Boek over Amerikaanse Medailles WO2

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
S1991
Lid
Contacteer:

Boek over Amerikaanse Medailles WO2

Bericht door S1991 »

Hallo,

Ik heb een vraagje, is er een bepaald boek dat goed uitlegd waaraan je kunt zien of een Amerikaanse medaille WO2 is?
En ook voor de medailles die aan de GI's werden uitgereikt na de oorlog zoals de WWII Victory Medal (correct me if I'm wrong maar ik meen dat deze na de oorlog werdt uitgereikt).
Ik heb wel een boek gezien bij MC4U.com US Medals 1939 to present, maar nu wil ik graag weten heeft iemand dat boek en is iemand er bekent mee of het een goed boek is of er een ander goed boek is?

Ik hoor graag jullie meningen over een aantal boeken, of boeken waar ook aantal van de medals in staan.

Groeten,
Omgitsme
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
S1991
Lid
Contacteer:

Re: Boek over Amerikaanse Medailles WO2

Bericht door S1991 »

Weet echt niemand iets ??
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
utmi
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 21 keer

Bericht door utmi »

In mijn ogen het beste boek over US medailles:

The Call of Duty van Bender publishing.

Koop dit boek en je bent klaar! (en als hij over een tijdje out of print is wordt hij meer waard)

http://www.bender-publishing.com/TheCallofDuty.html

"In this comprehensive reference, not only are the obverse, reverse, and appropriate rim markings illustrated in full color, it also states eligibility for the award and gives historical background. An added treat are dozens of period photos of the decorations being worn.

This new expanded edition is a result of continued years of research and upgrading of photographs, and has 176 more pages than the first edition. The authors have also been able to expand the coverage of known rim number styles and number ranges for Army, Navy, and Marine Corps campaign medals. With modern digital technology, all medals and ribbons have been color-corrected to give you the most accurate and detailed images. Although the first edition was highly praised, this new edition is without a doubt the best book ever done on the subject! Although there are an additional 176 pages of color, the publisher is holding to the price of the first edition printed a decade ago.

560 pages
1,293 photos (most in color)
deluxe binding"

Gegarandeerd geen spijt !!! :)
Their name liveth for evermore
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Bedankt Utmi.
Hoeveel zou de verzendkosten zijn?
10 euro?? Want ik ga al paar andere dingen bestellen in Amerika dus daar heb ik ut geld voor nodig dus net te weinig voor dat boek waarschijnlijk :(
utmi
Lid

Bericht door utmi »

Hoewel veel verkopers zullen zeggen dat dit in een doos voor 26 Usd verzonden zal moeten worden, past het in een USPS priority mail enveloppe voor 11 Usd. Maak ze hier attent op en je kan deze dikke pil verzenden voor +- 7,5 euro !!! :D
Voor het boek gewoon op "bay" kijken wie het het goedkoopst aanbiedt... Nogmaals: ga je geen spijt van krijgen dit boek!

Priority Mail Flat Rate Envelopes can be used for both domestic and international shipping:
— One rate to all other countries for $11.00
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

utmi schreef:Hoewel veel verkopers zullen zeggen dat dit in een doos voor 26 Usd verzonden zal moeten worden, past het in een USPS priority mail enveloppe voor 11 Usd. Maak ze hier attent op en je kan deze dikke pil verzenden voor +- 7,5 euro !!! :D
Voor het boek gewoon op "bay" kijken wie het het goedkoopst aanbiedt... Nogmaals: ga je geen spijt van krijgen dit boek!

Priority Mail Flat Rate Envelopes can be used for both domestic and international shipping:
— One rate to all other countries for $11.00
Hmm oke, ik zit helaas met het geld. Maar ja ik moet prioriteiten stellen.
Koop ik dat boek en koop ik daarna originele medals of koop ik na-oorlogse medals en repro's, en verlies ik daar veel geld aan.
Maar wat vind je van dit boek: US medals 1939 to present ( http://www.militarycollectibles4u.nl/?m ... ID=2172554 )
Komt dat ongeveer overeen met het boek The Call of Duty?
utmi
Lid

Bericht door utmi »

Koop ik dat boek en koop ik daarna originele medals of koop ik na-oorlogse medals en repro's, en verlies ik daar veel geld aan.
Je zegt het zelf al... de verleiding is vaak groter om gelijk spul te kopen, maar goede boeken verdienen zichzelf altijd terug. Heb je het nu niet, spaar dan liever een tijdje langer door. "Bender" boeken staan bij verzamelaars bekend als DE boeken. Ikzelf heb er nu zo'n 100... (reken maar uit wat dat kost). Hiervoor had ik een hele hoop leuk spul kunnen kopen, maar hoevaak zou ik dan de mist in gegaan zijn? Ik heb nog nooit spijt gehad van een goed kwaliteits boek.

Wat het boek US medals 1939 to present betreft : Zal best aardig zijn, maar
Het heeft 168 pagina's tegenover 560 van The Call of Duty.... zegt genoeg toch? :wink:
Het kost 30 euro (in NL, in US 15 ) tegenover 38 euro the CoD (1,5 omrekenfactor)
Verzendkosten scheelt slechts 4 euro ofzo.

De vraag is dus ga je voor de 10e plaats of voor goud (om in de Olypmische mood te blijven)

Your choice!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

utmi schreef:
Je zegt het zelf al... de verleiding is vaak groter om gelijk spul te kopen, maar goede boeken verdienen zichzelf altijd terug. Heb je het nu niet, spaar dan liever een tijdje langer door. "Bender" boeken staan bij verzamelaars bekend als DE boeken. Ikzelf heb er nu zo'n 100... (reken maar uit wat dat kost). Hiervoor had ik een hele hoop leuk spul kunnen kopen, maar hoevaak zou ik dan de mist in gegaan zijn? Ik heb nog nooit spijt gehad van een goed kwaliteits boek.

Wat het boek US medals 1939 to present betreft : Zal best aardig zijn, maar
Het heeft 168 pagina's tegenover 560 van The Call of Duty.... zegt genoeg toch? :wink:
Het kost 30 euro (in NL, in US 15 ) tegenover 38 euro the CoD (1,5 omrekenfactor)
Verzendkosten scheelt slechts 4 euro ofzo.

De vraag is dus ga je voor de 10e plaats of voor goud (om in de Olypmische mood te blijven)

Your choice!
Ja, daar heb je gelijk in ;)
Maar goed ik moet even kijken hoe het zit met het geld en dergelijke.
Het boek the Call of Duty is 54 euro ongeveer incl. shipping als ik hem bestel en dat boek US Medals 1939 to Present 37,20.
Maar daar geef ik je gelijk in dan koop ik liever The CoD. In plaats van US Medals.
Maar goed, ik kijk hoe het zit met het geld en dan zie ik wel of er de mogelijkheid is om het te kopen.
Bedankt voor de info !
Plaats reactie