wereld in oorlog van de BBC

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
karell
Lid

wereld in oorlog van de BBC

Bericht door karell »

ik kwam ergens op een site tegen dat er net een nieuw tijdschrift/magazine (het eerste deel)in het nederland is uitgekomen van BBC. wereld in oorlog. Dit gaat over de eerste en tweede wereldoorlog.

maar op de site van de magazines van BBC kan ik het niet vinden. Ik kan het viavia bestellen, maar ik ken het tijdschrift niet. Zijn er mensen hiermee bekend?
karell
Lid

Bericht door karell »

heb de uitgever gevonden: just publishers.

die zijn ook van die kleine rode boekje + dvd. ook van de bbc van world at war.

maar het tijdschrift zelf staat er nog niet op.
Jan v.d. Laan
Lid

Bericht door Jan v.d. Laan »

LS,

Ik had toevallig vandaag één van die kleine rode boekjes (maar zónder DVD) in handen. Ze waren te koop voor € 2,99. Die boekjes zijn een heruitgave van de serie "Standaard Tweede Wereldoorlog" die in de '70-er, '80-er en '90-er jaren (vertaald uit het Engels en verschenen in de serie "Ballantines Illustrated History of the Second World War") diverse malen is uitgegeven en heruitgegeven. Kennelijk heeft Just Publishers nu de rechten in handen.

Ik heb de "oude" serie nagenoeg compleet (ergens tussen de 90 en 100 deeltjes) en de kwaliteit van die boekjes is over het algemeen zéér goed. De vijf deeltjes die momenteel bij Just Publishers zijn uitgegeven zijn allemaal goed. Voor de prijs van € 2,99 heb je beslist geen miskoop. Over de kwaliteit van de DVD's kan ik niks zeggen. Hooguit dat als het BBC documentaires zijn het met de kwaliteit over het algemeen wel goed zit.

Met vriendelijke groet,

Jan.