zoek plekken rond Roosendaal

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
m13
Lid

zoek plekken rond Roosendaal

Bericht door m13 »

wete julli een zoek plek rond Roosendaal waar tog veel te vinde is van de 2e weereld oorlog

laat het graag snel wete

Voortaan graag meer aandacht besteden aan je post!
Weidman
Lid

Bericht door Weidman »

Hürtgenwald
übersoldier
Lid

Bericht door übersoldier »

in Roosendaal zelf is redelijk veel te vinden ( ik ben zelf Roosendaler dus ik kan je er alles over vertellen)

zo is er op de oude markt , naast het archief de enige Roosendaalse bunker te vinden ( dit is zelfs voor Roosendalers erg onbekend)

in de Burgemeester Prinsen-singel is een monument te vinden ter herdenking van de opbouw na het bombardement van 1944.
in de vincensiusstraat is een kleine placette te vinden over een in Vucht geexuteerde pastor.

op de hoek molenstraat ( tegenover het café de heksenketel) is ook een placette te vinden over het verzet.

Op de kade is het bekendste oorlogs monument te vinden,de Polar Bear ter ere van de Polar Bear division ( Canadezen en dus geen Polen) die Roosendaal bevrijd hebben.
und jetzt gibt es totaler Krieg !
TVDL
Lid

Re: zoek plekken rond Roosendaal

Bericht door TVDL »

Mischien een beetje laat maar , die plaat over het verzet in de Molenstraat ? Bedoel je naast Isiz ? Ik woon daar namelijk & ik heb dat nog nooit gezien ?
''Hell, when its your time to go its just your time". - Sgt. Garland W. Collier
siggel
Lid

Re: zoek plekken rond Roosendaal

Bericht door siggel »

In de buurt van het oude zwembad 'de stok' heeft een batterij luchtafweer geschut gestaan van de amerikanen tegen de v1 die op antwerpen werden afgeschoten, mischien met enig geluk daar iets. Bij de boeiink is ook wat gevochten, ook nog op een paar andere plaatsen maar die moet ik even opzoeken.
@ weidman: Hürtgenwald Dat is nogal een eind weg.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Plaats reactie