Kijkerstip 14 Februari 2004: Where eagles dare

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Kijkerstip 14 Februari 2004: Where eagles dare

Bericht door Bjorn »

Vanavond te zien op VERONICA, om 20.00 uur:

De oorlogsklassieker ''Where Eagles Dare'', van Brian G. Hutton, uit 1969, met o.a. Richard Burton, Clint Eastwood e.a.

Een 3 uur lange **** oorlogsklassieker, een aanrader om te zien! :)

Bjorn.

Bron: Veronica Magazine TV-gids
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Is dat niet naar een boek van Allistair McLean?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Geen idee...

Ik zag het zonet in de TV-gids staan, en ik dacht van dat moet ik maar ff vermelden...maar ik weet niet wat ik vanavond ga kijken want er komen meerdere films met veel sterren (goede beoordeling) op, o.a. de comedie ''There's something about Mary'' (*****) en die is ook heel erg leuk...

Dus dat wordt weer kop of munt voor mij... :)

Bjorn.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Inderdaad het boek van Allistar Maclean.
Nederlandse titel: De Genadelozen.


Alhoewel de helicopter al wel was uitgevonden in WO2 blijf ik het jammer vinden dat ze in de film een "moderne" helicopter gebruiken die landt op de binnenplaats.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Reis door de nacht
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2004, 16:06

Bericht door Reis door de nacht »

*Heeft ook ff snel de veronica gepakt*

Where eagles dare (GB/69') van Brain G. Hutton, met Richard Burton, Mary Ure, Clint Eastwood, Patrick wymark e.a.

(korte beschrijving)

Een belangrijke amerkaanse generaal wordt boven een zwaar verdedigd duits fort neergeschoten en daar gevangen genomen. De Britse geheime dienst start onmiddellijk een reddingsactie. Ten koste van alles moet voorkomen worden dat de generaal gedwongen wordt geheime over de invasie van Frankrijk vrij te geven. Tijdens de actie wordt duidelijk dat er een aantal dubbelageneten bij de geheime dienst werkzaam is. Bovendien is er een mysterieuze Amerikaanse luitenant die om onduidelijke reden aan de missie is toegevoegd.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik ga hem wel kijken denk ik...

is al weer een tijdje geleden dat ik die heb gezien...

Bjorn.

Heeft iemand hier de film U-571 ook gezien?Dat vind ik nou echt een mooie film... :)
Gebruikersavatar
Reis door de nacht
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2004, 16:06

Bericht door Reis door de nacht »

BjornSpiN schreef:Ik ga hem wel kijken denk ik...

is al weer een tijdje geleden dat ik die heb gezien...

Bjorn.

Heeft iemand hier de film U-571 ook gezien?Dat vind ik nou echt een mooie film... :)
Ik heb ook U-571 Gezien echt een meesterlijke film. alleen jammer dat ik hem niet meer op dvd heb :cry:
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Reis door de nacht schreef: Ik heb ook U-571 Gezien echt een meesterlijke film. alleen jammer dat ik hem niet meer op dvd heb :cry:
Het is echt een hele mooie film.
Als je hem weer zoekt; kijk eens bij de Mediamarkt, daar zijn ze niet duur.

Bjorn.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

erg goede film... vooralde dieptebommen in de bioscoop vond ik erg mooi :D
"Arnhem bridge. And hold it!"
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

U-571 had beter geweest indien de helden Britten waren,ipv Amerikanen.
Maar ja,that's Hollywood...


Adrian.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ja k weet nie denk nie dak em kijk mss ff langs zappen
maar die andere op yorin isook cool
Starting up again
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ernst-H schreef:Inderdaad het boek van Allistar Maclean.
Nederlandse titel: De Genadelozen.


Alhoewel de helicopter al wel was uitgevonden in WO2 blijf ik het jammer vinden dat ze in de film een "moderne" helicopter gebruiken die landt op de binnenplaats.
Dan heb ik het boek gelezen :)

Misschien toch maar kijken dan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Het eerste half uur heb ik gezien de rest hebben we opgenomen. Drie uur lang kijken hield ik niet meer vol. :)
In een ander topic ging het over de kleuren van vliegtuigen; als je erboven vliegt hebben ze de kleur van de grond, sta je eronder, dan hebben ze de kleur van de lucht. Ik vond het leuk om te zien dat dit vliegtuig (wit/zwart) gemaakt leek te zijn voor de bergen. Ik vond het wel raar dat ze wel zwarte verrekijkers hadden en zwarte schoenen, terwijl de rest van de kleding en bepakking wit was.

Misschien wordt het in de rest van de film nog duidelijker, maar aan het begin is er een soldaat vermoord. Die ligt dan dood (gebroken nek) in de sneeuw nadat ze sprongen. Toen sneeuwde het niet. Als hij vermoord is, dan moest de eerste die daar kwam toch voetsporen in de sneeuw zien van de moordenaar? Of de eerste was de moordenaar dat kan ook, maar dan moest die wel de tweede keer (nadat hij de rest had geroepen) door zijn eigen sporen lopen. Anders zagen de anderen twee sporen. Dit vond ik niet duidelijk, maar misschien wordt dat nog opgelost als ik de rest van de film kijk. :)
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

enige dat jammer is dat de `duitsers` geen duits spreken.....


P.S word wel duidelijk.

en het laaste stukkje heb ik niet gezien, maar weet dat die generaal die ze kwam ophalen ook iets me het verraad te maken had.. kan iemand mij vertellen wat?

Mo
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Komtie weer:

Bepaalde tijden in het jaar zend OF RTL5, OF SBS6 OF veronica steeds elke zaterdag ofzo oorlogsfilms uit..:)

Dus we motten de zaterdagavond ff in de gaten houden op veronica!!

Greetz,
Jurrie
Plaats reactie