Ik heb in totaal nog maar 2 boeken gelezen over WO2: De geschiedenis van het nazisme door Alessanda Minerbi en Ik was lijfwacht van Hitler door Rochus Misch. Ik ben dus niet echt een grote lezer. Nu zou ik graag een derde boek lezen, maar ik weet niet welk. Iets over Nazi-Duitsland. Ik heb Sonderkommandos Auschwitz door Schlomo Venezia in gedachten, maar ik heb ergens gelezen dat het geen geschikt boek is als je nog niets over de holocaust hebt gelezen. Ik heb er wel al wat documentaires over gezien, maar nog geen boeken over gelezen. Maar ik denk niet dat dat erg is. Ik weet niet wat er zo precies in het boek staat, ik wil geen 10 hoofdstukken lang een verhaaltje over zijn vredige leven in Griekenland voor de Duitsers komen. Ik wil vooral lezen over de kampen zelf.
Is dit een goed boek voor mij? Kunnen julie me nog een boek aanraden?
Raad mij een boek aan.
-
- Lid
- Sturmkreuz
- Lid
Re: Raad mij een boek aan.
"De hel van Stalingrad"
"Het Ardennen Offensief"
"België 1940-1945" (Charel de Schipper)
De 2 bovenste auteurs ben ik vergeten
"Het Ardennen Offensief"
"België 1940-1945" (Charel de Schipper)
De 2 bovenste auteurs ben ik vergeten

-
- Lid
De hel van Stalingrad, door Stephen Walsh?
Het Ardennen offensief door Robin Cross?
Het Ardennen offensief door Robin Cross?
- DonorNL
- Lid
Ik heb 2 boeken die over het onstaan en ondergaan van de Waffen-SS en de Gestapo gaan.
De geschiedenis van de Waffen-SS - Ailsby
De geschiedenis van de Gestapo - Butler (was denk ik niet z'n beroep..)
Op zich best interesante boeken. Waffen-SS heeft heel veel mooie foto's, en Gestapo, weet ik niet, ben nog niet zo ver
Ook gaat de Waffen-SS een stuk over kampen, met echt, bizarre (Ik weet even geen ander woord voor te vinden, intrigerend..?) foto's.
GeGroet,
De geschiedenis van de Waffen-SS - Ailsby
De geschiedenis van de Gestapo - Butler (was denk ik niet z'n beroep..)
Op zich best interesante boeken. Waffen-SS heeft heel veel mooie foto's, en Gestapo, weet ik niet, ben nog niet zo ver

Ook gaat de Waffen-SS een stuk over kampen, met echt, bizarre (Ik weet even geen ander woord voor te vinden, intrigerend..?) foto's.
GeGroet,
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
-
- Lid