Onlogische reactie ARS

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
ARS
Lid
Contacteer:

Onlogische reactie ARS

Bericht door ARS »

Op deze plek wil ik mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik mijn forum gesloten heb na kritiek op mijn site.
Ik heb er al heel lang aan gewerkt en door spanningen thuis en door een ongeval wat mij overkomen is, waarbij ik er met redelijk letsel nog goed van af gekomen ben, is dit een overhaaste reactie geweest. Ik kon dit er even niet meer bij hebben.
Toch is het goed als er kritiek geleverd wordt. Je leert er alleen van. Ik kan me voorstellen dat dit bij forumleden tot onbegrip heeft geleid, maar daarvoor nogmaals mijn excuses.
Het is mij niet gelukt dit onderwerp opnieuw te openen, maar al kan ik niet aan ieder punt van kritiek voldoen, toch leer ik er van.
De site http://www.saak.nl is overigens nog steeds bereikbaar en je kunt altijd nog in het gastenboek schrijven.
Mijn voornemen is iets te vertellen van mijn bezoek aan Berlijn, die ik ondanks het ongeval gelukkig toch heb kunnen maken. Daar heb ik samen met mijn gezin een aantal plaatsen bezocht die herinneren aan de Tweede Wereldoorlog. Ik wil hierover ook iets zetten op mijn site.
Mijn bedoeling is toch om mijn interesse met anderen te delen en een klein beetje mee te werken aan het in stand houden van de herinnering aan deze donkerste periode in de moderne geschiedenis.
Het bezoek aan concentratiekamp Sachsenhausen, even ten noorden van Berlijn, tart iedere beschrijving. Ik heb hier geen woorden voor. Ik vond toch dat ik het zelf moest zien en mijn gezin. Nog steeds lijkt er de geest van de dood te heersen en ik worstel met de vraag hoe diep de mensheid zo heeft kunnen komen.
Van het pleisterwerk van een wachttoren heb ik een stukje afgebroken en meegenomen naar huis. Mijn vrouw heeft een paar bloemetjes geplukt en gaat die drogen in haar bijbel.
Dus bezoek gerust nog eens mijn site en al vind je het niets, bedenk dan dat het gemaakt is uit idealistisch oogpunt.
Veltro
Lid

Re: Onlogische reactie ARS

Bericht door Veltro »

Hallo ARS,

Ik heb hetgene wat is voorgevallen niet meegekregen, maar voor iemand die schrijft: "en een klein beetje mee te werken aan het in stand houden van de herinnering aan deze donkerste periode in de moderne geschiedenis." vind ik de volgende actie toch erg opmerkelijk:

"Van het pleisterwerk van een wachttoren heb ik een stukje afgebroken en meegenomen naar huis."

Als iedereen dat zou doen, blijven er van de tastbare elementen uit de geschiedenis niet veel over.....

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Verplaatst van Opmerkingen en suggesties ---------------> naar Teksten en publicaties.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
ARS
Lid
Contacteer:

Bericht door ARS »

Het stukje zat al los. Veel verkeert min of meer in staat van verval. Wel is het zo dat er een indrukwekkend herdenkingscentrum gebouwd is en als het ware is geïntegreerd in een vervallen barak.
Je wordt er stil van als je daar loopt.
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

ARS schreef:Het stukje zat al los. Veel verkeert min of meer in staat van verval. Wel is het zo dat er een indrukwekkend herdenkingscentrum gebouwd is en als het ware is geïntegreerd in een vervallen barak.
Je wordt er stil van als je daar loopt.
Ik ben er ook geweest, maar het kamp Sachsenhausen verkeerd niet in staat van verval. Het is gewoon oud en het wordt met rust gelaten. Maar alles staat er verder goed bij. Het is inderdaad een indrukwekkend kamp, en een plaats om bij stil te staan.
Plaats reactie