Bericht van de tweede wereldoorlog
-
- Lid
wie van jullie heeft de serie (compleet of niet) van:
bericht van de tweede wereldoorlog.
??????????
zo ja..wat vinden jullie er van? het aanschaffen waard?
tegen welke prijs?(uitgaande van goede kwaliteit)
wordt operation veritable er in beschreven?en iets van Gennep?
ja veel vragen...wie op één van de vragen of op meerdere kan antwoorden...graag!
??????????
ja veel vragen...wie op één van de vragen of op meerdere kan antwoorden...graag!
- mark
- Lid
Ik heb de serie in zijn geheel in de verzamel mappen, ik vind het een erg goede serie, vooral omdat zo'n beetje alle onderwerpen uitgebreid behandeld worden en het zoveel verschillende schrijvers heeft.
Veritable staat er ook in. Gennep weet ik zo een twee drie niet, waarschijnlijk wel i.v.m. de Brandeburger overval in de vroege uren van 10 mei 1949.
Veritable staat er ook in. Gennep weet ik zo een twee drie niet, waarschijnlijk wel i.v.m. de Brandeburger overval in de vroege uren van 10 mei 1949.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
-
- Lid
Re: Bericht van de tweede wereldoorlog
http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1karell schreef:wie van jullie heeft de serie (compleet of niet) van:
??????????
Of er iets van Gennep in staat weet ik niet. Heb de serie van mijn opa gekregen dus

Het is zeker het aanschaffen waard. Tenminste als je graag leest.
In the War, that changed the world, no one fought alone!
-
- Lid
- mark
- Lid
Ik heb de serie geerft van mijn opa en het is een samengespaarde serie waar aan het einde verzamelbanden bijgekocht zijn, alle hoofdstukken zijn aparte 'boekjes'.
Maar bij mijn andere opa staat in de kast dezelfde serie maar dan in de gebonden versie. De inhoud is exact hetzelfde dus het maakt niet uit welke je koopt.
Maar bij mijn andere opa staat in de kast dezelfde serie maar dan in de gebonden versie. De inhoud is exact hetzelfde dus het maakt niet uit welke je koopt.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
- Sgt. Gallée
- Lid
-
- Lid
Re: Bericht van de tweede wereldoorlog
Bij mijn weten (is lang geleden) wordt de overval op de brug bij Gennep kort beschreven.karell schreef:wie van jullie heeft de serie (compleet of niet) van:
??????????
- mamartijn
- Lid
Tja, de complete serie (in gebonden variant) wordt voor best veel geld op internet aangeboden, toch gemiddeld zo'n 120 euri. Ik heb de gebonden variant bij toeval via de kringloop en niet voor die prijs. Toch vind ik het die prijs meer dan waard, zoals reeds terug te lezen is in dit topic, bevat deze reeks zeer diepgaand materiaal, uitgebreid met foto's en situatieschetsen. Inderdaad ene must!
Gr. Martijn
Gr. Martijn
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 69 keer
- Ontvangen: 122 keer
Het verzamelwerk "Bericht van de tweede wereldoorlog" dateert van de zeventiger jaren. Als ik het mij goed herinner dan kreeg je destijds elke week zo'n deel toegestuurd en die kon je dan inbinden in zo'n map met een stalen pennetje. Dit verzamelwerk bestaat uit 6 mappen en een chronologie. Mijn vader was er destijds ook op geabonneerd. Vandaar dat ik het weet. Later heeft men deze serie nog eens opnieuw uitgegeven maar toen als een boekenserie. Op zich is dit verzamelwerk/boekenreeks best wel goed en uitgebreid. De feiten die er in staan kloppen over het algemeen nog wel. De enige kanttekening die ik bij deze serie wil plaatsen is dat het verslag van het Oostfront gebeuren wat achterhaald kan zijn. Bij het uitgeven van deze serie in de jaren zeventig was de Koude oorlog nog volop aan de gang. Toen waren de Sovjets zeker nog niet zo open met het toegeven van de werkelijke feiten en hun blunders.karell schreef:hee nog even een vraagje betreft de tweede wereldoorlog.
er is een boekenserie van (17 boeken) en er is een verzamelwerk van 7(of 6 bundels?). zit hier verschil tussen? of is het in het eerste geval gewoon in boekvorm uitgebracht?
kan iemand mij dit uitleggen?
Dit gegeven geldt eigenlijk voor elk WOII naslagwerk van voor 1992.
-
- Lid