Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
LHek schreef:hmmm, nee. ik zie er niet echt iets Nazi in.
Dat is de rune die gebruikt werd om het leven/geboorte aan te duiden, zie je vaak op doodsprentjes van Waffen-SS. Oorspronkleijk dus niet nazi, maar het heeft er wel iets mee te maken.
Ik heb hier een tas vol kleine stripboekjes liggen (varierend in dikte van 64 tot 192 pagina's) met strips over de Tweede Wereldoorlog. het zijn zogenaamde 'Maxi Strip' boekjes. je had vier serie's: oorlog, victoria, western en bajonet. Van de oorlog en victoria serie spelen bijna alle verhalen zich af in de WO2. Ik heb ze van een neef gekregen, ze zijn nu niet meer te koop. Maar er zijn best veel van die boekjes verschenen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. ' Stephen E. Ambrose
Kent er soms iemand de strip of het boek, Tintin mon copain, van of over Léon Degrelle?
Ik heb ergens gehoord dat Degrelle een vriend was van de tekenaar van kuifje.
sorry voor late reactie. ik bezit dit boek.Tintin mon copain (zeer zeldzaam). auteur onbekend (geredigeerd door degrelle?) In Frankrijk oplage aangeslagen (en op 150 ex na vernietigd!) wegens negationisme
zo nodig nog meer info
In mijn jongere jaren las ik ook de pocket oorlogsboekjes die goed getekend waren en leuke storyline hadden.
Later kwam er een serie uit die uit ongeveer 8 strips bestond, Begin van het einde, battle of braitain, barbarossa, pearlharbour, normandie.
Volgens mijn getekend door een Fransman.
Zal eens kijken of ik nog een deel kan vinden.
Baziel schreef:sorry voor late reactie. ik bezit dit boek.Tintin mon copain (zeer zeldzaam). auteur onbekend (geredigeerd door degrelle?) In Frankrijk oplage aangeslagen (en op 150 ex na vernietigd!) wegens negationisme
Interessant stuk...ik heb er ooit eens een laten liggen op een rommelmarkt in de buurt omdat ik het geld niet bijhad.