the first magazine appeared in April 1940. The title of the magazine was carefully chosen, the word 'signal' being much the same in most European languages.
...Signal was now born and was certainly a most privileged child. For Signal there were no financial worries or paper shortages; all was at once made available to this highly effective propaganda weapon dedicated to maintaining the prestige of the Wehrmacht.
Thanks to a team of 150 translators, the magazine was in its heyday printed in over 20 languages, and the printrun at one time reached nearly 2.5 million.
...In addition to their own writing, Signal's editorial team also had access to the bulletins issued by the 1500 official reporters covering every branch of the armed forces on all fronts.
But for all the talent of the editorial staff, ith is the photographs in Signal which still grip us today. the editors had at their disposal the skills of more than 1000 cameramen working for the propaganda-units of the army, navy and airforce.
In addition, there were special photographers whose permits gave them immediate access to any form of transport at any time on any front.
Provided with the very latest equipment in a field of scientific technique in which Germany had alway led the world, their greatest advantage lay in the generous use of colour film, in those days still very rare......."
En ook de geschiedenis van het blad staat erin.
"... The name of the 'father' of Signal has remained unpublished, but it can now be revealed that he was in fact Doctor Paul Leverkuehn, whole earlier career is of some interest in relation to the conception of Signal.
In the first world war he served with the intelligence unit of Colonel Nicolai in the Middle East, in the campaign immortalized by T.E. Lawrence
.... He was drafted to the German High Command on the outbreak of the second world war, and he was responsible for Wehrmacht propaganda abroad. There he conceived the idea of Signal, and the first magazine appeared in April 1940. The title of the magazine was carefully chosen, the word 'signal' being much the same in most European languages.
...Signal was now born and was certainly a most privileged child. For Signal there were no financial worries or paper shortages; all was at once made available to this highly effective propaganda weapon dedicated to maintaining the prestige of the Wehrmacht.
Thanks to a team of 150 translators, the magazine was in its heyday printed in over 20 languages, and the printrun at one time reached nearly 2.5 million.
...In addition to their own writing, Signal's editorial team also had access to the bulletins issued by the 1500 official reporters covering every branch of the armed forces on all fronts.
But for all the talent of the editorial staff, ith is the photographs in Signal which still grip us today. the editors had at their disposal the skills of more than 1000 cameramen working for the propaganda-units of the army, navy and airforce.
In addition, there were special photographers whose permits gave them immediate access to any form of transport at any time on any front.
Provided with the very latest equipment in a field of scientific technique in which Germany had alway led the world, their greatest advantage lay in the generous use of colour film, in those days still very rare......."
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten