Siegfriedlinie/Westwall

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
karell
Lid

Siegfriedlinie/Westwall

Bericht door karell »

hee allemaal,

wie kan mij helpen aan een titel van een boek over de siegfriedlinie/westwall.

heb er al enkele gevonden maar niet precies wat ik zoek.

ik zoek over de ligging van de loopgraven, bunkers etc., nummering van de bunkers, technische facetten enz.

ik heb al een site gevonden: http://home.wanadoo.nl/elvamie/westwall/

maar ik heb toch liever boekvorm en in het Nederlands of Engels.

Verder kan ik dit boek vinden (tweedehands):
De Siegfriedlinie - Het laatste Nazibolwerk

van Charles Whiting.

maar volgens mij gaat dit meer over de Amerikaanse troepen die het hebben proberen te doorbreken.

kan iemand mij mee over deze titel vertellen?

en heeft verder nog iemand goede titels, adressen van sites, info blaadjes etc? het gaat mij vooral om het noordelijke gedeelte van de siegfriedlinie/westwall. met name van Kleve tot en met Goch.

groetjes kevin
pvt Herrie
Lid

Bericht door pvt Herrie »

Karell,

Ik heb een dvd van de serie WAR files van pegasus.
Met de titel siegfriedlinie.
Hier wordt veel in besproken.
Ook heb ik zelf een aantal kaarten via I-net gevonden en zelf ingetekend en ga er vaak wandelen ze ligt zowat in mijn achtertuin ;)
bunkervos
Lid
Contacteer:

Re: Siegfriedlinie/Westwall

Bericht door bunkervos »

[quote="karell"]hee allemaal,

wie kan mij helpen aan een titel van een boek over de siegfriedlinie/westwall.
heb er al enkele gevonden maar niet precies wat ik zoek.
ik zoek over de ligging van de loopgraven, bunkers etc., nummering van de bunkers, technische facetten enz.
ik heb al een site gevonden: http://home.wanadoo.nl/elvamie/westwall/
maar ik heb toch liever boekvorm en in het Nederlands of Engels.
Verder kan ik dit boek vinden (tweedehands):
De Siegfriedlinie - Het laatste Nazibolwerk
van Charles Whiting.
maar volgens mij gaat dit meer over de Amerikaanse troepen die het hebben proberen te doorbreken. kan iemand mij mee over deze titel vertellen?

Hallo Karell
Ben vandaag lid geworden van jullie club en ik kan zo te zien jouw al het e.e.a bieden.
Die link Elvamie's Westwall ga naar kaarten dan vindt je de kaarten die behoren bij het boek
Der Westwall Von Denkmalwert des Unerfreulichen (schrijvers Manfred Gross Horst Rohde
Rudi Rolf und Wolfgang Wegener) Uitgever Rheinland-Verlag GmbH-Koln ISBN 3-7927-1668-2
In deze kaarten staan allerlei nummers in het boek wordt over deze bunker of ander Westwall object wat geschreven en een routebeschrijving verstrekt voor mij is het een zeer nuttig boek en ik gebruik de kaarten Zie mijn website Geldern Stelling Maas Rur Stelling
en Noord Eifel de daar genoemde bunkers staan allen op deze kaarten.
Gekocht heb ik dit boek bij Fortress Books ( je kunt je bij hun abboneren zodat je zowat elke week geinformeerd wordt over nieuwe boeken of verworven 2e hand boeken) met enig geduld komt dit boek wel een keer te voorschijn.

Het boek van Charles Whiting "De Siegfriedlinie het laatste nazibolwerk "kan ik jouw verkopen voor € 10,- excl. verzendkosten het is in het Nederlands geschreven.
Voor mij was het een miskoop daar er niet een bunker in stond.

Ga verder eens kijken op internet o.a - 7 Grad org.de- Eifelyetie.de-Eifelrusty.de-Bunkerfreund.de simpel geef in Google in Westwall of bunkers en er is zat te vinden

Succes en ik hoor wel of je dat boek wil hebben

Groeten
Bunkervos
Plaats reactie