[Kijkerstip] Pearl Harbor

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

[Kijkerstip] Pearl Harbor

Bericht door Jurrie »

Pearl Harbor, vanavond(maandagavond) 5 april op SBS 6 om 20.30

Greetz,

Jurrie
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14

Bericht door Brodie »

ik blijf het een kote film vinde
de actie sence zijn leuk
het verhaal is a lot of BS
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8134
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Juist door dat verhaal leer je de personages beter kennen en haal je de actie uit dat afstandelijke van puur de actie. Ik vind dat juist daardoor je beter in het verhaal zit en ook beter begrijpt dat het mensen zoals jij en ik zijn die daar gevochten en gestorven zijn.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Bericht door Roel R. »

voor achtergrond info: http://forum.fok.nl/topic/522045
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14

Bericht door Brodie »

Proos schreef:Juist door dat verhaal leer je de personages beter kennen en haal je de actie uit dat afstandelijke van puur de actie. Ik vind dat juist daardoor je beter in het verhaal zit en ook beter begrijpt dat het mensen zoals jij en ik zijn die daar gevochten en gestorven zijn.
niet mee eens
er zijn heel wat feiten in die film verdraait
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Bericht door Roel R. »

Uiteraard, hij is in samenwerking met het pentagon gemaakt
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ik vond het wel een aardige film, de aanvalscene's van de Jappen vond ik wel erg mooi gemaakt.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Lekkere tip...wat een enorme slechte film.
En niet alleen omdat er niets van klopt.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

marloes schreef:Lekkere tip...wat een enorme slechte film.
En niet alleen omdat er niets van klopt.
Ik heb de film niet gezien, maar wat vond jij de grootste fouten of onjuistheden die er te zien waren?
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

lol

hollywood he ;) die zijn nooit zo nauw met historische juistheid
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »


Dat zijn toch fouten in de film zelf? Zoals iemand die ineens een petje op heeft of juist een andere kleur broek?

Zitten er ook historische fouten in? Personen die op een andere plaats waren, boten die niet bestonden of data die niet kloppen bedoel ik dan.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Just before the attack on Pearl Harbor begins you see a scene of some Japanese planes flying in a place called Kualoa Valley. Two boys watch these planes fly by. Here is the error- In order to get to Pearl Harbour they would have to be flying almost the exact oppsite direction, these planes were flying out of the valley...back out to sea.
Japanese Naval officers say "We have hit battleship row. Now we must hit the smaller airfields." In actuality, the attack was planned to every detail so that all of their targets were hit simultaneously
Cuba Gooding Jr.'s character, a real person, was not carrying an elegant tray of coffee service when the attack began. He was carrying laundry.
The scene of Doolittle speaking to the men who have volunteered for what would become the Tokyo Raid is filmed in a hanger. Historically this took place in the crowded Air Ops office at Eglin.
kijk naar alle factual errors
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8134
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Ik kan er eigenlijk niet echt mee zitten of iemand was of thee droeg, of dat vliegtuigen even op een andere achtergrond zijn te zien. Ik vind de film bij benadering wel aangeven wat de realiteit van *oorlog* is, te weten: dood en verderf. De ontreddering, jonge jongens die dood gaan en roepen om hun moeder. Dát vind ik wel redelijk uit de film naar voren komen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Helaas wordt het verhaal zo heroïsch en melig gebracht. De vermelding 'Stars and Stripes forever' op het einde van de film had het hem helemaal gedaan....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten